Quote (Simpan91 @ 19 Dec 2013 01:37)
Yes, jag är enligt mig själv en djävligt bra kille från grund och botten. Gick ut gymnasiet med 30% G, 50% VG och 20% MVG och var "en vanlig och smart kille", men det var efter gymnasiet det gick utför. Då började mina närmaste polare missbruka och 6-7 månader senare satt jag också i skiten. Inte för att jag skyller på dem, det var mitt eget val.
I juli i år dog en nära polare av en överdos av iktorivil + dolcontin, sedan dess har jag hållt mig ren från allt utom alkohol. Jag har dock inte IV'at så mycket som mina polare gjorde tidigare , utan endast endast amfetamin någon enstaka gång.
Edit: Litttle_brother här på D2jsp vet nog mycket väl vem min polare var

tuff skit mannen...
Vill bara säga att jag vet hur det kan kännas och vara "där ute". Man behöver inte vara en dålig människa för att man kört rattfull eller begått misstag.
Men däremot vet jag, att det inte finns något att hämta i att fortsätta missbruka. Någon gång kommer du nog att bli ren och orka vara nykter. Ingen kan tyvärr övertala dig om att drogerna/alkoholen skadar dig mer än vad det hjälper. det är en process som måste komma inifrån. Att du har tankar och är varse ditt problem är första steget.
sen kommer funderingar om att faktiskt göra en förändring, sen tar man beslutet. Kanske klarar man det inte första andra eller tredje gången, men till slut så kommer du att bli fri och identifiera dig själv som drogfri. Då har du klarat det. Och det kommer vara värt det

tills dess tat lugnt och undvik att fucka upp din framtid eller någon annans.
påtal om att bryta ett beroende. tog en kvällsbira för o varva ner lite o ha de gött, helvete vad röksugen jag blev när jag skrev detta. två veckor utan cigaretter nu! så jävla random, hade inte ens konkreta planer på att sluta.
tror jag kommer börja igen dock, läst att genomsnittet är att sluta 4 gånger för tobaksrökare ^___^
6månader sedan jag rökte cannabis ^^ det har jag inget sug efter längre eller väldigt korta sekvenser väldigt sällan. känns som att jag är klar med det definitivt

gött.
by the way går du i terapi? om inte är mitt tips/råd att börja med det. Gärna en beroendeterapeft, men vilken som helst funkar. Det ligger i princip alltid psykiska problem bakom eller simultant med missbruk. Det är skönt att prata och reda ut tankarna.
Oftast gratis i de flesta kommuner upp till 23/25 också.
This post was edited by SpAz. on Dec 18 2013 07:03pm