Quote (Litttle_Brother @ 24 Jul 2011 22:22)
Du är inte en idiot som säger upp dig, din chef är en jävla idiot/den/dem som nu bestämmer och har hand om det där. Jag skulle sagt upp mig och skitit totalt i jobbet om det var "dåliga arbetsförhållande". Hatar när det är så.
Nej bra att du inte stannade dära. Om du är med i Arbetsförmedlingen så får du ju lite pengar varje månad medans du söker jobb (det fick jag också innan jag jobbade) så det kanske skulle vara nåt för dig? Det räcker dock inte för hyra el o mat o allt om du bor själv men.
Nä man ska fan inte jobba under taskiga arbetsförhållande, det lilla som du skrev så verkar det ju helt åt helvete dåligt. Hahah min mor skulle varit där, hon hade slått chefen på käften, (lol) om hon hade haft sånt dåligt arbetsklimat.
Bra att du sa upp dig iaf, och som du säkert vet se till från början på nästa jobb att allt ser bra ut och att du får anställningsbevis och sådant.
det är helt sjukt, det är så inom de flesta caféjobben tyvärr.
Quote (Alphabetz @ 24 Jul 2011 22:22)
Jag vet inte hur din familjesituation ser ut, men om jag hade varit i din sits hade jag nog tagit en paus och börjat om på "nytt".
Med andra ord, flytta hem till dina föräldrar/mormor förutsatt att dina föräldrar nu är i livet.
den enda släktingen jag skulle kunna bo hos tills vidare är morsan men det är verkligen sista utvägen. hon är helt utbränd, jobbar som en dåre, har några hästar och en av dom krånglar som fan, hundar som håller på att dö, vattenskadat kök som hon håller på att riva ut. så är hon helt ensam med allt det där :/ sa till henne att hon får ge fan i att oroa sig över mig nu för jag klarar mig, och att hon måste varva ner. men hon stöder också mitt val som tur är.
kan ju dra runt till telemarketingföretag om det krisar
Quote (R4mses @ 24 Jul 2011 22:22)
dra inte till soc, skit i komvux och fixa ett jobb inom it?
eller har jag missat något
alltså det är bara gymnasial utbildning och jag insåg att det var skittråkigt så jag dissade året på skolan och har därför halvtaskiga betyg. gled på räkmacka igenom också så jag kan inte särskilt mycket inom det. och såna jobb är riktigt svåra att få om man inte har talang, som jag förstått det. men jag ska söka såna också, måste söka ALLT.