d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Träning! > Tipps/råd/fakta/schema
Prev1234568Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,186
Joined: Feb 11 2010
Gold: Locked
May 8 2012 07:56pm
Citronsyracykeln
Member
Posts: 997
Joined: Nov 19 2011
Gold: 35.37
Warn: 10%
May 9 2012 08:34am
börja med ryssfemmor om man vill bli stor
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
May 9 2012 08:57am
Quote (bomben @ 8 May 2012 23:42)
Självklart behöver man inte räkna kalorier, men då använder du väll andra sätt att räkna på din viktminskning.. som tillexempel våg eller måttband? Dock har våg och måttband mycket större felmarginaler än vad kaloriräkning har... dock har ju kaloriräkning med också.. men om du gör ekvationen och räknar ut ditt kaloribehov vid vila sedan multiplicerar det med en passande aktivitetsfaktor sedan räknar på vad du äter och lägger dig på ett passande underskott kommer deffen bli bättre.. så fungerar det.. jag har deffat utan att räkna kcal förut med reltativt lyckat resultat dock är det inte ens i närheten av vad det blir om man räknar kcal..

Dock kräver det ju mycket arbete att räkna kcal så man måste ju ta träningen mycket seriöst för att göra det...


Du gillar punkter? :lol:

Jag räknar inte kalorier som sagt, och jag ser grymma resultat nu efter tre veckor som jag trodde aldrig skulle hända. Det går så jävla mycket lättare än vad jag trodde, så när folk snackar om att det är svårt att gå ner i vikt förstår jag dom inte längre. Å andra sidan är jag jättemotiverad till det här och tränar 5-6ggr i veckan, vilket man antagligen får säga är över medel.

Det där sista kanske inte har något med det du skrev att göra men var tvungen att skriva med det :D
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
May 9 2012 10:11am
Quote (Yllegarnet @ May 9 2012 03:57pm)
Du gillar punkter? :lol:

Jag räknar inte kalorier som sagt, och jag ser grymma resultat nu efter tre veckor som jag trodde aldrig skulle hända. Det går så jävla mycket lättare än vad jag trodde, så när folk snackar om att det är svårt att gå ner i vikt förstår jag dom inte längre. Å andra sidan är jag jättemotiverad till det här och tränar 5-6ggr i veckan, vilket man antagligen får säga är över medel.

Det där sista kanske inte har något med det du skrev att göra men var tvungen att skriva med det :D


Jo, självklart går det få resultat även fast man inte räknar kalorier, det är din första deff antar jag?
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 9 2012 04:08pm
Quote (DUNK3LHEIT @ 9 May 2012 14:34)
börja med ryssfemmor om man vill bli stor



sen hur länge man är stor är en annan fråga
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 10 2012 12:29am
första springturen sprungen... 3,2 km/~15 min, och den gick tungt så in i hela helvette kan jag också meddela... i morgon blire 5km
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
May 10 2012 12:37am
50 km/ 2h 38 min bada i svett yo
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 10 2012 12:44am
Quote (Kerzhakov @ 10 May 2012 06:37)
50 km/ 2h 38 min bada i svett yo



önskar jag kunde få super kondis direkt haha
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
May 10 2012 01:15am
Quote (Chefen @ May 10 2012 07:44am)
önskar jag kunde få super kondis direkt haha


Jag sätter upp ett scenario om att det är mellan liv och döda och måste ta mig till ett ställe väldigt fort.
Får en kick och springer tills jag är framme. Jag klarar inte ens och springa 1 mil för att det är bra, jag måste få en kick för att klara det
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 10 2012 02:12am
Quote (Kerzhakov @ 10 May 2012 07:15)
Jag sätter upp ett scenario om att det är mellan liv och döda och måste ta mig till ett ställe väldigt fort.
Får en kick och springer tills jag är framme. Jag klarar inte ens och springa 1 mil för att det är bra, jag måste få en kick för att klara det




finns rätt många tabletter som kan hjälpa dig ^^
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234568Next
Add Reply New Topic New Poll