Quote (Tixon @ May 30 2012 02:54pm)
kom att tänka på detta efter att jag skrev min post ^^
men jag håller med dig, battlenet 2.0 är extremt jävla stupid, det är samma problem i Sc2
åter igen en sak som de borde ha lärt sig från, folk vill inte bara spela med kompisar men med annat folk också.
Var är chat-systemet? Var är Clan/Guild som de snackade om

Yep, spelet är ganska dött om man inte känner folk att lira med. Inne på D2 kunde man snacka med folk i trade games, baalruns, pvp games osv.
Kanske kommer ändras lite med pvp, men förstår inte varför dom tog bort sitt interface de har kört med i sc1,wc3,d2 etc. HoN tog det ganska rakt av och har sen utvecklat det vidare, fungerar bra för dom ^^
Overall tycker jag spelet är en 5-6a/10. Stör mig inte på buggar osv, tycker det fungerar felfritt men håller med om att det är mer "wow-aktigt" och lite lika mycket diablo style som sin föregångare med hela stat och skill systemet som gav mycket variation för varje klass, alla klasser kan nu specca om och köra en annan build hela tiden.. blir bara bli helt itemfokuserat och mindre kreativa builds som i d2. Finns ingen poäng att göra om en nu char för att testa en annan inriktning.
Items är också konstiga, varför springer wizards runt med svärd osv -.- deras spells ska inte vara baserad på wep dmg... nej drar fan ner till 4-5 / 10 nu

ju mer jag tänker på det ju mer irriterad blir jag.
This post was edited by Warriv on May 30 2012 08:18am