Quote (K1NGEN @ Dec 3 2015 04:26pm)
hur vet du vad jag har för bakgrund? kanske har jag värre problem/åkommer/livsituation än vad scxiao har?
Nu är det ytterst och då menar jag väldigt få som inte har möjlighet till att ta körkort inkluderat alla dina exempel som skulle kunna förstöra det.
jag har sett dig (åtminstone vad jag kan komma ihåg) raljera över hur dumma folk är som är med i lyxfällan har du då tagit dina exempel i kalkyleringen?
Oavsett vad du har för förutsättningar har du liksom jag och Oli dragit en enorm vinstlott endast genom att födas i Sverige, våra individuella situationer är dock inte så intressanta egentligen utan poängen är att man aldrig kan döma ut någon på det sättet som du gjorde därför att du vet inte hur personen du pratat med hamnat där han är.
Du utgår från att alla är lika ekonomiska, disciplinerade och har samma förmåga att planera och prioritera inför framtiden som du men så är det inte. Vissa är helt enkelt inte lagda åt det hållet därför att människor är olika.
Du har antagligen rätt i det sista du säger, jag brukade vara extremliberal och resonera att allt är möjligt med vilja men börjar mer och mer luta åt extrem fatalism och resonera att hela livet bara är ren slump.
This post was edited by Svartermetalisk on Dec 4 2015 10:59am