Quote (eWaste @ Jul 25 2014 01:04pm)
Fy fan vad det här ranking systemet är dåligt.
Dom enda jag möter är 12-13 åringar från ryssland som är silver 1/2 som är helt värdelösa på att spela men ändå placeras jag i samma rank som dom.
Spelat 20 games och vunnit 20, fortfarande i silver 2, k.d i comp matches är 2.6
Tror inte alls på det.
Mmr systemet funkar skit bra och hade du vunnit 20 i rad hade du rankat upp minst två gånger.
Du får ca 12 rating för en vinst, 6 för lika och -12 för förlust.
Ta +-1 give or take då det varierar beroende på vilken rank dina motståndare är.
Anyway, det skiljer 100 poäng mellan ranksen.
Finns källor på hur elo systemet funkar i csgo men jag sitter på en mobil just nu.