Quote (Svartermetalisk @ Oct 2 2015 07:50am)
Det här är en mycket märklig trend, media ringer flyktingbaronerna och frågar varför de tar betalt för sina tjänster.
http://www.svd.se/mitt-i-flyktingkrisen--asylboende-hojer-priset/om/den-lonsamma-asylmarknadenHar sett det flera gånger och jag tycker det är helkorkat. Det som att de är förvånade över att det blir svindyrt att mitt i en bostadskris få till explosionsartad befolkningsökning. Istället kan de ringa Löfven och fråga vart de 2000 nyanlända per dag ska bo någonstans, någon plan måste han ju ha. Eller?
Löfven blev invald genom if-metalls rekommendationer eller vad? Har han ens någon politisk bakrund? Det största stolpskottet genom tiderna måste vara Håkan Juholt. Snylta på en icke godkänd bostadsersättning med en lya med frugan, snacka skit om diverse partier på fyllan, fortkörningar, svängande tankar om fastighetsskatten, ej giltig betald semester åt frugan, försvunna partiförslag bla. förhöjd a-kassa. Ja och detta var inte allt skit han gjort ens
Vad kul det ska bli att se min stad om 10år, det är svårt som satan att få en bostad och befolkningsökningen ligger i snitt på 2000 pers/år.= 20 000 nya lirare på orten. Fler flyttar till staden än från staden. Försörjningsbördan kommer öka de kommande 10åren, då vi får allt fler yrkesaktiva personer 20-64år än 64+ pensionärer som icke yrkesaktiva. Gud bör göra en populations reset 1.0