d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Jobbstory's
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Mar 17 2013 05:40am
Quote (LiftedmZ @ 17 Mar 2013 13:30)
Majstorovich ville sälja mig sin signerade tröja, jag erbjöd 50:- och kunde nästan se hans krossade ego samt
mördarblick reflekteras i ögonvrån :d

Vad jobbade du som i denna? Du borde köpt för xxx kr och sålt till en gnagare nu för xxxx kr.. Om det nu var D. Majstorović som du menade.
Member
Gold: 3.90
Mar 17 2013 07:55am
Quote (BraSma @ 14 Mar 2013 00:48)
Minns jag jobbade hos farsan när jag var mindre och vi skulle tömma ett dödsbo ute på bygden, åt helvete nånstans. Inget konstigt med det, tänkte jag och min polare som gått med på det här för en mindre peng. Väl där fick vi bittert inse misstaget i det åtagandet. Killen hade haft cancer i röven. Från sovrummet till toaletten var där en lång rand med intorkat skit i heltäckningsmattan. Och låt mig inte ens börja med äckligheterna som gömde sig bakom toadörren. Gissa vilka som fick ta hand om det? I timmar slet vi med den där otänkbart vidriga jävla mattan.

Som grädde på moset var han tydligen en entusiastisk samlare av inlagda gurkor och plommon. Enda problemet var att de stått där sisådär i ett decennium och hunnit bli lagom sviniga.
Jag luktade möglig gurka och intorkat cancerbajs. Jag har aldrig varit så lycklig att få duscha, någonsin.

Hade ett liknande men inte lika illa småjobb för ett par år sedan. Jag och min bror sattes på en praktik då han väntade nytt jobb och jag hade precis avslutat mitt förra jobb. Gubben vi praktiserade hos betalade oss svart samt att han fixade andra småjobb vid sidan om där han fick en del av vår "lön" och ett av dessa jobben var att flytta ut en lägenhet åt någon rutten norbagge till gubbe! Problemet är att hyresvärden hyrde ut 1 rum + kök men INGEN TOALETT! DVS killen sket och pissade i hinkar som han inte tömde utan samlade på sig i en garderob.... Long story short den tredje killen som var med spydde som en fontän och jag och min bror lindade tyg runt ansiktet samt hittade 2 gamla gasmasker i chefens butik som vi använde.. Feels good man :ph34r:
Member
Gold: 18,581.00
Mar 17 2013 08:42am
Quote (Svartermetalisk @ 15 Mar 2013 16:00)
Detta hände för ett tag sedan och jag har förmodligen berättat det förut men here goes

Jag står på våran nedervåning och ställer ut skivor på hårdrocksavdelningen då jag plötsligt hör ett avgrundsvrål som liknar ingenting jag hört i mitt liv

Tänk er hur en person som precis blivit dränkt i gasolin och sedan tänt eld på sig själv hade skrikit, typ så fast gånger två och det är konstant, det slutar inte.

Precis när jag ska upp och kolla vem som har dött ser jag min chef flyger nerför trappan med en jävla fart och börjar gräva i nån kartong.

Han drar fram Melodifestivalen 2007 på DVD och skickar upp mig på ovanvåningen, skriket är fortfarande konstant, personen i fråga måste haft monsterlungor för hen tog knappt andningspauser.

Väl vid kassan möter jag en autistisk brud på typ 15 bast och hennes kontaktperson, kontaktpersonen förklarar att denna bruden fått för sig att hon ska ha just precis denna DVD'n och dom har varit precis överallt i hela stan och ingen har den, men lycka till att förklara för en brud vars mentala ålder är typ 5 att den är omöjlig att få tag i.

När dom väl gled in och frågade hos oss hade min chef sagt "jag tror jag har den där" varpå denna tjejen brustit ut i ett hejdlöst glädjevrål.

Tjejen slutar inte skrika förräns filmen är betald och dom är ute på gatan.

Våra kunder står med hakan i golvet och fattar ingenting

Helt bissarrt

Hahahaha vad i hela helvetet...........

Jag stod och mekade med en truckjävel vi ställt upp på några pallar.

Hoppade upp på dess bakdel för att plocka isär en bromslampa högst uppe sitter den på trucken.

Men det jag glömde var att när vi plockade ur en av motorerna ur den med en travers så flyttades den lite från en av pallen så den stod bara på 3 pallar. Tänk er som 3 hjul istället för fyra.

Vänster bakdel smäller ner. Jag ramlar ner på golvet, vänster framdel likaså smäller ner i betonggolvet, bitar från golvet flyger och smäller i saker. Jag ligger där på marken och ser hela trucken vickar mot mig, får panik tänker att nu jävlar blir jag klämd till döds, sedan flyger pallarna iväg från andra sidan så den smäller tillbaka. Inser vilken jävla tur jag haft. Hade bara lock för öronen resten av dagen! :D
Member
Gold: 0.00
Mar 18 2013 07:50am
Quote (berhemuli @ Mar 17 2013 01:40pm)
Vad jobbade du som i denna? Du borde köpt för xxx kr och sålt till en gnagare nu för xxxx kr.. Om det nu var D. Majstorović som du menade.

Det var på bar/restaurang och ja, det var han :p

Annars så var det några lirare som knyckte ett av våra stängselrep i fredags och drog igång limbo på dansgolvet. Vi snackade lite allvar med men lät dem fortsätta, de hade ju sjukt kul :D
Member
Gold: 54.00
Mar 18 2013 09:44am
Quote (Svartermetalisk @ 16 Mar 2013 01:00)
Detta hände för ett tag sedan och jag har förmodligen berättat det förut men here goes

Jag står på våran nedervåning och ställer ut skivor på hårdrocksavdelningen då jag plötsligt hör ett avgrundsvrål som liknar ingenting jag hört i mitt liv

Tänk er hur en person som precis blivit dränkt i gasolin och sedan tänt eld på sig själv hade skrikit, typ så fast gånger två och det är konstant, det slutar inte.

Precis när jag ska upp och kolla vem som har dött ser jag min chef flyger nerför trappan med en jävla fart och börjar gräva i nån kartong.

Han drar fram Melodifestivalen 2007 på DVD och skickar upp mig på ovanvåningen, skriket är fortfarande konstant, personen i fråga måste haft monsterlungor för hen tog knappt andningspauser.

Väl vid kassan möter jag en autistisk brud på typ 15 bast och hennes kontaktperson, kontaktpersonen förklarar att denna bruden fått för sig att hon ska ha just precis denna DVD'n och dom har varit precis överallt i hela stan och ingen har den, men lycka till att förklara för en brud vars mentala ålder är typ 5 att den är omöjlig att få tag i.

När dom väl gled in och frågade hos oss hade min chef sagt "jag tror jag har den där" varpå denna tjejen brustit ut i ett hejdlöst glädjevrål.

Tjejen slutar inte skrika förräns filmen är betald och dom är ute på gatan.

Våra kunder står med hakan i golvet och fattar ingenting

Helt bissarrt

:mellow:
Member
Gold: 7,480.00
Mar 18 2013 02:34pm
Alltså, seriöst...
Får vi in en till dator med polisviruset där kunden vill att vi gör en backup på deras porr så kommer jag fan slå sönder någonting.
Inte för att det är jobbigt att göra en backup, men det tar så jävla länge att scanna genom våra externa därefter. :c
Member
Apr 5 2013 04:50pm
Hatar när folk börjar prata till en redan 2-3meter innan luckan, tror att jag hör allt genom glaset, för att sen bli upprörda när jag inte har någon aning om vad dom vill veta när dom väl kommer till luckan. Man hör i princip ingenting innan om dom inte skriker typ.
Nu stod det någon snubbe "på fel sida av spärrlinjen" dvs innanför och försökte få kontakt med mig.. Han kunde ju ha testat o knacka på glaset och inte bara snacka i normalton.. Tomtar.
Member
Apr 5 2013 09:44pm
Taxichaffis kommer fram efter en som försökt med springnota, tar fast snubben och ber mig ringa polis.. varefter jag enligt protokoll kontaktar trygghetscentralen då dom har direkt kontakt med polis. Men dom ber snubben ringa själv till 112.. okej säger till snubben att ringa till polisen själv.. han frågar mig vilket nummer.. säger 112.. han vägrar först tro på att det är något så simpelt som 112.. xDD ringer till slut och nu står dom där.. Har ingen större lust att ringa polisen på folk där jag inte vet vad som hänt, så bättre att snubben själv ringer.

Finns förövrigt en polisstation ca 5min bort, ändå dröjer det att snuten kommer typ minst 30min ^^ lär vara en busy natt.. eller 30min hittils.

This post was edited by berhemuli on Apr 5 2013 09:54pm
Member
Gold: 30.00
Apr 6 2013 04:15am
Quote (Giraff @ Mar 18 2013 09:34pm)
Alltså, seriöst...
Får vi in en till dator med polisviruset där kunden vill att vi gör en backup på deras porr så kommer jag fan slå sönder någonting.
Inte för att det är jobbigt att göra en backup, men det tar så jävla länge att scanna genom våra externa därefter. :c

hahaha

Quote (berhemuli @ Apr 5 2013 11:50pm)
Hatar när folk börjar prata till en redan 2-3meter innan luckan, tror att jag hör allt genom glaset, för att sen bli upprörda när jag inte har någon aning om vad dom vill veta när dom väl kommer till luckan. Man hör i princip ingenting innan om dom inte skriker typ.
Nu stod det någon snubbe "på fel sida av spärrlinjen" dvs innanför och försökte få kontakt med mig.. Han kunde ju ha testat o knacka på glaset och inte bara snacka i normalton.. Tomtar.

Sätt upp en arg skylt: PRATA FÖR HELVETE I LUCKAN, GLASET ÄR LJUDDÄMPANDE, REGARDS DOLAN

Member
Gold: 30.00
Apr 10 2013 12:01pm
Den här konversationen har jag varje vecka:

Kund: Köper ni vinylskivor

Svart: Det gör vi

K: Hur mycket får man för en skiva?

S: Det varierar jättemycket beroende på artist och skick

K: Men på ett ungefär?

S: Har du barbra streissand kan du få 1 öre, har du UK pressad Leaf Hound kan du få 10.000:-

K: Amen om jag har 200 skivor hur mycket pengar får jag?

S: Allt emellan 20 spänn till 100.000:-

Jag undrar om folk glider in till bilhandlare och tror att det är enhetspris där också, lika mycket stash för 1987 års Volvo som för 2009 års Ferrari

Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll