d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Tv Avgift
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 14,513
Joined: Apr 3 2008
Gold: 15.00
Aug 26 2012 10:32pm
Quote (Svartermetalisk @ 26 Aug 2012 22:06)
Lyssna på detta era hattsmugglare:

På grund av att någon utredning har kommit fram till att den yngre generationen (aka våran generation) ej använder sig av tv utbudet / radio i samma utsträckning som våra föräldrar anser Public Service utredningsgrupp (eller vad fan den nu heter) att det kommer bli rätt jävla problematiskt att finansiera public service utbudet i framtiden.

(Public service = SVT och Sveriges Radio ie P1 P2 P3 P4 Pknulladinmamma)

Därför har ovan nämnda bajspackare lagt fram ett förslag som om det går igenom innebär att samtliga svenska medborgare som betalar skatt kommer finansiera Public Service via lönen.

Fattar ni detta? Efterfrågan på deras skit dalar fullständigt och istället för att konstatera att det finns ingen poäng att subventionera svindyra tv-program och annan dynga som ingen vill kolla på och bara lägga ner skiten ska man TVINGA ALLA MEDBORGARE ÄVEN DOM SOM INTE HAR EN TV ELLER EN EN RADIO att finansiera skiten endå.

Välkommen till Kommunist Sverige, Rött eller blått styre spelar ingen roll staten knullar dig i arslet vem som än bestämmer.


Hahaha, vad är det för jävla muppar som sitter och bestämmer sån dynga
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 27 2012 12:40am
Quote (RistVaLL @ 27 Aug 2012 05:33)
tror att sålänge du äger en tv måste du betala tv-avgift (515kr kvartalet) tror jag.


tar man ut tv mottagaren i tvn så äre ingen tv längre utan en monitor
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Aug 27 2012 01:47am
Varför krångla med att ta ur tvmottagaren i tvn? Kan ju dessutom verkligen int ekunna kolla på tv då. Dom kan inte göra ett skit så länge du bara säger att du inte har någon tv. Säger du dock att du har en tv, alt släpper in folket i din lägenhet/hus så är det "kört".
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Aug 27 2012 02:24am
dom har ingen rätt att gå in i din lägenhet, om dom nu inte har papper för de vilket jag inte tror polismyndigheten skulle skriva ut

sen så finns det inga bevis som dom kan ''få tag i'' att du äger en tv. ''ser att du har ett tv abonnemang'' skitsnack...

kort och gott, ''jag har ingen tv,hejdå''
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Aug 27 2012 09:00am
Quote (Chefen @ Aug 27 2012 09:24am)
dom har ingen rätt att gå in i din lägenhet, om dom nu inte har papper för de vilket jag inte tror polismyndigheten skulle skriva ut

sen så finns det inga bevis som dom kan ''få tag i'' att du äger en tv. ''ser att du har ett tv abonnemang'' skitsnack...

kort och gott, ''jag har ingen tv,hejdå''


Sant, + om man bor som jag där jag har en privat baksida och dom går förbi och tittar in i fönstret åker dom på ett straff som är
bra mycket allvarligare än att inte betala tv license
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Aug 27 2012 09:20am
Quote (umade @ 26 Aug 2012 23:04)
Pojkar, flickor, jag vet att ni hatar Sverige men tänk så här.
Vill ni titta på sport och inte tvingas till en reklampaus hela tiden och på så vis missa halva evenemanget?
Betala då TV avgift. Betalar ni detta så hjälper ni SVT.
Ni hjälper SVT att kunna behålla evenemang som OS, VM och så vidare.

Fyran har redan fått sina händer på vintersport och ni har väl märkt hur duktiga dom är på att visa reklam mitt i ett skidskytte när en svensk går mot målgång osv


What he said

+att SVT gör program med Kung Leif Gw Persson.

Radion är förövrigt bra den med
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 27 2012 09:26am
Quote (Intenso8 @ Aug 27 2012 08:40am)
tar man ut tv mottagaren i tvn så äre ingen tv längre utan en monitor


Nej, man kan inte göra så längre.
Det funkar bara för företag. Trotts att du tar bort kanalväljaren ur din TV måste du betala.

This post was edited by Spetch on Aug 27 2012 09:33am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Aug 27 2012 09:36am
Quote (Svartermetalisk @ 26 Aug 2012 22:06)
Lyssna på detta era hattsmugglare:

På grund av att någon utredning har kommit fram till att den yngre generationen (aka våran generation) ej använder sig av tv utbudet / radio i samma utsträckning som våra föräldrar anser Public Service utredningsgrupp (eller vad fan den nu heter) att det kommer bli rätt jävla problematiskt att finansiera public service utbudet i framtiden.

(Public service = SVT och Sveriges Radio ie P1 P2 P3 P4 Pknulladinmamma)

Därför har ovan nämnda bajspackare lagt fram ett förslag som om det går igenom innebär att samtliga svenska medborgare som betalar skatt kommer finansiera Public Service via lönen.

Fattar ni detta? Efterfrågan på deras skit dalar fullständigt och istället för att konstatera att det finns ingen poäng att subventionera svindyra tv-program och annan dynga som ingen vill kolla på och bara lägga ner skiten ska man TVINGA ALLA MEDBORGARE ÄVEN DOM SOM INTE HAR EN TV ELLER EN EN RADIO att finansiera skiten endå.

Välkommen till Kommunist Sverige, Rött eller blått styre spelar ingen roll staten knullar dig i arslet vem som än bestämmer.


Dras säkert något från det jag skatt jag betalar till något jag inte har användning av. :O


Anyways lägg ner svt.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 27 2012 10:12am
Quote (Spetch @ 27 Aug 2012 17:26)
Nej, man kan inte göra så längre.
Det funkar bara för företag. Trotts att du tar bort kanalväljaren ur din TV måste du betala.


och vem sade detta :rolleyes: ?
Member
Posts: 7,489
Joined: May 24 2004
Gold: 9,560.00
Aug 28 2012 12:22am
Jaa det är för jävligt att de ger alla i hela sverige möjligheten att få tv-kanaler!!11!1 hemskt!
Go Back To Svenska Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll