Quote (Malmy @ 14 Sep 2014 16:41)
ja att ha bibehållen lön för 25% mindre arbete känns ju rent spontant som en jävligt orealistisk idé. Sen den administrativa kostnaden för det andra förslaget borde väl främst handla om en engångskostnad om jag vågar chansa?
Jag menar den faktiska kostnaden att ha en till anställd ur ett administrativt perspektiv kan väl inte vara så mycket större om vi pratar löpande?
Den största administrativa posten är säkerligen den vid anställning. Men i produktion har du i regel ganska hög personalomsättning. Till det kommer eventuella skyddskläder (löpande kostnad, byte och tvätt ingår), löpande kostnader för löneutbetalningar, löneförhandlingar och säkert fler poster som jag glömmer bort eftersom jag inte jobbar med de frågorna. Och så fort som du ska bemanna produktion dygnet runt får du lägga till ännu ett skift (6*4=24), informationsspridning kommer då behöva läggas ut 4 gånger om dagen istället för 3, dessutom har du alltid glapp vid skiftbyten, och varje stillastående minut i industrin är dyr tid.
Jag är definitivt skeptisk

Quote (CraZeeY @ 14 Sep 2014 16:44)
Personligen så förstår jag inte hur man inte kan rösta på SD, det enda vettiga partiet.
De rödgröna ljuger och hittar bara på en massa samt de ska dra massa pengar från röven på enhörning.
Alliansen hittar också på en del, t.ex. att invandringen kommer skapa fler jobb etc.
För mig finns det tre alternativ; SD, KD eller blankt.
Dömer inte folk som inte röstar SD, folk får rösta på precis vad fan man vill, bara man kan stå för det.
Fick mig att fnissa iallafall. Invandringen kännetecknar då inte jag som modern tids största problem i Sverige. Långt ifrån.
En långt större problematik vi dras med är att industriföretag flyttar utomlands. Där tror jag knappast att SD sitter inne med några snygga lösningar med det tunnelseende jag ser hos SD-politikerna.
This post was edited by Fil on Sep 14 2014 08:49am