Quote (Makta @ 18 Mar 2013 23:20)
Så om man kallar Soran Ismail för "babbe" är man inte smart men om man bryter mot lagen samt lever på folkets pengar så är det helt ok? Nej fan du försöker inte ens för att du är en av aftonbladetpolitiker som inte har en susning vad du gillar eller ogillar..
Det "dumma" som vissa SD'are gör är att dom säger främlingsfientliga saker och/eller har en grövre agenda mot invandring än vad partiet i sig har. Men det är ju helkorkat att folk inte håller med partiet till 100%!.. Eller?
Var har jag sagt att jag tycker det är ok att bryta mot lagen? Sluta berätta för mig vad jag tycker och tänker!
Tycker du det är en skarp kille som kallar Soran Ismail för blatte? Är det det du vill ha sagt?
Jag läser inte ens aftonbladet fyi, har aftonbladet blockerat från mitt nätverk.
Jo, en hel del i SD har främlingsfientliga åsikter, det framkommer med jämna mellanrum i medierna fastän SD försöker lägga locket på.
Om de inte kan dämpa detta utåt, då undrar jag hur det ser ut på interna möten? Det kan inte du heller svara på för det är bara spekulationer.
Jag har sagt precis vad jag anser är SD's största svaghet. Du kan väl ändå inte mena att SD har ett särskilt bra arbetslag att jobba med? Det krävs en hel del personal för att kunna uträtta politiskt arbete, denna personalen finns hos både S och M.
Jag säger inte att alla personer i dessa partier är felfria, för det är de inte. Men efter att ha räknat bort rötäggen finns det fortfarande många fler som kan bidra med något än det någonsin kommer göra i SD.
Jag anser inte att killen som gått på bidrag sedan han fyllde 18 och skyller det på invandrarna kan bidra särskilt mycket, för att dra upp ett exempel.
En kille med sådana meriter hade med största sannolikhet INTE lyckats gå och bli invald i kommunfullmäktige i något annat riksdagsparti. (Har sett nämnda kille debattera, i debatten jämförde han ta emot invandrare med att man kunde bygga en stor byggnad, han blev sågad längsmed knäna av sina motståndare)
Just sayin'
This post was edited by Fil on Mar 18 2013 04:35pm