d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Du Mc? > Se Upp Med Bmw
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 2 2012 11:58am
Quote (snoramej @ 2 May 2012 19:55)
En landsvägshoj är en motorcykel som är anpassad för antingen hög fart eller långa sträckor, alltså en touring - eller sportmotorcykel, eller nånting mittemellan.

En 450smr är fortfarande en supermotardcykel så den är i grunden en crossmotorcykel och gissa vad? En endurohoj är en crossmotorcykel.


En cross och endurocykel är det stor skillnad på.

Sporthojar är jobbiga att köra långa sträckor på samt att en Fighter inte är så rolig att köra i höga hastigheter heller

En supermotard är inte gjord för motorvägsåka utan mer 70 vägar men mycket kurvor..

This post was edited by K1NGEN on May 2 2012 12:00pm
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
May 2 2012 11:59am
Quote (K1NGEN @ 2 May 2012 18:58)
En cross och endurocykel är det stor skillnad på.

Sporthojar är jobbiga att köra långa sträckor på samt att en Fighter inte är så rolig att köra i höga hastigheter heller


Enda skillnaden mellan en endurocykel och en crossmotorcykel är att i regel så är endurofjädringen mindre styv, den har tyngre svänghjul som gör den mindre rapp men mer lättkontrollerad + att de ofta har ett batteri + lampor och är vägreggad

För det mesta.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 2 2012 12:00pm
Quote (snoramej @ 2 May 2012 19:55)
En landsvägshoj är en motorcykel som är anpassad för antingen hög fart eller långa sträckor, alltså en touring - eller sportmotorcykel, eller nånting mittemellan.

En 450smr är fortfarande en supermotardcykel så den är i grunden en crossmotorcykel och gissa vad? En endurohoj är en crossmotorcykel.


Quote (snoramej @ 2 May 2012 19:59)
Enda skillnaden mellan en endurocykel och en crossmotorcykel är att i regel så är endurofjädringen mindre styv, den har tyngre svänghjul som gör den mindre rapp men mer lättkontrollerad + att de ofta har ett batteri + lampor och är vägreggad

För det mesta.




This post was edited by Intenso8 on May 2 2012 12:00pm
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 2 2012 12:02pm
Quote (snoramej @ 2 May 2012 19:59)
Enda skillnaden mellan en endurocykel och en crossmotorcykel är att i regel så är endurofjädringen mindre styv, den har tyngre svänghjul som gör den mindre rapp men mer lättkontrollerad + att de ofta har ett batteri + lampor och är vägreggad

För det mesta.


du missa det mest vitala ...den har en helt annan utväxling.
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
May 2 2012 12:03pm
Quote (Intenso8 @ 2 May 2012 19:00)
http://www.robaquatics.com/facepalm.jpg


Oh really? Förklara.

Quote (K1NGEN @ 2 May 2012 19:02)
du missa det mest vitala ...den har en helt annan utväxling.


Aa för det är det viktigaste, glömde det - sori.
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 2 2012 12:04pm
Quote (snoramej @ 2 May 2012 20:03)
Oh really? Förklara.



Aa för det är det viktigaste, glömde det - sori.


Så nu kan ju du säga likheterna då eftersom cross och enduro tydligen var samma sak.
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
May 2 2012 12:06pm
Quote (K1NGEN @ 2 May 2012 19:04)
Så nu kan ju du säga likheterna då eftersom cross och enduro tydligen var samma sak.


Jag har aldrig sagt att det är samma sak, bara att det i grunden är samma plattform.
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 2 2012 12:11pm
Quote (snoramej @ 2 May 2012 20:06)
Jag har aldrig sagt att det är samma sak, bara att det i grunden är samma plattform.


Du får sluta prata i nattmössan det är stor skillnad mellan dom samt att du kan ha en supermotard som landsvägshoj...för vad är ktm's 690?

This post was edited by K1NGEN on May 2 2012 12:12pm
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
May 2 2012 12:13pm
Quote (K1NGEN @ 2 May 2012 19:11)
Du får sluta prata i nattmössan det är stor skillnad mellan dom samt att du kan ha en supermotard som landsvägshoj...för vad är ktm's 690?


Klart man kan ha en för landsvägsanvändning

Men är det optimalt? Nej.

Jag har aldrig sagt att man inte kan det, sa endast att det inte är bekvämt.
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 2 2012 12:13pm
Quote (snoramej @ 2 May 2012 20:06)
Jag har aldrig sagt att det är samma sak, bara att det i grunden är samma plattform.


Quote (snoramej @ 2 May 2012 19:55)
En landsvägshoj är en motorcykel som är anpassad för antingen hög fart eller långa sträckor, alltså en touring - eller sportmotorcykel, eller nånting mittemellan.

En 450smr är fortfarande en supermotardcykel så den är i grunden en crossmotorcykel och gissa vad? En endurohoj är en crossmotorcykel.


supermotard är mer en "landvägshoj" än mx + så kan du köra en supermotard mycket längre än en sporthoj :P kanske inte snabbare men iaf den hastighet som är på vägarna.

mx och enduro är ganska lika i sig, är väl fjädring och vikt.

Quote (snoramej @ 2 May 2012 20:13)
Klart man kan ha en för landsvägsanvändning

Men är det optimalt? Nej.

Jag har aldrig sagt att man inte kan det, sa endast att det inte är bekvämt.


vad äre inte som är bekvämt? <_< tror du att en sporthoj är bekvämare att köra?

This post was edited by Intenso8 on May 2 2012 12:16pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll