Quote (Fil @ 16 Oct 2012 14:40)
Läser på campus helsingborg, som är en del av lunds universitet
Tog inte illa upp direkt!
Okay, låter ju hyfsat seriöst även om lunds universitet har många filialer som är mer suspekta vad jag förstått. Förstod att du inte blev sur hehe ;P
Quote (dej @ 16 Oct 2012 14:41)
det är väldigt sällan jag stöter på killar som är nötter i gymnasiet/högskola... både när jag praktiserat och pluggat. det är oftast tjejerna som är riktiga nötter och tror att deras gymnasiebetyg är värt något i sammanhanget :-9
visst finns det en hel del nötter bland killarna också nu tror jag du överdriver lite?
Men tyvärr så är jag stenhårt övertygad om att det har med IQ att göra. Kvinnor har i snitt högre iq, men deras fördelning ligger till en betydande majoritet inom "normalbegåvad"-spannet. om 100 iq är normalt så ligger 99% av tjejerna inom 90-110. Killar har kanske 95 i snitt iq, men bara 75% ligger inom 90-110, sedan har vi praktdräggen bland killarna och dessa kommer aldrig in på högre utbildningar (eller är inte intresserade) utan sysslar med annat (köra epa?!). sen har vi de stora intellektuella vilket nästan alltid uteslutande är killar, men nån enstaka kvinna platsar där också men dom är mer ovanliga.
p.s. siffrorna är inte fakta utan bara exempel för att visa poängen
This post was edited by SpAz. on Oct 16 2012 06:51am