Quote (CraZeeY @ 19 Dec 2013 18:25)
http://www.globalis.se/Statistik/HDI-maensklig-utveckling <-- FN förbundet UNA swedens sida (alltså en del av den svenska FN sidan, den källan måttet vi pratar om faktiskt härstammar från) inte wikipedia. plus att det du skriver är FORECAST inte vad som faktiskt skedde, Globalis postar det resultatet faktiskt blev framtills 2012 iaf vilket tydligen är den sista mätningen.
Trenden går alltså åt helt andra hållet, vi går upp i hdi inte ner.
edit:
citat från din länk
Also these projections are based on the old methodology for calculating the HDI value of a country. The 2010 Human Development Report, which was published in November 2010 (after this research papers was published), introduced a new methodology for calculating the HDI. Therefore these projections are
inaccurateto compare to current HDI values.
Du har med andra ord en wikipedia länk som spekulerar kring ett icke-aktuellt mätningssystems resultat, där till och med wikipedia artikeln själv beskriver sig som inaccurate, out of date och den säger specifikt tidigare att den"are
not meant to be predictive"
Källkritik is the shit.
Quote (Makta @ 19 Dec 2013 18:15)
Jag gissar på att hon inte valde detta själv utan tog platsen då det inte fanns någon annan, Så blir dom fler så vågar jag nästan lova att hon kommer att lämna platsen.. Har ju hänt förr med flera partier runtomkring i Sverige.
Edit: Kan ju iofs ha fel. Har ju sett ett flertal stolpskott som verkligen försöker

Du har säkert rätt, men humor nivån är fan hög, sen kan man ju fråga sig att om man är totalt jävla oinformerad om precis allt, jag menar till och med vårdgrejerna lät ju som spekulationer från typ aftonbladet nivå... ska man då ställa upp på en intervju med SVT?
This post was edited by Malmy on Dec 19 2013 11:42am