Quote (berhemuli @ 30 Jun 2013 20:16)
Läste innan match att ni skulle ha bästa tifot någonsin, något riktigt bra!, nja. Alltså inget fel med er tifo, var inte fult, var inte dåligt genomfört, men bästa tifo någonsin? Ni måste väl ha något år gjort något bättre än det där? Var ju rätt enkla motiv på rätt små overheadflaggor som det ser ut som, med "lite" flaggviftande brevid i olika färger. Hade bara hoppats på att se mer.. Men men jag ska inte klaga, är en gårdare nöjd med det och lägger mvg standarden där så får ni gärna vara det ^^
Äsch. Visst har jag sett snyggare, men man måste också tänka på att Stadion är en riktigt knepig arena att ordna något på. Väldigt låg, och extremt stor omkrets. Du har ju knappt 20 rader i höjd. Jag har sett tifon på Stadion som jag skulle anse var minst lika snygga, men det var åtminstone inget fel på det här tycker jag. När det är stortifon på Stadion är det alltid mosaik, alternativt så är det något som bara är koncentrerat till själva klacksektionerna.
(Derbytifon slår dock detta med hästlängder)
Eldningen inför andra var däremot något som jag tvivlar på att någon i Sverige gjort bättre tidigare.
Dessutom: VI HAR EN RULLSTOLSHULIGAN!
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/7cf29017902b8133afc13cf6c4bcca15.jpgSammanfattningsvis är jag jävligt nöjd med matchen. Första halvlek var något av det bästa jag sett sedan 2005, och resultattavlans 1-0 i halvtid kunde lika gärna visat ytterligare 2-3 mål åt DIF. Tibbling spelade enormt bra hela första och helt okej i andra, fattar inte hur viss media dömer ut honom som "medioker".
Spelen:
DIF och IFE vinner @2,13: Check
Amartey gör mål @5,75: Nepp
Under 2,5 mål @1,75: Check