d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev13031323334820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 7,940.00
Nov 21 2010 07:19am
Quote (Yllegarnet @ 21 Nov 2010 14:09)
Det är därför man inte kör samma muskler varje dag :)

Om man tränar 10ggr i veckan så använder man nog sej av samma muskler väldigt många gånger inom kort tid ^^
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Nov 21 2010 07:22am
Quote (x17 @ Nov 21 2010 03:14pm)
Imo, gör om :P

Kör hellre:
Bröst, triceps och axlar
Rygg och biceps
Ben och mage

Då ryggövningar ofta tar mycket på biceps också, vilket gör det  dumt att träna de två olika dagar i rad. Samma med axlar och bröst.

Asså. Både ja och nej.

Rygg ska du inte träna tillsammans med biceps om du tränar intensivt. Höga vikter och hårt. För då kommer du överbelasta dem.
Så då är det bra att köra Biceps 2 Dar efter istället.

Sedan tycker jag att det är dumt att sätta Axlar med Bröst. Men det är mestadels personligt, för jag kör så mycket hantel press på båda grupperna.

Mitt Schema:

Måndag; Bröst & Biceps
Tisdag; Axlar & Mage
Onsdag; Vila :)
Torsdag; Rygg & Triceps
Fredag; Ben & Underarmar. / Övrigt. Simma ibland etc.
Lördag; Springpass med polare :) Typ innebandy, springa 5km, fotboll what ever.
Söndag; Vila.
Member
Gold: 457,914.30
Nov 21 2010 08:14am
Postar här, kanske finns någon snäll o hjälpsam som kan tippsa lite? :)

Min träningshistoria;
Har tränat handboll hela livet tills för två o ett halvt år sedan. Efter detta har jag gymmat i korta perioder (2-3 månader), annars latat till mig.
Har sedan två år tillbaka problem med ryggen, nedre ryggen. Var hos sjukgymnast och som alltid e de svårt med ryggskador men det skulle vara balansmuskelproblem. eller något. Så jag fick en hel del övningar men lat som jag är (och ryggövningar för balans är SVINtråkiga no joke, men ingen ursäkt) så var jag inte så engagerad och till slut la jag av helt med dom. Har såklart lika ont nu och det har flyttat sig lite också eftersom att jag belastar ryggen annorlunda för o undvika smärtor = förslitningar på andra konstiga ställen.

I alla fall, har börjat gymma igen och har varit där sex ggr nu. Siktar på 3 ggr i veckan, måndag onsdag fredag. Ska boka sjukgymnast i anknytning till gymmet på måndag, tyvärr lång väntetid :( ett par veckor minst.¨
Jag vill inte bygga stora muskler, utan jag vill få en snyggare kropp. Gärna lite biff, har bra axelbredd o sånt o ganska lätt för o bygga, är grundstark dessutom från förr. Men helst vill jag bara bränna fett o sen hålla mig i form, skönt o träna o känna sig lite snygg =)

Senast jag gymmade hade jag ett schema så jag lät vissa muskelgrupper vila, men jag minns fan inte hur det såg ut. och definitivt inte vilka övningar jag körde. minns bara att jag oftast körde 3x12 reps =P

Vet att det är rätt lönlöst o fråga efter schema eftersom ni inte vet hur min rygg mår och vad jag kan göra utan att det gör ont... men vad tycker ni jag ska köra?
är tre ggr i veckan i underkant, "kommer det inte ge något"? vill inte träna mer för är rädd för o köra slut mig o tröttna fort då, det får jag bara inte. tre ggr känns väldigt lagomt.

Uppvärmning, vad tycker ni är bäst då? jag kör alltid tre-fem minuter högintensiv rodd. Får en varm asfort och aktiverar i princip hela kroppen
Member
Gold: 3,870.00
Nov 21 2010 08:15am
Golfgymnasiet, så ja blir en del fys/gym nu etc.
Member
Gold: 435.00
Nov 21 2010 08:16am
Quote (CandyThat @ 20 Oct 2009 17:28)
här är dock ja ( kass kvalla på bilden dock ) http://img10.imageshack.us/img10/4660/babao.png

gymmar du med din g unit keps på?
Member
Gold: 105.00
Nov 21 2010 08:16am
Quote (ChingeR @ Nov 21 2010 01:54pm)
Lite för mycket hurrudu!

M0zkel måste vila 2-3 dagar för att reparera muskelcellerna

jag kör ju t.ex inte bänk 24/7
2-3 pass är gym
5 är innebandy
2 är random sht på skolan

blir blandat
Member
Gold: 2,033.00
Nov 21 2010 08:25am
Quote (SpAz. @ Nov 21 2010 02:14pm)
Postar här, kanske finns någon snäll o hjälpsam som kan tippsa lite? :)

Min träningshistoria;
Har tränat handboll hela livet tills för två o ett halvt år sedan. Efter detta har jag gymmat i korta perioder (2-3 månader), annars latat till mig.
Har sedan två år tillbaka problem med ryggen, nedre ryggen. Var hos sjukgymnast och som alltid e de svårt med ryggskador men det skulle vara balansmuskelproblem. eller något. Så jag fick en hel del övningar men lat som jag är (och ryggövningar för balans är SVINtråkiga no joke, men ingen ursäkt) så var jag inte så engagerad och till slut la jag av helt med dom. Har såklart lika ont nu och det har flyttat sig lite också eftersom att jag belastar ryggen annorlunda för o undvika smärtor = förslitningar på andra konstiga ställen.

I alla fall, har börjat gymma igen och har varit där sex ggr nu. Siktar på 3 ggr i veckan, måndag onsdag fredag. Ska boka sjukgymnast i anknytning till gymmet på måndag, tyvärr lång väntetid :( ett par veckor minst.¨
Jag vill inte bygga stora muskler, utan jag vill få en snyggare kropp. Gärna lite biff, har bra axelbredd o sånt o ganska lätt för o bygga, är grundstark dessutom från förr. Men helst vill jag bara bränna fett o sen hålla mig i form, skönt o träna o känna sig lite snygg =)

Senast jag gymmade hade jag ett schema så jag lät vissa muskelgrupper vila, men jag minns fan inte hur det såg ut. och definitivt inte vilka övningar jag körde. minns bara att jag oftast körde 3x12 reps =P

Vet att det är rätt lönlöst o fråga efter schema eftersom ni inte vet hur min rygg mår och vad jag kan göra utan att det gör ont... men vad tycker ni jag ska köra?
är tre ggr i veckan i underkant, "kommer det inte ge något"? vill inte träna mer för är rädd för o köra slut mig o tröttna fort då, det får jag bara inte. tre ggr känns väldigt lagomt.

Uppvärmning, vad tycker ni är bäst då? jag kör alltid tre-fem minuter högintensiv rodd. Får en varm asfort och aktiverar i princip hela kroppen

Niiiiiiiiice, handboll :D trodde ja va den enda handbollspelaren här tbh. Och håller med dig om att balansövningar suger men det är jävligt nyttigt. Själv har ja börjat med att träna upp knäna och där är de mycke balansövningar. Men eftersom ja e så jävla rädd för knäskador och polaren drog av främre korsbandet för 2 månader sen så tycker iallafall jag att de e värt det även om det suger heeest :)
Member
Gold: 457,914.30
Nov 21 2010 08:30am
Quote (syndicateffs @ 21 Nov 2010 16:25)
Niiiiiiiiice, handboll :D trodde ja va den enda handbollspelaren här tbh. Och håller med dig om att balansövningar suger men det är jävligt nyttigt. Själv har ja börjat med att träna upp knäna och där är de mycke balansövningar. Men eftersom ja e så jävla rädd för knäskador och polaren drog av främre korsbandet för 2 månader sen så tycker iallafall jag att de e värt det även om det suger heeest :)

spelar du än så kasnke u är det ;) jag har ju lagt av.
vad spelade du? jag spelade mest mittnia/vänsternia men i slutet när konkurransen var hård så blev jag petat till högernie =pPpPp tappade lite intresse för handbollen pga massa så då blev det så men nu är jag sugen igen^^ skulle suga balle nu dock så vågar inte gå med ngnstans.

usch fattas bara man sliter av ett korsband ololol sjukpensionär på mig isf
Member
Gold: 7,940.00
Nov 21 2010 08:37am
Quote (SpAz. @ 21 Nov 2010 15:30)
spelar du än så kasnke u är det ;) jag har ju lagt av.
vad spelade du? jag spelade mest mittnia/vänsternia men i slutet när konkurransen var hård så blev jag petat till högernie =pPpPp tappade lite intresse för handbollen pga massa så då blev det så men nu är jag sugen igen^^ skulle suga balle nu dock så vågar inte gå med ngnstans.

usch fattas bara man sliter av ett korsband ololol sjukpensionär på mig isf

Mitt korsband är av -_-
Har inte kunnat spela innebandy på 8 månader
Member
Gold: 1,506.69
Nov 21 2010 08:37am
ah jag skulle behöva träna jag också... är en extremt lat person ^^

jag skulle må bättre av det och bygga lite finare kropp till sommaren 2011 :D :P

This post was edited by Mabouse on Nov 21 2010 08:38am
Go Back To Svenska Topic List
Prev13031323334820Next
Add Reply New Topic New Poll