Quote (Giraff @ May 30 2011 03:48pm)
+1.
Jag har oändligt mycket mer respekt för människor som faktiskt kan säga att de tror på någonting än de som endast avfärdar det rakt av och inte ens kan argumentera för sin åsikt.
Brukar väl snarare vara tvärtom eller? Har väldigt svårt att se en seriös ateist vara oförmögen att argumentera för det de (inte) tror på. Antar att nissen bara försöker att spela allan.
Quote (Fil @ May 30 2011 03:30pm)
jag tycker det är starkt att faktiskt vilja be om ursäkt.. det är inte många som gör det
religion är i det här fallet en bra grej eftersom det får honom att bli en bättre människa..
själv har jag svårt att tro på att en gud skulle finnas däruppe.. Men när relgiion faktiskt får folk att beté sig drägligt så är det inget negativt med det.
Det är väl snarare du som "pissar på alla hallucinerande miffon" (som du inte ens kunde stava till) som är skit.
Visst, om han erkänner för att religionen ger honom dåligt samvete är det väl gott, men att han kräver religion för att upprätthålla någon form av samhällsmoral är ju helt fel från början.
Tycker inte att religionen skall behöva ha någon plats i det moderna samhället alls. De få saker den tillför människor idag skall de kunna uppnå på andra sätt (se en mening med livet, vara snälla etc)