d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Datorköp (igen) - Stationärt Denna Gången > 6500-8000kr
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 13 2012 06:55am
Quote (Fil @ 13 May 2012 14:16)
Hade jag bott i närheten hade jag kunnat bygga datorn åt dig! Har inte en stationär själv och det var fan riktigt roligt att sitta och pula med att få kabeldragning och dylikt snyggt.
Jag var en jäkel på det! Ett par buntband eller liknande rekommenderas varmt! Försök dra kablarna enhetligt och så att de inte stoppar luftflödet. Det blir lättare den dagen
du inser att du kanske ska dammsuga inne i datorn.


dock bör man undvika det där med dammsugning i datorn :) bättre med tryckluft på flaska :)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 13 2012 07:51am
Quote (Intenso8 @ 13 May 2012 14:55)
dock bör man undvika det där med dammsugning i datorn :)  bättre med tryckluft på flaska :)


Har alltid kört med dammsugare. Fungerat hur bra som helst.
Tryckluft på flaska kan vara problematiskt, eftersom minsta lutning kan innebära att du får ut vätska istället för luft.
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 08:48am
Quote (Intenso8 @ May 13 2012 02:55pm)
dock bör man undvika det där med dammsugning i datorn :)  bättre med tryckluft på flaska :)


Detta.

Dammsugaren kan skada din hårdvara rätt rejält om du suger för hårt etc.
Samma sak med spänningen i bruken via din dammsugare, har man otur så.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 13 2012 09:24am
Quote (Fil @ 13 May 2012 15:51)
Har alltid kört med dammsugare. Fungerat hur bra som helst.
Tryckluft på flaska kan vara problematiskt, eftersom minsta lutning kan innebära att du får ut vätska istället för luft.


har bara fått vätska ur flaskan när jag vänder upp och ned på flaskan och då försvinner det direkt efter det träffar en yta.



This post was edited by Intenso8 on May 13 2012 09:26am
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 09:25am
Quote (Intenso8 @ May 13 2012 05:24pm)
har bara fått vätska ur flaskan när jag vänder upp och ned på flaskan


Vänd inte på den då :D
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 13 2012 09:26am
nice on topic bros :(
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 09:28am
Quote (SpAz. @ May 13 2012 05:26pm)
nice on topic bros :(


Ge mig en tl;dr

Vad söker du?
Vad ska du ha den till?
prisklass


och framförallt - vad har du nu?
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 13 2012 09:37am
Quote (Spetch @ 13 May 2012 17:28)
Ge mig en tl;dr

Vad söker du?
Vad ska du ha den till?
prisklass


och framförallt - vad har du nu?


en asus laptop för 3700 kronor ny e allt jag har^^ surf o d2 o porr o lite filmtitt xDDD resa me också ofc.

Vill ha en speldator som klarar grafiskt krävande spel, och diablo 3 på ultra utan en tillstymmelse till lagg ens vid mest krävande partier av spelen.

prisklass hela burken 8000~
sen med skärm 10k får de kosta.
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 13 2012 09:42am
Quote (SpAz. @ May 13 2012 05:37pm)
en asus laptop för 3700 kronor ny e allt jag har^^ surf o d2 o porr o lite filmtitt xDDD resa me också ofc.

Vill ha en speldator som klarar grafiskt krävande spel, och diablo 3 på ultra utan en tillstymmelse till lagg ens vid mest krävande partier av spelen.

prisklass hela burken 8000~
sen med skärm 10k får de kosta.


Simpelt. Antar att du redan kollat på en

http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-experienced-gtx-560-i5-2320

Har en likadan, skillnaden är grafikkortet. När ja köpte min så gav dem ut ATI Radeon HD 5700 Series i brukarna.
Tbh så tycker jag om nVIDIA bättre!

På denna burk maxar jag Diablo3, Tera Online och Aion online. Funkar helt jävla perfekt! Värt pris för bra dator.


Vill du gå upp en prisklass och skaffa dig en släpbar dator (notera släpbar, inte bärbär :lol: )
så ska du köpa en sån laptop jag har http://www.inet.se/produkt/1969450/asus-g74sx-tz226v
Min var lite dyrare, ja har bland annat större hårddiskar och mer ram.
Denna maxar jag D3 och Tera online på också. Notera, MAXAR.
Member
Posts: 39,510
Joined: Feb 10 2009
Gold: 14,327.50
May 13 2012 09:44am
Lmk budget så kirrar jag biffen. Pma
Go Back To Svenska Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll