Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 12:02)
sd är missnöjesparti, dom hade kunnat skicka en apa till EU och folk hade röstat endå.
Jo jag vet att folk säger så, men blir så irriterad på det >.<
Hur länge kan man skylla på "missnöjesröstning" när allt man i praktiken gör är försvagar Sverige som land?
Jag hör relativt ofta SD väljare som gnäller på att invandring har förstört Sverige, men att rösta fram clowner i både riksdag och EU som är i en perfekt position att just förstöra Sverige, det verkar ju inte vara ett problem?
Jag kan inte säga att jag håller med SD väljare på mer eller mindre någon punkt som förs i den nationella politiken. Men jag skulle fortfarande kunna respektera deras åsikt om det faktiskt fanns ett riktigt parti bakom och man faktiskt överlät makten till någon kapabel till att ha hand om den, oavsett åsikt.
Tyvärr är det ju inte det som händer, SD har en god retoriker och sen ett gäng clowner som inte ens är insatta i de mest grundläggande förutsättningarna för de frågor de ska vara ansvariga för.
Om man är missnöjd över något ska man väl sträva efter en förändring på den punkten? Målet bör ju rimligen inte vara att försvaga Sverige så att vi får ännu sämre förutsättningar att göra något åt den punkten?
/ END RANT
This post was edited by Malmy on May 26 2014 04:14am