Quote (snoramej @ 2 May 2012 20:06)
Jag har aldrig sagt att det är samma sak, bara att det i grunden är samma plattform.
Quote (snoramej @ 2 May 2012 19:55)
En landsvägshoj är en motorcykel som är anpassad för antingen hög fart eller långa sträckor, alltså en touring - eller sportmotorcykel, eller nånting mittemellan.
En 450smr är fortfarande en supermotardcykel så den är i grunden en crossmotorcykel och gissa vad? En endurohoj är en crossmotorcykel.
supermotard är mer en "landvägshoj" än mx + så kan du köra en supermotard mycket längre än en sporthoj

kanske inte snabbare men iaf den hastighet som är på vägarna.
mx och enduro är ganska lika i sig, är väl fjädring och vikt.
Quote (snoramej @ 2 May 2012 20:13)
Klart man kan ha en för landsvägsanvändning
Men är det optimalt? Nej.
Jag har aldrig sagt att man inte kan det, sa endast att det inte är bekvämt.
vad äre inte som är bekvämt?

tror du att en sporthoj är bekvämare att köra?
This post was edited by Intenso8 on May 2 2012 12:16pm