d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Bok-tråden > Part 1
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Dec 25 2009 08:27am
Quote (BraSma @ 24 Dec 2009 23:25)
http://www.qx.se/nyheter/bilder/200802/20080217045524.jpg
hi guys! is this thread about me?


rawr
Member
Posts: 7,489
Joined: May 24 2004
Gold: 9,560.00
Dec 25 2009 08:36am
Quote (Brasken @ Dec 25 2009 09:53am)
David Eddings är väl okej, men lite av nybörjar fantasy imo, har man läst 1 serie har man ungefär läst alla hans serier, men dom är ändå bra :p


Har läst

Alla Potter
Ringen triologin, svenska och engelska
Goodkind - Sanningens svärd
WoT
Lapidus 2 första, snabba cash, och den som kom efter vad den nu hette :)
George RR Martin - Song of Ice and Fire, alla som kommit ut.
+ Massa mera, men dom här som är dom bästa.


LEGEND OF THE SEEKER? :D
Member
Posts: 27,262
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,016.68
Dec 25 2009 09:07am
Det senaste jag läste var
The teachings of don Juan - A Yaqui way of knowledge
...och efter det fortsättningen
A separate reality - further conversations with don Juan
Jävligt bra om man är intresserad av shamanism och det som hör till

Den senaste tiden har jag läst
The archaic revival
Breaking open the head
Adventures beyond the body
The cosmic serpent - DNA and the origins of knowledge
Food of the Gods

Quote (GuZ @ Nov 23 2009 01:42pm)
Haha ;D

Själv försöker jag plöja igenom de flesta av Stephen Kings böcker på ett år ^_^
Tror inte att jag har så j'vla många kvar nu iaf ^


Vilka har du läst och vilka har varit bäst? Har bara läst 2, kan rekommendera Stark om du inte gett dig på den än. Insomnia var sådär, läste båda på svenska dock.

This post was edited by TidsL on Dec 25 2009 09:14am
Member
Posts: 4,557
Joined: Sep 12 2009
Gold: 106.00
Warn: 30%
Dec 25 2009 10:09am
Slog precis upp " Låt den rätte komma in "
Member
Posts: 17,059
Joined: Sep 30 2007
Gold: 0.00
Dec 25 2009 10:23am
peter rätz
Member
Posts: 21,148
Joined: Dec 21 2005
Gold: 2.16
Dec 25 2009 10:24am
Quote (Tixon @ 25 Dec 2009 15:36)
LEGEND OF THE SEEKER? :D


Yes mam
Member
Posts: 1,200
Joined: Feb 4 2008
Gold: 0.00
Dec 25 2009 12:12pm
Håller helt med brasken om att Eddings är i det mildaste laget på alla fronter.

Har läst sjukt mkt böcker, och minns inte vad mkt av det jag läst heter så drar bara några som jag minns.


Läste Goodkinds serie some jag tyckte var bra även om den kändes som ett plagiat av "the wheel of time" igenom första boken på något vänster, minns bara att det var så jag kände när jag läste den för X år sedan. Utöver det kan serien vara ganska dryg att läsa där i mitten nånstans, men värt det imo pga du känner hur författaren växer i sitt skrivande + sista böckerna är sjukt välskrivna och har ett riktigt episkt avslut.

Ian Irvines 'the three worlds' serie av kortare serier är riktigt bra, första kvartetten av böcker, 'The view of the mirror' är rätt mild att läsa, men är inte heller enastående på något vis. Andra och tredje följderna av böcker ('The well of echoes' kvartetten och 'The song of the tears' trilogin) å andra sidan måste jag rekommendera de av er som är minsta intresserade av fantasy. Dock kan jag nog garantera den som inte är i vana av att läsa en del huvudvärk i början av Geomancer.

Wheel of time var riktigt bra, dock läste jag aldrig den sista lr dom 2 sista böckerna iirc, orkade inte läsa om d föregående böckerna för att komma ihåg karaktärer + kontext då d var ett bra tag sen lag läst dom.


Läste nyligen 'snabba cash' och 'aldrig fucka upp', kändes som författaren hade ett "mysigt" perspektiv att skriva från även om det inte var så mysiga saker det handlade om.

This post was edited by Grunthor on Dec 25 2009 12:13pm
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Dec 26 2009 03:40pm
Quote (Ranchi @ 23 Nov 2009 15:28)
Vilka böcker har ni läst?

själv läser jag nu >

Wilbur Smith > Brinnade Kust

SQ Själens intelligens


har läst en del böcker :P orka sitta och rabbla.
Just nu läser jag "Döder gök", av författaren till "Smuts" (Katarina wennstam). Hon är en bra författare men jag blir hela tiden upprörd av hennes "insikt". Att kvinnor alltid är offer. vad fan tror hon att män är stålmän utan känslor allihop? blir så trött :zzz:
hade varit mycket större läsglädje om hon inte satt på dom för mig främmande uppfattningarna.

edit:
Milenniumserien är förövrigt världens bästa böcker, alla kategorier.

This post was edited by SpAz. on Dec 26 2009 03:43pm
Member
Posts: 18,405
Joined: May 25 2009
Gold: 93.00
Warn: 100%
Dec 26 2009 03:42pm
Jag läser både Slash's självbiografi och ''Den förlorade symbolen'' av Dan Brown.
Började läsa båda ganska nyligen så har inte riktigt kommit in i böckerna än ! :)
Member
Posts: 12,963
Joined: Jun 22 2009
Gold: 2,033.00
Dec 26 2009 03:50pm
böcker e tråkiga D:
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll