Bara jag som typ känner rent förakt mot Fredrik Virtanen? Svårare fall av anti-tänkare, världsfrånvändhet, "ubermensch"-attityd, och högfärdighet går väl omöjligen att finna?
Jag brukar inte känna starkt för meningsmotståndare, eller för den delen sopor i pressen. Men virtanen är fan i mig magstark, 9/10 får jag fysiska obehag efter att ha läst hans sorgliga felslut.
Btw svarter, detta lär ju du uppskatta.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/Hur moget är det att inte prata om flyktingpolitik som eventuellt samhällsbetungande? Att raljera över "folket" som bortskämda medelklassare med dålig empati som skulle välja att lägga tre kr mer på sitt rödvin än att hjälpa krigsutsatta?
Möjligen har HAN påverkats på det viset, eller iafl tror han sig det. men effekten har lite andra proportioner för dom flesta av oss...
Illamåendet kommer inte bara av hans tämligen omfattande idioti och brist på förstånd, utan även av nästa fråga:
Hur i helvete kan en sådan nolla som virtanen livnära sig/göra karriär på att skriva ledare? är standarden så här jävla låg? eller är han en sorts provokationsprodukt, likt Paradise hotel de första åren?
har sett han i aftonbladet tvs olika program och kanske mkt därför jag ogillar han så ovanligt mycket i sammanhanget av sveriges "kompetenta journalistkår".
Han säger ofta något han tror vara smart, gärna till kvinnliga kollegor, någon form analys som gärna är lite "vass" (läs: trubbig, men raljant) med kritik mot något bonnigt el dyligt (läs: icke-stockholmskt). Han gör det med en stress i blicken och en uppsyn som lyser "snälla tyck om mig, jag är ju en vit riddare. Jag är ju på er sida kvinns. Ligg med mig. Mitt yttre till trots har jag ju koll på det här med feminism!!!" för att allt som oftast få typ en motreplik eller iaf avvikande kommentar av dom långt skarpare, kvinnliga, meddeltagande intellekten.
end rant, fan va skönt det där kändes. och nu smaskar jag på en pizza. livet som halvdöd (bakfull) börjar avta. skön...t
Quote (PlaaD @ 5 Dec 2015 22:53)
Psykologi inom idrott...så typ rätt på alla? :D
är det en utbildning eller en kurs?
This post was edited by SpAz. on Dec 5 2015 03:13pm