d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1282930313296Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Jul 4 2013 02:20am
Quote (LorveN @ 4 Jul 2013 10:08)
Pft. Någon söderfamilj finns inte och kommer aldrig finnas. Ungefär lika mycket som familjen där AIK är adoptivunge till SvFF. Klart man får driva med situationen, det går ju åt båda håll ;)

För övrigt ska det bli spännande att se om Pedersen sticker till Danmark. Killen satt med utgående kontrakt och en långtidsskada förra hösten, men Djurgården valde att tro på honom och erbjöd honom nytt kontrakt trots att han hade flera månaders rehab framför sig. I praktiken såg de till att han över huvud taget fick en lön under det senaste året, trots att han inte spelat för den. Nu ska han bli pappa, och vill därför hem till Danmark. Varsågod - här får du några hundra tusen i lön.

Inte för att jag tycker han behövs i backlinjen, mer att han vänder klubben ryggen trots att de räddat honom.

Drivandet på er söderfamily började mer när AIKfans drog kampanjen www.hifdif.se Som var genialisk, det mest komiska var att vissa difpolare trodde det var på riktigt ett tag xD Förstärks bara av att ni flyttar till samma arena etc :P ^^

japp läst lite om den situationen, känns lite sådär..
Förövrigt drar alla våra lirare ^^ karikari, lundberg, eventuellt mutumba (vilket jag inte tror på), helgi, ryktas om borges vilket jag hoppas AIK inte släpper, och sen ivans tragiska bortgång.. Nä men jag håller mig positiv, vi ska fixa europaplats!
Member
Gold: 31.00
Jul 4 2013 06:01am
Quote (berhemuli @ 4 Jul 2013 09:20)
Drivandet på er söderfamily började mer när AIKfans drog kampanjen www.hifdif.se  Som var genialisk, det mest komiska var att vissa difpolare trodde det var på riktigt ett tag xD Förstärks bara av att ni flyttar till samma arena etc :P ^^

japp läst lite om den situationen, känns lite sådär..
Förövrigt drar alla våra lirare ^^ karikari, lundberg, eventuellt mutumba (vilket jag inte tror på), helgi, ryktas om borges vilket jag hoppas AIK inte släpper, och sen ivans tragiska bortgång.. Nä men jag håller mig positiv, vi ska fixa europaplats!

Mutumba lär väl inte sticka? Borges kan ni däremot få vara mer oroliga för. Majstorovic hade jag personligen gärna sett att han fick sparken för oprofessionellt uppträdande, man kan alltid drömma...

Vad gäller kontinuitet i laget så hade en kollega läst någonstans att det totalt fanns 4 spelare kvar i DIF truppen av de som var med i truppen 2011. Jag får det till Nymann, Riddez, Thibbling och Bergström, varav de två sistnämnda var knattar då och Riddez är pensionär nu. En spelare som varit ordinarie, med andra ord. Tyvärr stökade MP om lite i mesta laget, skulle jag säga! Många idiotiska petningar/försäljningar, varav den ena stavas Igboananike. (Jawo är iofs bättre än Kennedy, men Kennedy istället för Erton hade suttit fint i år)
Member
Jul 4 2013 06:42am
Quote (LorveN @ 4 Jul 2013 14:01)
Mutumba lär väl inte sticka? Borges kan ni däremot få vara mer oroliga för. Majstorovic hade jag personligen gärna sett att han fick sparken för oprofessionellt uppträdande, man kan alltid drömma...

Vad gäller kontinuitet i laget så hade en kollega läst någonstans att det totalt fanns 4 spelare kvar i DIF truppen av de som var med i truppen 2011. Jag får det till Nymann, Riddez, Thibbling och Bergström, varav de två sistnämnda var knattar då och Riddez är pensionär nu. En spelare som varit ordinarie, med andra ord. Tyvärr stökade MP om lite i mesta laget, skulle jag säga! Många idiotiska petningar/försäljningar, varav den ena stavas Igboananike. (Jawo är iofs bättre än Kennedy, men Kennedy istället för Erton hade suttit fint i år)

Mutumba har ryktats dra till samma klubb som karikari, dom hade tillomed redan ändrat sin wikipedia sida (eller nån) att mutumba tillhörde dom :P Men tvivlar på att han drar då han är rätt stabil i vår elva.. borges ja, men just nu är vi inte i så kraftiga ekonomiska problem som annars alltid så tror vi faktiskt kan behålla han en stund till.
Maestro får gärna bryta benet och leva resterande dagar plockandes burkar i tanto en sen lördag kväll.
Member
Jul 4 2013 07:51am
Om inte annat så har vi en annan glad nyhet, nämligen att Martin Hansson (från Mora) slutar döma på heltid. Tyvärr kommer han fortfarande döma 20-25 matcher per säsong, men det blir åtminstone någon match färre per år som han får blåsa sönder!

Och så dagens lustighet:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2013/article17071530.ab
För att höja effektiviteten har hon avrått truppen från att skjuta högt. Under förra lägret införde hon förbud för vissa spelare att lyfta bollen vid avslut.
Bollen skulle vara vid stolpen till varje pris.
– Fotbollsmål är gjorda efter herrar, så att nå ända dit ut är jobbigt för en tjejkeeper. Har man en plan för sitt avslut har man goda möjligheter att göra mål, säger hon.

Alltså, ursäkta min dumhet, men hur kan det vara fel att lära sig skjuta höga skott givet det faktum att tjejmålvakter har svårt att nå bollarna? En målvakt som inte når ut till stolparna når garanterat inte ut till krysset eller valfri annan hög boll som inte ligger i mitten av målet heller. Är inte målsättningen att placera bollarna där målvakten inte når dem? :blink:

Icke då.
– Det är skitbra. Det är så man utvecklas. Bollen kan rulla fram lite lätt så går den ändå in om den sitter vid stolpen, för målvakterna hinner inte dit, säger Schough.

:bonk:

This post was edited by LorveN on Jul 4 2013 07:52am
Member
Jul 4 2013 10:36pm
Quote (LorveN @ 4 Jul 2013 15:51)
Om inte annat så har vi en annan glad nyhet, nämligen att Martin Hansson (från Mora) slutar döma på heltid. Tyvärr kommer han fortfarande döma 20-25 matcher per säsong, men det blir åtminstone någon match färre per år som han får blåsa sönder!

Och så dagens lustighet:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2013/article17071530.ab

Alltså, ursäkta min dumhet, men hur kan det vara fel att lära sig skjuta höga skott givet det faktum att tjejmålvakter har svårt att nå bollarna? En målvakt som inte når ut till stolparna når garanterat inte ut till krysset eller valfri annan hög boll som inte ligger i mitten av målet heller. Är inte målsättningen att placera bollarna där målvakten inte når dem? :blink:

Icke då.

:bonk:

haha jo dog lite när jag läste det där xDXD

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article17077787.ab förövrigt..
Member
Jul 4 2013 11:19pm
Quote (berhemuli @ 5 Jul 2013 05:36)

Ahapp, så var det bekräftat alltså. Inte oväntat, men vilket jävla sätt... Skadad sedan maj, i princip bidragstagare hela tiden, och nu är det tack och adjö. Ingen lågoddsare att hans karriär är över nu.

Här har vi förresten dagens nya stora äventyr från SvFF: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article17078336.ab
KOM IGEN NU FÖRBUNDET!

Sedan var det lite kul att Malmoe iff iff lyckades med att få 0-0 i EL-kvalet mot ett irländskt mittenlag. :)

This post was edited by LorveN on Jul 4 2013 11:20pm
Member
Jul 5 2013 12:40am
Quote (LorveN @ 5 Jul 2013 07:19)
Ahapp, så var det bekräftat alltså. Inte oväntat, men vilket jävla sätt... Skadad sedan maj, i princip bidragstagare hela tiden, och nu är det tack och adjö. Ingen lågoddsare att hans karriär är över nu.

Här har vi förresten dagens nya stora äventyr från SvFF: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article17078336.ab
KOM IGEN NU FÖRBUNDET!

Sedan var det lite kul att Malmoe iff iff lyckades med att få 0-0 i EL-kvalet mot ett irländskt mittenlag. :)

HHa ja.. ville mata in massa cSh på mff när oddset var uppe i 1.7 droppade till 1.4 innan jag hann.. tur det!
Member
Jul 7 2013 01:19pm
Riktigt skön vinst idag igen då! Bra form.. goitom i farten och råp fick måla! Publiken minskar dock.m ska jag säga som låg hemma o sov.. men semestertider kanske så.. 11500 på plats idag tror jag det var..
Member
Gold: 4,915.13
Trader: Trusted
Jul 7 2013 01:32pm
Quote (berhemuli @ 7 Jul 2013 21:19)
Riktigt skön vinst idag igen då! Bra form.. goitom i farten och råp fick måla! Publiken minskar dock.m ska jag säga som låg hemma o sov.. men semestertider kanske så.. 11500 på plats idag tror jag det var..

Mkt fin vinst!
Member
Gold: 2,443.00
Jul 7 2013 01:58pm
Quote (berhemuli @ Jul 7 2013 09:19pm)

Alla spelar förutom HIF

:(
Go Back To Svenska Topic List
Prev1282930313296Next
Add Reply New Topic New Poll