d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Ny Stationär Dator, Bildskärms-problem > "no Signal Detected"
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 16 2012 11:17am
Quote (K1NGEN @ 16 May 2012 19:14)
Överdrivet? snarare underskattat som sagt prylarna kanske inte går sönder direkt men livslängden blir avsevärt mycket kortare.


Som sagt, du ska skydda dina prylar från statisk elektricitet. Att då sitta vid ett element och sitta still, med andra ord inte kasa runt på en matta/golv ger fullgod jordning och därmed fullgott skydd från statisk elektricitet i prylarna.
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 16 2012 11:20am
Quote (Fil @ 16 May 2012 19:17)
Som sagt, du ska skydda dina prylar från statisk elektricitet. Att då sitta vid ett element och sitta still, med andra ord inte kasa runt på en matta/golv ger fullgod jordning och därmed fullgott skydd från statisk elektricitet i prylarna.


Det är din bedömning inte min, hade jag med den vetskapen jag har idag byggt en dator så hade jag använt ESD-matta.

i en riktig elektronik verkstad, är ju golvet av speciellt material så kallat ESD-golv, man använder ESD skor, man använder alltid armband osv.
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 11:28am
nu blir jag mycket nojig över att jag pajat grejerna. har ju suttit på golvet emellanåt. Visst jag har tagit på elementet ofta men friktion har ju säkert byggts upp.
Fy fan vad frustrerad, bitter och trött jag är... inte vad jag hade väntat mig av de första dagarna efter diablo 3 release :(
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 16 2012 11:31am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 19:28)
nu blir jag mycket nojig över att jag pajat grejerna. har ju suttit på golvet emellanåt. Visst jag har tagit på elementet ofta men friktion har ju säkert byggts upp.
Fy fan vad frustrerad, bitter och trött jag är... inte vad jag hade väntat mig av de första dagarna efter diablo 3 release :(


ville inte måla fan på väggen :( ...Testa det in någons pc
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 11:35am
Quote (K1NGEN @ 16 May 2012 19:31)
ville inte måla fan på väggen :( ...Testa det in någons pc


orka........................................................................................................
Member
Posts: 20,867
Joined: May 5 2005
Gold: 0.00
May 16 2012 01:51pm
återigen

köp aldrig asrock, för när man har feta grejjer så fukar det

byt moderkort

du har inte haft sönder något

byt moderkort - asus el msi

problem solved
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 16 2012 03:08pm
Quote (xpd-trader @ 16 May 2012 21:51)
återigen

köp aldrig asrock, för när man har feta grejjer så fukar det

byt moderkort

du har inte haft sönder något

byt moderkort- asus el msi

problem solved


:thumbsup:
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 04:08pm
Quote (xpd-trader @ 16 May 2012 21:51)
återigen

köp aldrig asrock, för när man har feta grejjer så fukar det

byt moderkort

du har inte haft sönder något

byt moderkort- asus el msi

problem solved


Det var faktiskt minnena det var fel på ;)

bara ena som funkar, får ringa inet imöra. Nu kör jag 4gb bara dooh
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll