d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Rate Diablo 3
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 19,016
Joined: Apr 27 2006
Gold: 0.00
May 27 2012 02:01pm
hugely dissappoint... 3/10 det erbjuder inget som är särskilt bra eller nytt... det enda det har är lite gameplayfeeling och bra variation på spells
Member
Posts: 7,489
Joined: May 24 2004
Gold: 9,560.00
May 28 2012 01:08am
jag tycker folk ger den alldeles för många tior, det är ett bra spel men det förtjänar inte en tia, tyvärr.
det är ett bra spel, utmanande som fan på högre nivå, vilket är skönt - det tråkiga är sättet man måste farma på och hur typ ranged är favoriserade i endgame (for now)
där är alldeles för många exploits och buggar men det kan man inte riktigt ta med i ett betyg för det är saker som kommer fixas senare.
Storyn var bra, lite kort dock känns det som.
Tycker inte heller om att det är lättare med färre personer eftersom det är meningen att vara ett MP-spel, man ska inte tjäna på att spela färre, det är bara fel.

8/10
Member
Posts: 5,723
Joined: Jan 11 2007
Gold: 0.00
May 30 2012 01:38am
Quote (Tixon @ 28 May 2012 08:08)
jag tycker folk ger den alldeles för många tior, det är ett bra spel men det förtjänar inte en tia, tyvärr.
det är ett bra spel, utmanande som fan på högre nivå, vilket är skönt - det tråkiga är sättet man måste farma på och hur typ ranged är favoriserade i endgame (for now)
där är alldeles för många exploits och buggar men det kan man inte riktigt ta med i ett betyg för det är saker som kommer fixas senare.
Storyn var bra, lite kort dock känns det som.
Tycker inte heller om att det är lättare med färre personer eftersom det är meningen att vara ett MP-spel, man ska inte tjäna på att spela färre, det är bara fel.

8/10


Håller faktiskt med dig skånejävel. Mycket enklare att köra solo/duo än att köra ett party på 4. Enligt mig iaf.
Member
Posts: 19,806
Joined: Feb 23 2008
Gold: 6,000.00
May 30 2012 03:47am
Varför ger ni folk en massa 10or när det innehåller en massa bugs?
En 10:a är ju helt klart ett spel i perfektion men som jag ser det innehåller det en massa bugs och då kan jag inte förstå poängen till att ni är så generösa kritiker.
Jovisst om spelet är bra, men ett spel kan alltid bli bättre och just nu ser det bara ut som att ni inte kan ge rättvis/särskilt ärlig kritik.

Ser ut som att om vi bortser från dessa jättegenerösa 10or att 7-8 är rättvist då de flesta här som faktiskt har röstat på det resonerar mycket mer detaljerat.
Member
Posts: 5,723
Joined: Jan 11 2007
Gold: 0.00
May 30 2012 04:45am
Quote (Strayboy @ 30 May 2012 10:47)
Varför ger ni folk en massa 10or när det innehåller en massa bugs?
En 10:a är ju helt klart ett spel i perfektion men som jag ser det innehåller det en massa bugs och då kan jag inte förstå poängen till att ni är så generösa kritiker.
Jovisst om spelet är bra, men ett spel kan alltid bli bättre och just nu ser det bara ut som att ni inte kan ge rättvis/särskilt ärlig kritik.

Ser ut som att om vi bortser från dessa jättegenerösa 10or att 7-8 är rättvist då de flesta här som faktiskt har röstat på det resonerar mycket mer detaljerat.


Alltså. Vart står det att man ska ratea d3 efter hur välgjort spelet är? Imo så är frågan ganska öppen, och jag tror att många har röstat 10/10 för att de tycker att spelet förtjänar 10/10 när det gäller rolighet.

Finns ingen vettig människa som ger 10/10 i välgjordhet, men jag tror och hoppas att vi kan ge det en 10:a efter några patchar :)
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
May 30 2012 07:14am
Ingen som stör sig på Battlenet 2.0? Bra för att lira med polare men efterblivet på alla andra sätt..
Member
Posts: 7,489
Joined: May 24 2004
Gold: 9,560.00
May 30 2012 07:54am
Quote (Warriv @ 30 May 2012 15:14)
Ingen som stör sig på Battlenet 2.0? Bra för att lira med polare men efterblivet på alla andra sätt..


kom att tänka på detta efter att jag skrev min post ^^
men jag håller med dig, battlenet 2.0 är extremt jävla stupid, det är samma problem i Sc2
åter igen en sak som de borde ha lärt sig från, folk vill inte bara spela med kompisar men med annat folk också.

Var är chat-systemet? Var är Clan/Guild som de snackade om :(
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
May 30 2012 07:58am
en åtta, spelet har sin gameplay, tycker den är rolig :P

Men jag är lite skeptisk angående pvpn, den verkar inte så bra
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
May 30 2012 08:12am
Quote (Tixon @ May 30 2012 02:54pm)
kom att tänka på detta efter att jag skrev min post ^^
men jag håller med dig, battlenet 2.0 är extremt jävla stupid, det är samma problem i Sc2
åter igen en sak som de borde ha lärt sig från, folk vill inte bara spela med kompisar men med annat folk också.

Var är chat-systemet? Var är Clan/Guild som de snackade om :(


Yep, spelet är ganska dött om man inte känner folk att lira med. Inne på D2 kunde man snacka med folk i trade games, baalruns, pvp games osv.

Kanske kommer ändras lite med pvp, men förstår inte varför dom tog bort sitt interface de har kört med i sc1,wc3,d2 etc. HoN tog det ganska rakt av och har sen utvecklat det vidare, fungerar bra för dom ^^

Overall tycker jag spelet är en 5-6a/10. Stör mig inte på buggar osv, tycker det fungerar felfritt men håller med om att det är mer "wow-aktigt" och lite lika mycket diablo style som sin föregångare med hela stat och skill systemet som gav mycket variation för varje klass, alla klasser kan nu specca om och köra en annan build hela tiden.. blir bara bli helt itemfokuserat och mindre kreativa builds som i d2. Finns ingen poäng att göra om en nu char för att testa en annan inriktning.

Items är också konstiga, varför springer wizards runt med svärd osv -.- deras spells ska inte vara baserad på wep dmg... nej drar fan ner till 4-5 / 10 nu :( ju mer jag tänker på det ju mer irriterad blir jag.

This post was edited by Warriv on May 30 2012 08:18am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll