d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Svenska Skämt Topicen > Kom Hit Med Dina Bästa Historier!
Prev13031323334231Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,069.00
Mar 29 2009 09:22am
Skämt Topicen!

Innehåll: Kom gärna med ett skämt själv, de kan vara nåt du kommit på själv, eller bara hört från någon eller som du fått från nån sida.
De kan även vara en rolig bild, en rolig/klurig gåta eller till exempel en Youtube video. Med mera. Var gärna kreativ biggrin.gif

Ajja nu kör vi en till, denna fattar jag iaf! happy.gif

Fyra hundägare skröt över hur smarta deras hundar var. En var ingenjör, den andre var ekonom, den tredje var kemist och den fjärde var kommunalanställd.

För att visa kallade ingenjören på sin hund:
- Kvadraten, visa vad du kan.

Kvadraten gick till skrivbordet, tog fram några papper och en penna. Snabbt och säkert ritade han en kvadrat, en cirkel och en triangel.

Alla var överens om att det var ganska smart. Men ekonomen menade att hans hund var smartare. Så han kallade på sin hund:
- Kalkylarket, visa vad du kan.

Kalkylarket gick ut i köket och återvände med ett dussin kakor och delade upp kakorna i fyra högar med tre kakor i varje.

Alla var överens om att det var ganska smart. Men kemisten menade att hans hund var smartare. Så han kallade på sin hund:
- Mätglaset, visa vad du kan.

Mätglaset gick fram till kylskåpet, tog fram ett mjölkpaket och hämtade ett stort glas från diskstället. I glaset hällde han upp exakt 17 cl utan att spilla en droppe.

Alla var överens om att det var imponerande. De tre vände sig till den kommunalanställde och frågade:
- Vad kan din hund göra?

Den kommunalanställde kallade på sin hund och sa:
- Kafferast, visa vad du kan.

Kafferast reste sig upp, åt upp kakorna, drack mjölken, sket på papperet, hade sex med de andra tre hundarna, påstod att han då skadat sin rygg, fyllde i en arbetsskadeanmälan, begärde skadeersättning och gick hem för resten av dagen.

Alla var överens om att det var verkligen briljant!!

This post was edited by Litttle_Brother on Mar 29 2009 09:22am
Member
Gold: 27.36
Trader: Trusted
Mar 29 2009 09:23am
Quote (Litttle_Brother @ Sun, 29 Mar 2009, 17:21)
ok men vad har de med de i slutet att göra att hans flickvän frågar om han är religös?

inget alls ? det var ju inte det som var själva vitsen..

Member
Gold: 2,069.00
Mar 29 2009 09:24am
Quote (RistVaLL @ Sun, 29 Mar 2009, 17:23)
inget alls ? det var ju inte det som var själva vitsen..

Ok isf fattar jag den men jag tycker absolut inte den var bra ^^
Member
Gold: 27.36
Mar 29 2009 09:26am
Quote (Litttle_Brother @ Sun, 29 Mar 2009, 17:24)
Ok isf fattar jag den men jag tycker absolut inte den var bra ^^

sant,.. den är lite småkul , men har hört bättre biggrin.gif
Member
Gold: 0.00
Mar 29 2009 11:20am
Quote (Litttle_Brother @ Sun, Mar 29 2009, 04:21pm)
ok men vad har de med de i slutet att göra att hans flickvän frågar om han är religös?

han ber väl att inte farsan ska slå ihjäl han.
Member
Gold: 1,029.08
Mar 29 2009 11:37am
en invandrare på arbetsförmedlingen:

- Har du något jobb till mig?
- Javisst, du får bli chef på volvo! Fri bil, hög lön och mycket mer!
- Du måste skämta med mig?
- Ja men de va du som började

--

en irakier, en somalier och en svensk satt i en bar och drack öl. Irakiern drack upp sin öl, slänger upp glaset i luften och drar sin pistol och skjuter glaset, varpå han skriker:
- I baghdad är glas så billigt att vi aldrig behöver dricka ur samma glas två gånger!
Somaliern sveper ölen, slänger iväg glaset, drar sin pistol och skjuter även sitt glas och vrålar:
- I Mogadisho har vi så mycket sand så vi kan tillverka så många glas att vi aldrig behöver dricka ur samma glas två gånger!
Svensken sveper sin öl snabbt och tar upp en pistol och skjuter irakiern och somaliern och säger:
- I Helsingborg har vi så många araber och smoalier att vi aldrig behöver supa med samma blattar två gånger!

--

Två riktigt packade damer stannade på vägen hem vid kyrkogården för att kissa, den ena torkade sig med sina trosoer och den andra en gravbukett. Dagen efter ringen den ena maken till den andra:
- Det gick nog vilt till igår! Min fru kom hem utan trosor!
- Klaga inte, min fru kom hem med ett visitkort instoppat i röven där det stod: "Vi glömmer dig aldrig"
Member
Gold: 13.90
Mar 29 2009 11:40am
Quote (BraSma @ Sun, Mar 29 2009, 05:37pm)
en invandrare på arbetsförmedlingen:

- Har du något jobb till mig?
- Javisst, du får bli chef på volvo! Fri bil, hög lön och mycket mer!
- Du måste skämta med mig?
- Ja men de va du som började

--

en irakier, en somalier och en svensk satt i en bar och drack öl. Irakiern drack upp sin öl, slänger upp glaset i luften och drar sin pistol och skjuter glaset, varpå han skriker:
- I baghdad är glas så billigt att vi aldrig behöver dricka ur samma glas två gånger!
Somaliern sveper ölen, slänger iväg glaset, drar sin pistol och skjuter även sitt glas och vrålar:
- I Mogadisho har vi så mycket sand så vi kan tillverka så många glas att vi aldrig behöver dricka ur samma glas två gånger!
Svensken sveper sin öl snabbt och tar upp en pistol och skjuter irakiern och somaliern och säger:
- I Helsingborg har vi så många araber och smoalier att vi aldrig behöver supa med samma blattar två gånger!

--

Två riktigt packade damer stannade på vägen hem vid kyrkogården för att kissa, den ena torkade sig med sina trosoer och den andra en gravbukett. Dagen efter ringen den ena maken till den andra:
- Det gick nog vilt till igår! Min fru kom hem utan trosor!
- Klaga inte, min fru kom hem med ett visitkort instoppat i röven där det stod: "Vi glömmer dig aldrig"

Haha! sköna skämt smile.gif
Member
Gold: 2,016.68
Mar 31 2009 08:20am

Quote (HereToOwn @ Tue, Mar 31 2009, 02:27pm)
den finns redan på den här topicen xD (tror jag)

ok ^^ så värst bra är den inte heller =P

This post was edited by TidsL on Mar 31 2009 08:33am
Retired Moderator
Gold: 226.37
Mar 31 2009 08:27am
Quote (TidsL @ Tue, Mar 31 2009, 03:20pm)
http://i13.tinypic.com/6d0kh09.jpg

den finns redan på den här topicen xD (tror jag)
Member
Gold: 13.90
Mar 31 2009 08:33am
Quote (TidsL @ Tue, Mar 31 2009, 02:20pm)
http://i13.tinypic.com/6d0kh09.jpg

Han Failade där ju tongue.gif han hade ju ingen spik XD
Go Back To Svenska Topic List
Prev13031323334231Next
Add Reply New Topic New Poll