d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev1287928802881288228834345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,082.22
Oct 21 2015 10:07pm
Quote (Pissboss3 @ 21 Oct 2015 23:47)
Tar pic om nån timme.

När jag brunkar :)

Har du brunkat färdigt snart?
Member
Gold: 30.00
Oct 22 2015 01:18am
Sverige står inför sin största politiska kris på över 100 år och ämnet för våra granskande mediers debattprogram är mjölk

http://www.svt.se/svttext/tv/pages/647.html

Kina börjar se attraktivt ut.

Member
Oct 22 2015 02:29am
"Med indirekt demokrati blir besluten ofta helt enkelt av högre kvalitet. Lite tillspetsat innebär det här resonemanget att folket inte alltid förstår sitt eget bästa, och kanske skulle rösta "fel" i en rad frågor, om de hade fått möjlighet."

Läroboken igen, dom kan ju inte på ena sidan antyda att majoriteten alltid har rätt för att på andra sidan antyda att majoriteten är idioter vars inflytande måste begränsas för rikets bästa. Vem har godkänt detta? :rofl:

Member
Oct 22 2015 03:09am
Mer trams "Förkämpar för dom mänskliga rättigheterna menar att det är farligare att arbeta för mänskliga fri och rättigheter i Ryssland nu än det var under Stalintiden. Då fick de vara i fred eller skickades till arbetslägren i Sibirien, idag mördas de"

Skönt vinklad text då miljontals människor dog i statliga lägerförvaltningen under Stalin. Jag antar att bokens författare sitter på nån hemlig lista över miljontals oppositionella som mördats av Putin och som vi vanliga dödliga inte har tillgång till för annars är formuleringen mycket märklig.

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 22 2015 03:10am
Member
Oct 22 2015 03:27am
Det här är fan helt jävla otroligt.
När boken pratar om ideologier beskriver den hur liberalismen såg ut på 1700-talet och hur den ser ut idag, hur marxismen såg ut, hur kommunister och sossar uppstod och socialdemokratin idag. Konservatismen däremot erkänns inte överhuvudtaget som modern rörelse utan tillskrivs endast sina 1800-talsvärderingar som är pinsamt omoderna precis som dom andra ideologiernas 1800-talsvärdering.

Jag kom precis ihåg varför jag hatar detta ämnet, böckerna är så fruktansvärt vinklade och vidriga att det gör mig rent förbannad och stör min koncentration, det underlättar att vara en fullständig idiot som inte klarar av att tänka kritiskt när man läser sån här skit. Jag kanske borde börja sniffa lim,

Member
Gold: 9,468.00
Oct 22 2015 03:35am
Quote (Svartermetalisk @ 22 Oct 2015 10:29)
"Med indirekt demokrati blir besluten ofta helt enkelt av högre kvalitet. Lite tillspetsat innebär det här resonemanget att folket inte alltid förstår sitt eget bästa, och kanske skulle rösta "fel" i en rad frågor, om de hade fått möjlighet."

Läroboken igen, dom kan ju inte på ena sidan antyda att majoriteten alltid har rätt för att på andra sidan antyda att majoriteten är idioter vars inflytande måste begränsas för rikets bästa. Vem har godkänt detta? :rofl:

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/072/583/what_the_fuck_am_I_reading.png

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."
-Winston Churchill
Member
Gold: 1,122.00
Oct 22 2015 03:40am
Quote (Svartermetalisk @ 22 Oct 2015 08:18)
Sverige står inför sin största politiska kris på över 100 år och ämnet för våra granskande mediers debattprogram är mjölk
http://www.svt.se/svttext/tv/pages/647.html
Kina börjar se attraktivt ut.

Det är även mjölkdebatten de kör med som usp på sociala media.

Quote (Svartermetalisk @ 22 Oct 2015 10:09)
Mer trams "Förkämpar för dom mänskliga rättigheterna menar att det är farligare att arbeta för mänskliga fri och rättigheter i Ryssland nu än det var under Stalintiden. Då fick de vara i fred eller skickades till arbetslägren i Sibirien, idag mördas de"
Skönt vinklad text då miljontals människor dog i statliga lägerförvaltningen under Stalin. Jag antar att bokens författare sitter på nån hemlig lista över miljontals oppositionella som mördats av Putin och som vi vanliga dödliga inte har tillgång till för annars är formuleringen mycket märklig.

Nämen, ingen dog väl någonsin av statens handlingar i Sovjet?
Nu tror jag att du är ute och motorcyklar.

Har du apropå sådant hört P3 Dokumentär om kirunasvenskarna?
Member
Oct 22 2015 04:35am
Quote (Giraff @ Oct 22 2015 10:40am)
Det är även mjölkdebatten de kör med som usp på sociala media.

Nämen, ingen dog väl någonsin av statens handlingar i Sovjet?
Nu tror jag att du är ute och motorcyklar.

Har du apropå sådant hört P3 Dokumentär om kirunasvenskarna?

Det har jag inte men jag känner till det grundläggande. Kommunister från Sverige åkte till Sovjet för att leva det goda livet men blev avrättade av Stalin under Moskvaprocesserna. Något intressant som framkom?

Jag blir skitsur på mig själv för att jag reagerar så starkt på skitsaker som felaktigheter eller vinklig i läroboken. Jag önskar jag hade kunnat rycka på axlarna och tänka "jaja" men det går inte, blodtrycket skjuter i höjden varje gång :(
Member
Gold: 1,122.00
Oct 22 2015 04:41am
Quote (Svartermetalisk @ 22 Oct 2015 11:35)
Det har jag inte men jag känner till det grundläggande. Kommunister från Sverige åkte till Sovjet för att leva det goda livet men blev avrättade av Stalin under Moskvaprocesserna. Något intressant som framkom?

Jag blir skitsur på mig själv för att jag reagerar så starkt på skitsaker som felaktigheter eller vinklig i läroboken. Jag önskar jag hade kunnat rycka på axlarna och tänka "jaja" men det går inte, blodtrycket skjuter i höjden varje gång :(

De behandlar lite hur S och V aktivt uppmuntrade folk till att resa till Sovjet för arbete.
Även om hur V planerade att gå ut med en ursäkt för ett par år sedan, men Fickpingis ORLY ändrade i texten så det inte längre var en ursäkt.

Man får även höra tre berättelser om/av människor som varit där.
Det mest gripande är när en fått tillåtelse att hälsa på sin syster i Kiruna, och i en vanlig matvarubutik började tokgråta för att hon inte sett så mycket mat sammanlagt på flera år.
För dig som stockholmare kan jag berätta att butikerna i Kiruna därtill inte är särskilt stora eller speciella på något vis.

This post was edited by Giraff on Oct 22 2015 04:41am
Member
Oct 22 2015 05:01am
Quote (Giraff @ Oct 22 2015 11:41am)
De behandlar lite hur S och V aktivt uppmuntrade folk till att resa till Sovjet för arbete.
Även om hur V planerade att gå ut med en ursäkt för ett par år sedan, men Fickpingis ORLY ändrade i texten så det inte längre var en ursäkt.

Man får även höra tre berättelser om/av människor som varit där.
Det mest gripande är när en fått tillåtelse att hälsa på sin syster i Kiruna, och i en vanlig matvarubutik började tokgråta för att hon inte sett så mycket mat sammanlagt på flera år.
För dig som stockholmare kan jag berätta att butikerna i Kiruna därtill inte är särskilt stora eller speciella på något vis.

Låter intressant, jag kanske lyssnar på det där!
För övrigt inte ett dugg förvånad över det du berättar om Ohly, han identifierade sig som kommunist hela sin politiska karriär.

Go Back To Svenska Topic List
Prev1287928802881288228834345Next
Add Reply New Topic New Poll