d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1272829303196Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,945.50
Jun 30 2013 05:00pm
Quote (berhemuli @ 30 Jun 2013 23:47)
helvete vilken halvlek av brasilien!

Idd.
David Luiz kan göra den snyggaste ''glidräddningen'' jag sett.
Member
Gold: 31.00
Jul 1 2013 12:32am
Quote (berhemuli @ 30 Jun 2013 20:16)
Läste innan match att ni skulle ha bästa tifot någonsin, något riktigt bra!, nja. Alltså inget fel med er tifo, var inte fult, var inte dåligt genomfört, men bästa tifo någonsin? Ni måste väl ha något år gjort något bättre än det där? Var ju rätt enkla motiv på rätt små overheadflaggor som det ser ut som, med "lite" flaggviftande brevid i olika färger. Hade bara hoppats på att se mer.. Men men jag ska inte klaga, är en gårdare nöjd med det och lägger mvg standarden där så får ni gärna vara det ^^

Äsch. Visst har jag sett snyggare, men man måste också tänka på att Stadion är en riktigt knepig arena att ordna något på. Väldigt låg, och extremt stor omkrets. Du har ju knappt 20 rader i höjd. Jag har sett tifon på Stadion som jag skulle anse var minst lika snygga, men det var åtminstone inget fel på det här tycker jag. När det är stortifon på Stadion är det alltid mosaik, alternativt så är det något som bara är koncentrerat till själva klacksektionerna.
(Derbytifon slår dock detta med hästlängder)

Eldningen inför andra var däremot något som jag tvivlar på att någon i Sverige gjort bättre tidigare.
Dessutom: VI HAR EN RULLSTOLSHULIGAN! :D http://jarnkaminerna.se/bilder/media/7cf29017902b8133afc13cf6c4bcca15.jpg

Sammanfattningsvis är jag jävligt nöjd med matchen. Första halvlek var något av det bästa jag sett sedan 2005, och resultattavlans 1-0 i halvtid kunde lika gärna visat ytterligare 2-3 mål åt DIF. Tibbling spelade enormt bra hela första och helt okej i andra, fattar inte hur viss media dömer ut honom som "medioker".

Spelen:
DIF och IFE vinner @2,13: Check
Amartey gör mål @5,75: Nepp
Under 2,5 mål @1,75: Check

Member
Gold: 3,552.51
Jul 1 2013 10:42am
Vi har också rullstol huligan! Länkar bild senare.. bränningen på det sättet som det gjordes var rätt najs.. men ja anser att t.ex bränningen mot mff eller va drt nu var förra året var mäktigare med ljusår. Dock var det er finaste bränning jag sett..
Member
Jul 1 2013 02:32pm
Hittar ej bilden på vår rullstolsbengalsnubbe var i nån premiärmatch..

Förövrigt har någon absolut någon koll på Dam EM lagen? Har absolut noll koll och ska nu tippa dam em i våra insider tippartävlingar.. lär gå åt helvete..:D
Member
Jul 3 2013 12:42am
Quote (berhemuli @ 1 Jul 2013 21:32)
Förövrigt har någon absolut någon koll på Dam EM lagen? Har absolut noll koll och ska nu tippa dam em i våra insider tippartävlingar.. lär gå åt helvete..:D

Nää... Men alltså, man kan ju alltid höfta att Tyskland och Frankrike är starka semifinalkandidater. Sverige är tydligen också med och slåss där, tillsammans med Norge, har jag hört rykten om. Jag hade gått in på valfri bettingsida och kollat oddsen för respektive lag att vinna guld, då får man ju en någorlunda ranking. Sedan är det upp till personliga preferenser. Ska ni tippa match för match, eller bara vilka som når hur långt?

För övrigt, gulligt att Bajen eldar upp reklam för DIFs första match på Tele2 på söder. Snacka om identitetskris.
Member
Jul 3 2013 04:55am
Quote (LorveN @ 3 Jul 2013 08:42)
Nää... Men alltså, man kan ju alltid höfta att Tyskland och Frankrike är starka semifinalkandidater. Sverige är tydligen också med och slåss där, tillsammans med Norge, har jag hört rykten om. Jag hade gått in på valfri bettingsida och kollat oddsen för respektive lag att vinna guld, då får man ju en någorlunda ranking. Sedan är det upp till personliga preferenser. Ska ni tippa match för match, eller bara vilka som når hur långt?

För övrigt, gulligt att Bajen eldar upp reklam för DIFs första match på Tele2 på söder. Snacka om identitetskris.

Match för match resultat typ 3-1, 5-0 etc o specialspel. Dock gjprde jat research igår natt fick allt klart.. blir nog bra
Member
Jul 3 2013 04:58am
Quote (LorveN @ 3 Jul 2013 08:42)

Match för match resultat typ 3-1, 5-0 etc o specialspel. Dock gjprde jat research igår natt fick allt klart.. blir nog bra

Och kul med lite faliljebråk mellan hifdif.. flaggor har förövrigt bränts sen... alltid? Av alla lag i olika situationer. Det här var då reklam men same shit.
Member
Jul 3 2013 05:28am
Quote (berhemuli @ 3 Jul 2013 11:58)

Och kul med lite faliljebråk mellan hifdif.. flaggor har förövrigt bränts sen... alltid? Av alla lag i olika situationer. Det här var då reklam men same shit.

Då är det ju omöjligt. Utgå från att Tyskland inte släpper in mål iaf - de vann väl VM för inte alltför många år sedan utan att ha släppt in ett enda mål? Sverige kommer garanterat floppa iaf. Imorse hade de nyhetstorka på Nyhetsmorgon/Sporten, så de bjöd på ett inslag där random tjej i laget fick klippa håret på Pia Sundhage. Weee...

Mjo, flaggor brinner ju alltid, men normalt bränner de ju inte annans egendom som nu. Köper man flaggan själv får man väl bränna den?
Familjebråk? Pft. Lillasyster Bajen låter inget vidare. :P
Member
Jul 3 2013 05:41am
Quote (LorveN @ 3 Jul 2013 13:28)
Då är det ju omöjligt. Utgå från att Tyskland inte släpper in mål iaf - de vann väl VM för inte alltför många år sedan utan att ha släppt in ett enda mål? Sverige kommer garanterat floppa iaf. Imorse hade de nyhetstorka på Nyhetsmorgon/Sporten, så de bjöd på ett inslag där random tjej i laget fick klippa håret på Pia Sundhage. Weee...

Mjo, flaggor brinner ju alltid, men normalt bränner de ju inte annans egendom som nu. Köper man flaggan själv får man väl bränna den?
Familjebråk? Pft. Lillasyster Bajen låter inget vidare. :P

Aajo har Tyskland so. Segrare med typ en insläppt mål.

Har knappt aldrig varit med om att nån köper flagga för att bränna.. är ju alltid run raiids mot fans och sno vad man kommer åt (iaf i hockeyn mot bajen då dom hade hockeylag) utanför arenorna.. annars mellan dif o gnaget är det ju stöldenav andras flagga/halsduk/maskot halva grejen. Sånt där ofarligt smått tjaffs stör mig icke.
Haha ja söderfamily nu ju :D tvillingar.. eller nåt.. alla samma mamma! XD måste ju få driva lite med situationen. . Vart är annarsvärlden påväg..
Member
Jul 4 2013 02:08am
Pft. Någon söderfamilj finns inte och kommer aldrig finnas. Ungefär lika mycket som familjen där AIK är adoptivunge till SvFF. Klart man får driva med situationen, det går ju åt båda håll ;)

För övrigt ska det bli spännande att se om Pedersen sticker till Danmark. Killen satt med utgående kontrakt och en långtidsskada förra hösten, men Djurgården valde att tro på honom och erbjöd honom nytt kontrakt trots att han hade flera månaders rehab framför sig. I praktiken såg de till att han över huvud taget fick en lön under det senaste året, trots att han inte spelat för den. Nu ska han bli pappa, och vill därför hem till Danmark. Varsågod - här får du några hundra tusen i lön.

Inte för att jag tycker han behövs i backlinjen, mer att han vänder klubben ryggen trots att de räddat honom.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1272829303196Next
Add Reply New Topic New Poll