Quote (SpAz. @ Nov 24 2015 07:13pm)
Nej det håller jag inte med om. Såklart vid omval är det ju valkampanj, nog hade dom klarat spärren efter en välsmord sådan. Överdrev givetvis lite. Men opinionssiffran kan väl knappast vara över 4-5% i dagsläget?
Add media inte granskar fler partier håller jag inte med om, men visst kan man ha synpunkter. Att MP är extremt överrepresenterat hos journalister bidrar (tyvärr) förstås. Den journalistiska kåren är sedan längesedan ett b-lag i proffessionalism, och klarar därför inte av att hålla sitt tycke utanför i slutändan.
Att det bara är SD som granskas är dock grovt felaktigt. Visserligen granskas dom hårdare och ges för mkt utrymme. Oproportionerligr. Men det är ju främst för att dom (ska vara) motpol mot v/mp (alltså ett inkorrekt icke legitimt skäl men ett faktiskt), men även att SD Säljer. Bättre än sex.
s, c, m, kd fp granskas alla ganska likvärdigt imo.
Svårt att sia om SDs framtid partipolitiskt. Det kan gå lite hur som enl mig. Antingen tappar som relevans om birgarna fyller tommrummet av konservativt tänkande på asylområdet, eller så ger flyktingvågorna mer ved på brasan.
En fråga bara i all nyfikenhet: du är sverigedemokrat nuförtiden?
Jag är i grund och botten liberal så jag kan inte kalla mig Sverigedemokrat då dom är socialsiter, jag köper heller inte deras resonemang om kulturnationalism och allt vad dom håller på med.
Däremot anser jag att flykting, integrations och invandringsfrågan är dom absolut viktigaste frågorna i svensk politik för tillfället och att SD har den mest tillfredställande linjen i dom frågorna.
Eftersom dom har den bästa linjen i dom viktigaste frågorna måste jag givetvis rösta på dom men jag är absolut inte "SDare" då jag inte håller med om i princip någonting dom säger förutom just att Sveriges flyktingpolitik behöver bli mer restriktiv.
Helst skulle jag vilja se en amerikansk välfärdsmodell och när det sker kan hela jorden få komma hit vad mig anbelangar men så länge vi har en välfärdsstat med ett enormt skattetryck måste vi också se till att dom som finansierar välfärdsstaten är dom som får ta del av den. Man kan inte ha en "allt till alla" politik samtidigt som man har öppna gränser utan man får välja det ena eller det andra.