Quote (Intenso8 @ 19 Jun 2012 12:31)
det ända viktiga med G i alla ämnen är väl om du ska bli snickare eller liknande

vad är 3 år på gymnasie i poäng? 2550? dom dras av i lärlingsboken... profit!
Jo precis.
Men tänker lite såhär.
Tex. Valet till år 2 på gymnasíet valde jag inriktning billackering i enköping (bor i västerås). Dom som bodde i enköping med omnejd hade förtur till dom 12 platser som fanns, vilket resultera i att vi ifrån västerås behövde ha i princip alla mvg för att komma in det året. Jag tycker att hantverksarbeten osv borde mer baseras på vad folk kan och hur intresset ser ut. Nu gick jag jag iofs om ett år för att komma in på den linjen men annars hade jag ej varit billackerare idag, vilket jag tycker är kul och är förmodligen ganska bra på. Dom som tog min plats året när jag sökte första gången kanske inte tyckte det var kul och hoppade av efter 1 år.