d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Träffade Min Idol :)
Prev12345617Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 18 2013 04:15pm
Quote (Exzit89 @ Mar 18 2013 10:31pm)
Sossarna och Moderaterna har ju gjort det så himla bra :)


Inget parti i något land kommer någonsin bedriva perfekt politik och inget parti i något land kommer någonsin göra alla nöjda.

Man röstar på partiet som värnar om det man tycker är viktigt i så hög grad som möjligt

Sandlådementaliteten att rösta på det sämsta partiet bara för att man är grinig ger jag inte mycket för.


Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 18 2013 04:18pm
Quote (Makta @ 18 Mar 2013 23:11)
Ha lite "skalle"? Du menar som bidragsfuskare alkoholism samt utnyttjande av svartjobb etc? Mona Sahlin? Eller herr Palme som vart så avskydd att folk firade när han dog? Håkan Juholt var ju en trevlig prick och en riktigt "smart" kille?
Eller varför inte kasta lite smuts på M trots att jag gillar dessa.. Carl Bildt är ju perfekt! Eller? Fredrik är en av de mest hatade ledarna vi har haft inom politik på riktigt länge samt att han var ju så "smart" att han kallade SD's politik för skit fast nu går dom in på samma spår?

Nu vill jag se din negativa lista på SD's ledarfigurer!


Almqvist Ekeroth Petzäll, jag ansträngde mig inte ens :r

Argumenterar inte för att Mona Sahlin, Palme eller liknande skulle vara guds bästa barn.
Men de har skarpt intellekt, det har säkerligen herr Åkesson också men han har långt ifrån samma resurser bakom sig i sitt parti.

Det är ju knappast bara frontfigurerna som gör ett parti. I SD har man dock inte så många andra än just frontfigurerna. De flesta nöjer sig med att rösta på SD anonymt för det ger inga konsekvenser!

Har sett min beskärda del av ointelligenta politiker lokalt i stan. De är inte jämnt fördelade över partierna om man säger så.
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Mar 18 2013 04:20pm
Quote (Svartermetalisk @ 18 Mar 2013 23:15)
Inget parti i något land kommer någonsin bedriva perfekt politik och inget parti i något land kommer någonsin göra alla nöjda.

Man röstar på partiet som värnar om det man tycker är viktigt i så hög grad som möjligt

Sandlådementaliteten att rösta på det sämsta partiet bara för att man är grinig ger jag inte mycket för.


Vi snackar inte om "perfekta" partier men S V M C och KD är inte ens "bra" M var bra på sin politik en gång i tiden men nu härmar dom andra partier och S är ju den ledande orsaken till allt hat som flyter runt i dagens politik då dom har betett sig som idioter under årtionden. Och om du nu tycker SD är sämst hur kommer det sig att andra partier har börjar ta efter dom nu då? Känns lite som att vissa går efter "Jag läste på Aftonbladet att dom inte är snälla så dom måste vara sämst!" istället för att kolla upp lite fakta själva.
Det var ju inte som att jag hoppade på SD-tåget det första jag gjorde.

Quote (Fil @ 18 Mar 2013 23:18)
Almqvist Ekeroth Petzäll, jag ansträngde mig inte ens :r

Argumenterar inte för att Mona Sahlin, Palme eller liknande skulle vara guds bästa barn.
Men de har skarpt intellekt, det har säkerligen herr Åkesson också men han har långt ifrån samma resurser bakom sig i sitt parti.

Det är ju knappast bara frontfigurerna som gör ett parti. I SD har man dock inte så många andra än just frontfigurerna. De flesta nöjer sig med att rösta på SD anonymt för det ger inga konsekvenser!

Har sett min beskärda del av ointelligenta politiker lokalt i stan. De är inte jämnt fördelade över partierna om man säger så.


Så om man kallar Soran Ismail för "babbe" är man inte smart men om man bryter mot lagen samt lever på folkets pengar så är det helt ok? Nej fan du försöker inte ens för att du är en av aftonbladetpolitiker som inte har en susning vad du gillar eller ogillar..
Det "dumma" som vissa SD'are gör är att dom säger främlingsfientliga saker och/eller har en grövre agenda mot invandring än vad partiet i sig har. Men det är ju helkorkat att folk inte håller med partiet till 100%!.. Eller?

This post was edited by Makta on Mar 18 2013 04:24pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 18 2013 04:26pm
Quote (Makta @ Mar 18 2013 11:20pm)
Vi snackar inte om "perfekta" partier men S V M C och KD är inte ens "bra" M var bra på sin politik en gång i tiden men nu härmar dom andra partier och S är ju den ledande orsaken till allt hat som flyter runt i dagens politik då dom har betett sig som idioter under årtionden.  Och om du nu tycker SD är sämst hur kommer det sig att andra partier har börjar ta efter dom nu då? Känns lite som att vissa går efter "Jag läste på Aftonbladet att dom inte är snälla så dom måste vara sämst!" istället för att kolla upp lite fakta själva.
Det var ju inte som att jag hoppade på SD-tåget det första jag gjorde.


Makta både du och jag vet att hela partiet är fullt av ny-nazister i kostym och vi båda vet att det är därför du röstar på dom så skippa skitsnacket så är du snäll.

Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Mar 18 2013 04:30pm
Quote (Svartermetalisk @ 18 Mar 2013 23:26)
Makta både du och jag vet att hela partiet är fullt av ny-nazister i kostym och vi båda vet att det är därför du röstar på dom så skippa skitsnacket så är du snäll.


Det var också därför jag röstade blått i mitt första val samt att jag läste på om socialism/kommunism innan jag röstade? Skulle jag första på Nazister så är SMR eller SVP mycket bättre!
Och nu vänder vi på frågan här. Vilket superparti röstar du på?

Inb4 "Jag röstar inte alls"
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 18 2013 04:32pm
Quote (Makta @ 18 Mar 2013 23:20)
Så om man kallar Soran Ismail för "babbe" är man inte smart men om man bryter mot lagen samt lever på folkets pengar så är det helt ok? Nej fan du försöker inte ens för att du är en av aftonbladetpolitiker som inte har en susning vad du gillar eller ogillar..
Det "dumma" som vissa SD'are gör är att dom säger främlingsfientliga saker och/eller har en grövre agenda mot invandring än vad partiet i sig har. Men det är ju helkorkat att folk inte håller med partiet till 100%!.. Eller?


Var har jag sagt att jag tycker det är ok att bryta mot lagen? Sluta berätta för mig vad jag tycker och tänker!
Tycker du det är en skarp kille som kallar Soran Ismail för blatte? Är det det du vill ha sagt?
Jag läser inte ens aftonbladet fyi, har aftonbladet blockerat från mitt nätverk.

Jo, en hel del i SD har främlingsfientliga åsikter, det framkommer med jämna mellanrum i medierna fastän SD försöker lägga locket på.
Om de inte kan dämpa detta utåt, då undrar jag hur det ser ut på interna möten? Det kan inte du heller svara på för det är bara spekulationer.

Jag har sagt precis vad jag anser är SD's största svaghet. Du kan väl ändå inte mena att SD har ett särskilt bra arbetslag att jobba med? Det krävs en hel del personal för att kunna uträtta politiskt arbete, denna personalen finns hos både S och M.
Jag säger inte att alla personer i dessa partier är felfria, för det är de inte. Men efter att ha räknat bort rötäggen finns det fortfarande många fler som kan bidra med något än det någonsin kommer göra i SD.

Jag anser inte att killen som gått på bidrag sedan han fyllde 18 och skyller det på invandrarna kan bidra särskilt mycket, för att dra upp ett exempel.
En kille med sådana meriter hade med största sannolikhet INTE lyckats gå och bli invald i kommunfullmäktige i något annat riksdagsparti. (Har sett nämnda kille debattera, i debatten jämförde han ta emot invandrare med att man kunde bygga en stor byggnad, han blev sågad längsmed knäna av sina motståndare)
Just sayin'

This post was edited by Fil on Mar 18 2013 04:35pm
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Mar 18 2013 04:46pm
Quote (Fil @ 18 Mar 2013 23:32)
Var har jag sagt att jag tycker det är ok att bryta mot lagen? Sluta berätta för mig vad jag tycker och tänker!
Tycker du det är en skarp kille som kallar Soran Ismail för blatte? Är det det du vill ha sagt?
Jag läser inte ens aftonbladet fyi, har aftonbladet blockerat från mitt nätverk.

Jo, en hel del i SD har främlingsfientliga åsikter, det framkommer med jämna mellanrum i medierna fastän SD försöker lägga locket på.
Om de inte kan dämpa detta utåt, då undrar jag hur det ser ut på interna möten? Det kan inte du heller svara på för det är bara spekulationer.

Jag har sagt precis vad jag anser är SD's största svaghet. Du kan väl ändå inte mena att SD har ett särskilt bra arbetslag att jobba med? Det krävs en hel del personal för att kunna uträtta politiskt arbete, denna personalen finns hos både S och M.
Jag säger inte att alla personer i dessa partier är felfria, för det är de inte. Men efter att ha räknat bort rötäggen finns det fortfarande många fler som kan bidra med något än det någonsin kommer göra i SD.

Jag anser inte att killen som gått på bidrag sedan han fyllde 18 och skyller det på invandrarna kan bidra särskilt mycket, för att dra upp ett exempel.
En kille med sådana meriter hade med största sannolikhet INTE lyckats gå och bli invald i kommunfullmäktige i något annat riksdagsparti.
Just sayin'


Det var DU som sa att man måste ha lite i skallen för att vara med i S och M och jag pekade bara ut att bägge partierna har "värre" folk som kommer undan med sitt betende bara för att dom inte är hemska sverigedemokrater.
Det finns minst lika många i dom större partierna som har främlingsfientliga åsikter men bara 1 av dessa partierna har fått en uns kritik för det och det var FP. Skillnaden är att folk inte jagar efter dom. Men i din lilla sagovärld så har bara SD + alla högerextrema partier folk som ogillar utlänningar.. Trots att vissa Moderater har hamnat i nyheterna pga icke PK uttalanden!
Om de inte kan dämpa? Du menar alla dom som har blivit utslängda ur partiet? Och du kanske råkar ha glömt att jag satt i KF för några år sedan så jag har allt sett hur folk beter sig i alla partier.
Som vi har sagt förr.. S och M gör ju ett förjävligt bra jobb eller hur? Tänk om folk hade fått tycke lite som dom ville och inte fått en nazi-stämpel bara för att dom röstade/var med i SD hur mycket mer folk man hade haft då? Finns ju en orsak till varför många har blivit tvungna att lämna SD när dom får hot från medlemmar till ett "demokratiskt" parti.

I min samt grannkommunen så har vi "ledare" för S som har spenderat över halva sitt liv som alkoholister och är kända för just detta då t.e.x en av dessa har hittats i diverse rabatter en fin tisdagsmorgon med flaskan i hand. Dessa killar är inte hellre de mest utbildade personerna jag har sett men det verkar funka fint då dom har varit nyktra i 5 år+. Men som sagt det skrivs ju ingenting om andra partier så vidare det inte är drastiska saker dom gör såsom att spendera ett par hundratusen av skattebetalarnas pengar på sig själva
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Mar 19 2013 02:55am
Politiker är same, same.
Makt korrumperar lika mycket på S,M,SD.

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 19 2013 03:08am
Quote (Makta @ 18 Mar 2013 23:46)
Det var DU som sa att man måste ha lite i skallen för att vara med i S och M och jag pekade bara ut att bägge partierna har "värre" folk som kommer undan med sitt betende bara för att dom inte är hemska sverigedemokrater.
Det finns minst lika många i dom större partierna som har främlingsfientliga åsikter men bara 1 av dessa partierna har fått en uns kritik för det och det var FP. Skillnaden är att folk inte jagar efter dom. Men i din lilla sagovärld så har bara SD + alla högerextrema partier folk som ogillar utlänningar.. Trots att vissa Moderater har hamnat i nyheterna pga icke PK uttalanden!
Om de  inte kan dämpa? Du menar alla dom som har blivit utslängda ur partiet? Och du kanske råkar ha glömt att jag satt i KF för några år sedan så jag har allt sett hur folk beter sig i alla partier.
Som vi har sagt förr.. S och M gör ju ett förjävligt bra jobb eller hur? Tänk om folk hade fått tycke lite som dom ville och inte fått en nazi-stämpel bara för att dom röstade/var med i SD hur mycket mer folk man hade haft då? Finns ju en orsak till varför många har blivit tvungna att lämna SD när dom får hot från medlemmar till ett "demokratiskt" parti.

I min samt grannkommunen så har vi "ledare" för S som har spenderat över halva sitt liv som alkoholister och är kända för just detta då t.e.x en av dessa har hittats i diverse rabatter en fin tisdagsmorgon med flaskan i hand. Dessa killar är inte hellre de mest utbildade personerna jag har sett men det verkar funka fint då dom har varit nyktra i 5 år+. Men som sagt det skrivs ju ingenting om andra partier så vidare det inte är drastiska saker dom gör såsom att spendera ett par hundratusen av skattebetalarnas pengar på sig själva


Ok att det kanske finns lika många i de andra riksdagspartierna tillsammans som har visat sig vara främlingsfientliga. Men om du räknar det i förhållande till antalet medlemmar i partierna så upptäcker du fort att det inte är i närheten av samma andel som det är i SD.

På det stora hela: Ja S och M gör ett bättre jobb än sd någonsin skulle kunna göra, det är min övertygelse, jag vet om att du inte tror det men det är där vi skiljer oss, den här punkten tjänar ingenting till, för allting kommer aldrig vara bra i ett land.

Det du säger om alkoholisten som sitter som S-ledare, sjukt, absolut, men jag har ju redan gått med på att det finns rötägg i alla partier så jag vet inte vart du räknar med att komma genom att komma med exempel?
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Mar 19 2013 05:19am
Quote (Fil @ 19 Mar 2013 10:08)
Ok att det kanske finns lika många i de andra riksdagspartierna tillsammans som har visat sig vara främlingsfientliga. Men om du räknar det i förhållande till antalet medlemmar i partierna så upptäcker du fort att det inte är i närheten av samma andel som det är i SD.

På det stora hela: Ja S och M gör ett bättre jobb än sd någonsin skulle kunna göra, det är min övertygelse, jag vet om att du inte tror det men det är där vi skiljer oss, den här punkten tjänar ingenting till, för allting kommer aldrig vara bra i ett land.

Det du säger om alkoholisten som sitter som S-ledare, sjukt, absolut, men jag har ju redan gått med på att det finns rötägg i alla partier så jag vet inte vart du räknar med att komma genom att komma med exempel?


Det var ju du som påpekade att det fanns många SD'are som var rötägg vilket var en anledning till att SD var kasst! När jag sen påpekade att det ser lika ut i andra partier så har det ingen betydelse? Snacka om att vända på kappan snabbt!

Quote (c00kie_m0nster @ 19 Mar 2013 09:55)
Politiker är same, same.
Makt korrumperar lika mycket på S,M,SD.


Nästan i alla fall. Gäller att hitta partiet med minst fel :lol:
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345617Next
Add Reply New Topic New Poll