d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Samlad Tråd: Upploppen I Stockholm
Prev12345613Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 93,670.50
May 23 2013 06:08am
Quote (Svartermetalisk @ May 23 2013 12:02pm)
Om du tänker sitta och låtsas att SD inte är rasistiska arslen så kan du spara den gubben till någon annan för jag köper inte skitsnacket

Hela partitoppen har rötter i icke-demokratiska höger-extrema partier.

SD är ny-nazister i kostym, inget annat.

Det är intressant att när privilegierade vita män samlas i hundratal och går ut och slåss för att dom har tråkigt (hulliganer) så är det ingen som reagerar men när färgade människor som lever i social misär ger utlopp för sina aggressioner så blir folk helt vansinniga.

Idioti

Tyck vad du vill, kommer fortfarande tycka synd om dig som är så blind och har en sådan felaktig uppfattning. På lördag blir det demonstration i Linköping och det skulle inte förvåna mig om det som händer nu skulle ha spridit sig enda dit. Stenkastning är väll något man måste börja vänja sig vid. Du har inte funderat på att gå med ligisterna? Låter lite som din grej.

Quote (Spetch @ May 23 2013 12:04pm)
Finns det någon bakgrund till varför det är upplopp? Orkar inte läsa nyheterna... Det är bara skit ändå

Poliserna sköt ihjäl en 69-årig gubbe i söndags. Gubben bor på en machete och hotade en kvinna (om det var hans kvinna vet jag inte) samt gått omkring hotfullt. Finns nog mer att tillägga men har ingen större koll på denna händelse.
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 23 2013 06:10am
Så, en gubbe dog för att han hotade en kvinna med kniv och då ska vi göra upplopp och bränna skolor och förstöra bilar?

Finns så mycket sjukt folk..
Member
Gold: 457,914.30
May 23 2013 06:12am
Håller helt med svartermetalisk. <-- det känndes skönt att säga :D

Jag tror att etnicitet har extremt liten om någon påverkan på din våldsbenägenhet eller din (o)laglydighet. Och om det har, varför är det relevant? Skillnaden lär vara så liten att individer i olika etniska grupper kan skilja sig mer åt så att en Vit/guling (gäller alla "raser" om vi nu ska kalla dem det, vilket det sedan länge är fastställt att det inte rör sig om. Skillnaderna är för små mellan etniska grupper för att berättiga användandet av termen "ras") att det blir fördelaktigt att alltid bedömma en individ som en individ och se förbi etnicitet.

Med det sagt så tycker jag att det är minst lika dumt att förneka kulturella skillnader. En Spanjor med spansk familj som kommer hit som 20åring kommer vara väldigt olik en svensk 20åring kulturellt, värderingsmässigt O.s.v. (eller vilken olik kulturell grupp som helst)

Vad som inte funkar är att ta emot flyktingar, och vara väldigt liberala till invandring, för att sedan skita i hanterandet av dessa nytillkomna och låtsas som att "alla människor i världen delar samma värdegrund och samma syn som vi svenskar på rättsväsende, individens friheter och ansvar, demokrati, samt lag och ordning".

Då sker det som just nu sker i Sverige. Vi får ghetto-områden där minoriteter, med värderingskiljaktigheter jämfört med den redan etablerade kulturellt och etniske svensken, packas ihop vind för våg.
Klart som fan missnöjet gror och utanförskapet är ett obestridligt oundvikligt faktum.

Utanförskap, extremt heterogen värdegrund hos minoriteterna = rejält missnöje som kommer sluta i uppror.

Det behövs en saklig dialog utan den Svenska Ängsligheten helt enkelt.
Quote (Spetch @ 23 May 2013 14:10)
Så, en gubbe dog för att han hotade en kvinna med kniv och då ska vi göra upplopp och bränna skolor och förstöra bilar?

Finns så mycket sjukt folk..

Det kanske var den utlösande incidenten, grädden på moset.

Det säger sig väl självt att det vi nu ser, det är ganska långt ifrån den händelsen? Nu har en kedjereaktion startat där dem som fått nog i förortsghettona tar till det mest basala i människans motstånd - våld.

This post was edited by SpAz. on May 23 2013 06:16am
Member
Gold: 457,914.30
May 23 2013 06:17am
Quote (Exzit89 @ 23 May 2013 14:08)
Tyck vad du vill, kommer fortfarande tycka synd om dig som är så blind och har en sådan felaktig uppfattning.

bara så du vet så är det där inte ett värdefullt sätt att argumentera på.
Men det bryr du dig väl inte om, för särskilt öppen för resonemang, logik och saklig argumentation verkar du inte vara.

Member
Gold: 3,352.14
May 23 2013 06:21am
Quote (Exzit89 @ May 23 2013 02:08pm)
Tyck vad du vill, kommer fortfarande tycka synd om dig som är så blind och har en sådan felaktig uppfattning. På lördag blir det demonstration i Linköping och det skulle inte förvåna mig om det som händer nu skulle ha spridit sig enda dit. Stenkastning är väll något man måste börja vänja sig vid. Du har inte funderat på att gå med ligisterna? Låter lite som din grej.

Poliserna sköt ihjäl en 69-årig gubbe i söndags. Gubben bor på en machete och hotade en kvinna (om det var hans kvinna vet jag inte) samt gått omkring hotfullt. Finns nog mer att tillägga men har ingen större koll på denna händelse.

Aldrig sett en enda vettig post från den här killen ^_^
Member
Gold: 848.22
May 23 2013 06:29am
Quote (fideuu @ 23 May 2013 14:21)
Aldrig sett en enda vettig post från den här killen ^_^

http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=66785945&f=79 / 10

Även om jag håller med om en del frågor som SD driver så anser jag att man är en idiot om man tror att de flesta Sverigedemokrater (inklusive partitoppen) inte är rasister.

Quote (SpAz. @ 23 May 2013 14:12)
Vad som inte funkar är att ta emot flyktingar, och vara väldigt liberala till invandring, för att sedan skita i hanterandet av dessa nytillkomna och låtsas som att "alla människor i världen delar samma värdegrund och samma syn som vi svenskar på rättsväsende, individens friheter och ansvar, demokrati, samt lag och ordning".

also detta, 100%

This post was edited by SCXiao on May 23 2013 06:30am
Member
Gold: 93,670.50
May 23 2013 06:56am
Quote (SpAz. @ May 23 2013 12:17pm)
bara så du vet så är det där inte ett värdefullt sätt att argumentera på.
Men det bryr du dig väl inte om, för särskilt öppen för resonemang, logik och saklig argumentation verkar du inte vara.

Han kom inte med någon fråga, så fanns inget att diskutera eller argumentera emot. Han skrev att alla Sverigedemokraterna är nazister i kostym, vad ska man argumentera på det? Tror de flesta redan att de inte är några nazister, inte rasister för den delen heller. Folk säger att Sverigedemokraterna drar alla över en kant, vad gör inte de som säger de då? De kan inte säga att alla Sverigedemokraterna är rasister.
Member
Gold: 12.00
May 23 2013 09:26am
Jag har ingen lust att diskutera politik på internet då det sällan kommer någonvart, så detta blir min enda post.

Att säga att alla SD-are är rasister och nazister är PRECIS samma sak som att säga att alla negrer är kriminellt avskum.
Det är verkligen inte rättvist mot de som faktist röstar på SD av andra skäl än att de vill bli av med invandrare.
Det är det enda "någorlunda" vettiga partiet som inser farorna med denna fruktansvärt verklighetsfrånvända flyktingpolitik, och arbetar för att ändra på den.

Detta uppror har väldigt lite med politik att göra just nu. Det är ett stort gäng kriminnelt slödder med för lite att göra som tycker att det är kul att försöra saker. Samma pack som går runt på vardagar och har sönder busskurer bland annat.
Dessa finns i Samtliga förorter, och även på andra, "rikare" ställen.

Att detta gynnar SD är det inget snack om. Det man får se är invandrare som visar noll respekt och tacksamhet, och det är den enda bilden man får. Det kommer definitivt inte att gynna stenkastarna iallafall.

Nu slutar vi snacka politik, och håller oss till vad som skall diskuteras här.

Rapport från Spånga: Afrikan, 35-40 år gammal står och slänger sten på Svenskar och skriker Allahu Ahkbar tills polis kommer och plockar honom. Möjligtvis drogpåverkad.
Mer än så har jag inte just nu. Har ingen lust att gå ut ikväll och ta reda på mer heller. Antingen blir man rånad och misshandlad av invandrargäng, eller så blir man misstänkt för något av polisen, eller så kommer skinheads och jiddrar. I vilket fall som helst så säger jag pass.
( bor mitt i skiten för er som inte vet det. )
Member
Gold: 515.00
May 23 2013 09:27am
Lite lustigt att polarn från USA frågar om allt är bra med tanke på upploppen, jag som ett frågetecken har missat allt. Det förklarar gårdagens jävla bankande här i Jordbro, var ett gäng 5-6 tvärhårda grabbar som höll på och jävlades med sophusen och bankade. Eller om det var dom där 2 bilarna dom tuttade eld på som exploderade? :lol:

Gjorde mitt veckoliga facebook besök nyligen, första jag ser är "FORTSÄTT KASTA STEN!!!!", suck.. Följandes av 75 kommentarer diskuterandes politik... suck. Vet inte vilken typ jag blir mest galen på, vet bara att alla jag känner är efterblivna. Suck.. Tur att jag har d3.
Member
Gold: 2,443.00
May 23 2013 09:56am
Skitstad, Stockholm. Dåliga förorter.
Man ska bo i Skåne =)
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345613Next
Add Reply New Topic New Poll