Quote (dej @ 27 Aug 2012 20:49)
svenska 3 och engelska 2/b(?) är inte något man läser på de praktiska linjerna.
att gå en praktisk linje och vilja starta företag och skit och inte kunna acceptera att det kan kräva lite kvällskurser är också efterblivet
Min plan om hur de ska fixa till de praktiska programmen är lång och... Lång så jag tänker inte gå in på det men jag kan säga att ett delmål är att korta ner utbildningen till 2 år, ha varje år 50/50 praktiskt/elteori/byggteori/whatever.
De ska även ha APU på vårterminen i 1an, inte i 3an för det är otroligt många som inte vill bli elektriker och bestämmer det först efter APUn i 3an.