Quote (Giraff @ Oct 21 2015 01:00pm)
Det roliga är att det inte enbart är i Stockholm det är sådär svårt att få bostad.
Jag tycker det är fruktansvärt, jag har inget emot att man tar hit en miljard flyktingar men se först till att alla svenskfödda oavsett etnicitet som önskar ett förstahandskontrakt får det.
Sossarna kör höjd kommunalskatt, höjd pensionsålder, ökad statsskuld, skärningar i alla budgetposter och donerar pengarna till folk som aldrig skattat en krona i Sverige och som aldrig kommer kunna betala tillbaka det dom kostar.
Medelinkomsten i Stockholm är 258.000 SEK, vi kan räkna med skattetryck på femtio procent så genomsnittsstockholmaren betalar 129.000 i skatter per år.
Eftersom ett ensamkommande flyktingbarn kostar upp till 2.1 Miljoner kronor per år endast i boendekostnader (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6251887) krävs det över 16 Stockholmares hela skatteinbetalning i ett år för att finansiera ett flyktingbarn. Då har jag bara räknat med boende inte kostnader för psykolog, läkarvård, SFI och annat.
Lägg sedan till den inte mätbara kostnaden för att den här personen senare får förtur i alla bostadsköer vilket förhindrar att produktiva medborgare bor där jobben finns.
Det roliga är att det inte ens går att motivera humanitärt eftersom pengarna i stor del kommer från biståndsbudgeten, istället för att lägga 6000 per dag på en person i Sverige kan vi ge mat till 80 Syrier på plats i Turkiet.
Jag undrar hur framtidens historiker kommer förklara den här politiken, masspsykos ligger nära till hands.