Quote (Svartermetalisk @ 4 Oct 2015 11:17)
Men vad är syftet kan man fråga sig? det är säkert bra för dom som gör det men det kostar enormt mycket pengar och budgeten går med underskott redan.
Vad vi istället borde göra är att gå med i Nato.
syftet är några av de punkterna jag nämde. Att man får känna på arbetslivet lite, som att ha en chef ovan sig, göra saker man blir tillsagd att göra osv. Som de är att vara på en helt vanlig arbetsplats.
Det är väl bättre att ungdomar göra värnplikt än att sparka grus hemma? Får de också kännsa på hur de är att arbeta lite. Sedan som sagt så är många väldigt negativa till just värnplikt/gmu/lumpen men de är de som inte gjort den själva oftast. De som sedan gjort den upplever den som positiv.
Quote (ORVAR @ 4 Oct 2015 11:44)
Förstår det
Polare som har gått gmu beskriver det som något bland det bästa de gjort
Om jag skulle vilja tjäna pengar skulle jag jobba kvar på mitt nuvarande jobb istället, ser mer det här som en nyttig erfarenhet där jag lär utvecklas både fysiskt och psykiskt. Sen kan jag tänka mig att man verkligen kommer kollegorna nära och att man får riktigt stor tillit till de
Ja absolut de är nyttig erfarenhet och håller med det dina polare har sagt. Många minnen för livet och kollegor/kompisar för livet också.