d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Discuss
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Aug 27 2012 12:49pm
Quote (umade @ Aug 27 2012 07:48pm)
Att gå samhälle och vilja bli läkare är ganska efterblivet, ja.

Jag tolkade som att du tyckte att man skulle ta bort teorin som du nämnde.


svenska 3 och engelska 2/b(?) är inte något man läser på de praktiska linjerna.

att gå en praktisk linje och vilja starta företag och skit och inte kunna acceptera att det kan kräva lite kvällskurser är också efterblivet
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Aug 27 2012 12:53pm
Quote (dej @ 27 Aug 2012 20:49)
svenska 3 och engelska 2/b(?) är inte något man läser på de praktiska linjerna.

att gå en praktisk linje och vilja starta företag och skit och inte kunna acceptera att det kan kräva lite kvällskurser är också efterblivet


Min plan om hur de ska fixa till de praktiska programmen är lång och... Lång så jag tänker inte gå in på det men jag kan säga att ett delmål är att korta ner utbildningen till 2 år, ha varje år 50/50 praktiskt/elteori/byggteori/whatever.

De ska även ha APU på vårterminen i 1an, inte i 3an för det är otroligt många som inte vill bli elektriker och bestämmer det först efter APUn i 3an.
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Aug 27 2012 12:54pm
Quote (snoramej @ Aug 27 2012 07:53pm)
Min plan om hur de ska fixa till de praktiska programmen är lång och... Lång så jag tänker inte gå in på det men jag kan säga att ett delmål är att korta ner utbildningen till 2 år, ha varje år 50/50 praktiskt/elteori/byggteori/whatever.

De ska även ha APU på vårterminen i 1an, inte i 3an för det är otroligt många som inte vill bli elektriker och bestämmer det först efter APUn i 3an.


de har gjort om lärarprogrammet så att praktiken (rätt kort) ligger på termin 2 vilket är riktigt bra.

jag minns att när jag gick gymnasiet hade de riktigt mycket praktik och det regelbundet
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Aug 27 2012 12:55pm
Quote (dej @ 27 Aug 2012 20:54)
de har gjort om lärarprogrammet så att praktiken (rätt kort) ligger på termin 2 vilket är riktigt bra.

jag minns att när jag gick gymnasiet hade de riktigt mycket praktik och det regelbundet


Med GY11 har mycket blivit bättre men det är fortfarande sinnessjukt mycket som behöver ändras.

Jag kan bokstavligt talat jobba 3 av tio lektioner ("medelfart") och jag har INGA som helst problem att följa med i kursplanen.

Jag går Elprogrammet för övrigt. 3an.

This post was edited by snoramej on Aug 27 2012 01:00pm
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Aug 27 2012 01:30pm
Problemet ligger i median. Om snorungarna inte kunde googla sig till VG så hade dom kanske haft en anledning till att plugga lite.
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Aug 27 2012 01:31pm
Quote (Makta @ 27 Aug 2012 21:30)
Problemet ligger i median. Om snorungarna inte kunde googla sig till VG så hade dom kanske haft en anledning till att plugga lite.


Det där stämmer inte alls.
Member
Posts: 7,489
Joined: May 24 2004
Gold: 9,560.00
Aug 28 2012 12:19am
Quote (Makta @ 27 Aug 2012 21:30)
Problemet ligger i median. Om snorungarna inte kunde googla sig till VG så hade dom kanske haft en anledning till att plugga lite.


så du menar att om man tar reda på info på internet istället för textböcker så blir det fel? :x
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 28 2012 06:06am
nvm... slutar bara i bråk så tar bort mitt inlägg :D

This post was edited by Intenso8 on Aug 28 2012 06:08am
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Aug 28 2012 02:13pm
Quote (Tixon @ Aug 28 2012 07:19am)
så du menar att om man tar reda på info på internet istället för textböcker så blir det fel? :x


nej, utan att man kan googla sig till alla svar istället för att läsa sig till det. googlar du får du svaret svart på vitt

vanligtvis fick du söka dig fram och läsa större stycken där du fick dig en allmän kunskap om ämnet på köpet

utöver att attityden "varför ska jag plugga när jag har en iphone?? duh"-attityden dödar

This post was edited by dej on Aug 28 2012 02:24pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll