Quote (bomben @ 8 May 2012 23:42)
Självklart behöver man inte räkna kalorier, men då använder du väll andra sätt att räkna på din viktminskning.. som tillexempel våg eller måttband? Dock har våg och måttband mycket större felmarginaler än vad kaloriräkning har... dock har ju kaloriräkning med också.. men om du gör ekvationen och räknar ut ditt kaloribehov vid vila sedan multiplicerar det med en passande aktivitetsfaktor sedan räknar på vad du äter och lägger dig på ett passande underskott kommer deffen bli bättre.. så fungerar det.. jag har deffat utan att räkna kcal förut med reltativt lyckat resultat dock är det inte ens i närheten av vad det blir om man räknar kcal..
Dock kräver det ju mycket arbete att räkna kcal så man måste ju ta träningen mycket seriöst för att göra det...
Du gillar punkter?

Jag räknar inte kalorier som sagt, och jag ser grymma resultat nu efter tre veckor som jag trodde aldrig skulle hända. Det går så jävla mycket lättare än vad jag trodde, så när folk snackar om att det är svårt att gå ner i vikt förstår jag dom inte längre. Å andra sidan är jag jättemotiverad till det här och tränar 5-6ggr i veckan, vilket man antagligen får säga är över medel.
Det där sista kanske inte har något med det du skrev att göra men var tvungen att skriva med det
