d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Folk Till Sweden Guilden Tack
Prev12345614Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 26 2012 11:05am
Quote (Svartermetalisk @ 26 Sep 2012 19:02)
Det är faktiskt ganska roligt att du klankar ner på folks intelekt när du själv använder ända som är en synonym för arsle istället för enda.


Fast det där har med bildning att göra, inte intelligens.
Dock en ganska grundläggande bildningsnivå, men det är en annan femma :lol:
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Sep 26 2012 11:19am
Quote (Fil @ 26 Sep 2012 19:05)
Fast det där har med bildning att göra, inte intelligens.
Dock en ganska grundläggande bildningsnivå, men det är en annan femma :lol:



jag rensade nyss ett tjugotal quotes med liknande stavfel som jag hade på min profil (e-ä) från swesub, vad kan man dra för slutsats av det då?
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,242.96
Trader: Trusted
Sep 26 2012 11:20am
d2jsp's största random-guild helt klart.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 26 2012 11:22am
Quote (Jewhannes @ 26 Sep 2012 19:19)
jag rensade nyss ett tjugotal quotes med liknande stavfel som jag hade på min profil (e-ä) från swesub, vad kan man dra för slutsats av det då?


Vem hade skrivit dessa quotes?

Inte omöjligt att det är skrivet av många olika svennar. Skulle inte förvåna mig eftersom många i datorgenerationen verkar ha blivit tappade med huvudet före i späd ålder vid upprepade tillfällen.

This post was edited by Fil on Sep 26 2012 11:23am
Member
Posts: 36,523
Joined: Jul 24 2008
Gold: 1,506.69
Sep 26 2012 11:32am
Quote (RistVaLL @ Sep 26 2012 05:20pm)
d2jsp's största random-guild helt klart.


tack vouch
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Sep 26 2012 11:38am
Quote (Fil @ 26 Sep 2012 19:22)
Vem hade skrivit dessa quotes?

Inte omöjligt att det är skrivet av många olika svennar. Skulle inte förvåna mig eftersom många i datorgenerationen verkar ha blivit tappade med huvudet före i späd ålder vid upprepade tillfällen.


hmm, det var iaf från en hel drös kända swesubbare
kanske har något att göra med att det blir för mycket slang och att man skriver aldrig med korrekt svenska längre, "sms-språk" och liknande
fast man märker det generellt sett väldigt mycket mer på den yngre generationen
Member
Posts: 1,499
Joined: Sep 9 2008
Gold: 0.00
Sep 26 2012 12:15pm
Kan gärna joina och bidra med ett leende!
Member
Posts: 205,304
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
Sep 26 2012 01:13pm
Dåligt troll,

:locked:
Member
Posts: 4,435
Joined: Nov 20 2007
Gold: 294.80
Sep 26 2012 01:23pm
whinar ni fortfarande eller är de över nu?
Member
Posts: 36,523
Joined: Jul 24 2008
Gold: 1,506.69
Sep 26 2012 01:24pm
Quote (Kuw @ Sep 26 2012 07:23pm)
whinar ni fortfarande eller är de över nu?


går aldrig över
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345614Next
Closed New Topic New Poll