d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev1303930403041304230434345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Dec 5 2015 02:09pm
LB, mästerrquotarn! :D
Member
Gold: 2,069.00
Dec 5 2015 02:13pm
Quote (Svartermetalisk @ 5 Dec 2015 21:09)

Jepp! ^__^

Quotade extra hårt back in the days för att hålla så låg post count som möjligt! :P
Member
Gold: 4,041.51
Dec 5 2015 02:14pm
Quote (Svartermetalisk @ 5 Dec 2015 22:09)

Hur ska du fira 50k? Närmar sig, blire bullar o kaffe till hela swesub?

This post was edited by berhemuli on Dec 5 2015 02:14pm
Member
Dec 5 2015 02:39pm
Quote (Litttle_Brother @ Dec 5 2015 09:13pm)
Jepp! ^__^

Quotade extra hårt back in the days för att hålla så låg post count som möjligt! :P

haha jag minns!

Quote (berhemuli @ Dec 5 2015 09:14pm)
Hur ska du fira 50k? Närmar sig, blire bullar o kaffe till hela swesub?

Du jag vet inte tbh, låt mig återkomma i frågan!

This post was edited by Svartermetalisk on Dec 5 2015 02:40pm
Member
Gold: 434,517.35
Dec 5 2015 02:46pm
Quote (PlaaD @ 5 Dec 2015 20:02)
Chokladmjölk och mycket:
http://i.imgur.com/mEYC2Gm.png

vad studerar du till?
fysioterapeft? sjukgymnast el dyl?
eller psykolog? vad vet jag vad man rör sig i för områden som psykolog xD

Quote (Svartermetalisk @ 5 Dec 2015 15:23)
Standard!

Gillar du Boards of canada nåt? Jag tycker dom är jävla bra.

Har inte hört mer än ett par tre fyra låtar, tittade nu. Gillar roygbiv bäst. Everything you do is balloon är också mkt bra!
är dom värsta på gång bandet? jag har aldrig hört dom i andra sammanhang än av dig här, och med tyngsta stonerpolaren under någon röksession för nåt år sen. och då var dom okända.

This post was edited by SpAz. on Dec 5 2015 02:51pm
Member
Gold: 2,945.50
Dec 5 2015 02:53pm
Quote (SpAz. @ 5 Dec 2015 21:46)
vad studerar du till?
fysioterapeft? sjukgymnast el dyl?
eller psykolog? vad vet jag vad man rör sig i för områden som psykolog xD

Psykologi inom idrott...så typ rätt på alla? :D
Member
Gold: 434,517.35
Dec 5 2015 02:57pm
Bara jag som typ känner rent förakt mot Fredrik Virtanen? Svårare fall av anti-tänkare, världsfrånvändhet, "ubermensch"-attityd, och högfärdighet går väl omöjligen att finna?
Jag brukar inte känna starkt för meningsmotståndare, eller för den delen sopor i pressen. Men virtanen är fan i mig magstark, 9/10 får jag fysiska obehag efter att ha läst hans sorgliga felslut.

Btw svarter, detta lär ju du uppskatta.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/

Hur moget är det att inte prata om flyktingpolitik som eventuellt samhällsbetungande? Att raljera över "folket" som bortskämda medelklassare med dålig empati som skulle välja att lägga tre kr mer på sitt rödvin än att hjälpa krigsutsatta?
Möjligen har HAN påverkats på det viset, eller iafl tror han sig det. men effekten har lite andra proportioner för dom flesta av oss...

Illamåendet kommer inte bara av hans tämligen omfattande idioti och brist på förstånd, utan även av nästa fråga:
Hur i helvete kan en sådan nolla som virtanen livnära sig/göra karriär på att skriva ledare? är standarden så här jävla låg? eller är han en sorts provokationsprodukt, likt Paradise hotel de första åren?

har sett han i aftonbladet tvs olika program och kanske mkt därför jag ogillar han så ovanligt mycket i sammanhanget av sveriges "kompetenta journalistkår".
Han säger ofta något han tror vara smart, gärna till kvinnliga kollegor, någon form analys som gärna är lite "vass" (läs: trubbig, men raljant) med kritik mot något bonnigt el dyligt (läs: icke-stockholmskt). Han gör det med en stress i blicken och en uppsyn som lyser "snälla tyck om mig, jag är ju en vit riddare. Jag är ju på er sida kvinns. Ligg med mig. Mitt yttre till trots har jag ju koll på det här med feminism!!!" för att allt som oftast få typ en motreplik eller iaf avvikande kommentar av dom långt skarpare, kvinnliga, meddeltagande intellekten.

end rant, fan va skönt det där kändes. och nu smaskar jag på en pizza. livet som halvdöd (bakfull) börjar avta. skön...t
Quote (PlaaD @ 5 Dec 2015 22:53)
Psykologi inom idrott...så typ rätt på alla? :D

är det en utbildning eller en kurs? :)

This post was edited by SpAz. on Dec 5 2015 03:13pm
Member
Dec 5 2015 03:32pm
Quote (SpAz. @ Dec 5 2015 09:46pm)
Har inte hört mer än ett par tre fyra låtar, tittade nu. Gillar roygbiv bäst. Everything you do is balloon är också mkt bra!
är dom värsta på gång bandet? jag har aldrig hört dom i andra sammanhang än av dig här, och med tyngsta stonerpolaren under någon röksession för nåt år sen. och då var dom okända.

Jag antar att man kan kalla dom kult, väldigt hajpade i vissa kretsar men ännu inte mainstream. Jag gillar delar av Music has the right LPn och Twoism / A beautiful place... EPsarna!

Quote (SpAz. @ Dec 5 2015 09:57pm)
Bara jag som typ känner rent förakt mot Fredrik Virtanen? Svårare fall av anti-tänkare, världsfrånvändhet, "ubermensch"-attityd, och högfärdighet går väl omöjligen att finna?
Jag brukar inte känna starkt för meningsmotståndare, eller för den delen sopor i pressen. Men virtanen är fan i mig magstark, 9/10 får jag fysiska obehag efter att ha läst hans sorgliga felslut.

Btw svarter, detta lär ju du uppskatta.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/

Hur moget är det att inte prata om flyktingpolitik som eventuellt samhällsbetungande? Att raljera över "folket" som bortskämda medelklassare med dålig empati som skulle välja att lägga tre kr mer på sitt rödvin än att hjälpa krigsutsatta?
Möjligen har HAN påverkats på det viset, eller iafl tror han sig det. men effekten har lite andra proportioner för dom flesta av oss...

Illamåendet kommer inte bara av hans tämligen omfattande idioti och brist på förstånd, utan även av nästa fråga:
Hur i helvete kan en sådan nolla som virtanen livnära sig/göra karriär på att skriva ledare? är standarden så här jävla låg? eller är han en sorts provokationsprodukt, likt Paradise hotel de första åren?

har sett han i aftonbladet tvs olika program och kanske mkt därför jag ogillar han så ovanligt mycket i sammanhanget av sveriges "kompetenta journalistkår".
Han säger ofta något han tror vara smart, gärna till kvinnliga kollegor, någon form analys som gärna är lite "vass" (läs: trubbig, men raljant) med kritik mot något bonnigt el dyligt (läs: icke-stockholmskt). Han gör det med en stress i blicken och en uppsyn som lyser "snälla tyck om mig, jag är ju en vit riddare. Jag är ju på er sida kvinns. Ligg med mig. Mitt yttre till trots har jag ju koll på det här med feminism!!!" för att allt som oftast få typ en motreplik eller iaf avvikande kommentar av dom långt skarpare, kvinnliga, meddeltagande intellekten.

Min teori är att Aftonbladet bara jagar klick, jag läser inte alls tidningen längre då jag ofta stöter på saker som är så dumma att jag inte ens orkar bemöta dom. Då är det ganska illa.
Hade DN publcierat något i stil med vad du länkade hade jag antagligen kommenterat det men AB känns mest som en skvallerblaska i dagsläget.
Member
Gold: 3.90
Dec 5 2015 03:46pm
Hade en dröm inatt att jag inte kunde vakna upp ur en dröm...

I don't even.
Member
Gold: 2,945.50
Dec 5 2015 03:50pm
Quote (SpAz. @ 5 Dec 2015 21:57)

är det en utbildning eller en kurs? :)

3årig utbildning, otroligt mycket potatiskurser i programmet dock...
Go Back To Svenska Topic List
Prev1303930403041304230434345Next
Add Reply New Topic New Poll