d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev12526272829229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Mar 12 2013 06:15pm
Skitkväll lol, efter mina två löjliga bad beats med nötterna fick jag tiltdamp och skulle bluffa en kille

Brädet var perfekt sjukt läskigt massa funky drag överallt, jag hade outs att slå honom och jag ballade inte ur utan höjde stenhårt alla fyra gatorna, vad jag inte räknat med var att han var största synsensationen EU och försvarade sin top-par med 9 kicker med hela sin stack trots att det låg två damer på bordet och J gav stege

Fattar inte vad han satte mig på, whatever

Spelade bort nåt inköp på fem-manna lirade kasst som fan

Går och lägger mig, +120 för kvällen

Nya tag imorgon

Member
Gold: 3,552.51
Mar 12 2013 06:53pm
Quote (Svartermetalisk @ 13 Mar 2013 02:15)
Skitkväll lol, efter mina två löjliga bad beats med nötterna fick jag tiltdamp och skulle bluffa en kille

Brädet var perfekt sjukt läskigt massa funky drag överallt, jag hade outs att slå honom och jag ballade inte ur utan höjde stenhårt alla fyra gatorna, vad jag inte räknat med var att han var största synsensationen EU och försvarade sin top-par med 9 kicker med hela sin stack trots att det låg två damer på bordet och J gav stege

Fattar inte vad han satte mig på, whatever

Spelade bort nåt inköp på fem-manna lirade kasst som fan

Går och lägger mig, +120 för kvällen

Nya tag imorgon

Det vad jag märkte av mitt svsp spel nu på låga nivåer är att mitt spel absolut inte passar in där.. Då det är i princip omöjligt att bluffa, då alla callar med lägsta par till slut oavsett bet, eller varje färg eller gutshot stegchans, torska 3buy ins då mitt fokus var åt helvete. Reggade till 60kr touren nu som började halvtimma sen.. snart cashar där är tvåa atm.
Jag orkar inte anpassa mitt spel till top 10-15händer för att bara köra dom och maximera utdelningen där, blir för tråkigt och tar bort en del som just är roligt i pokern.. Gör dock troligen ett försök att hålla mig till 2/4 bord, tror att just där på den nivån börjar det bli mer det spel jag lirar bäst.
Member
Mar 12 2013 07:34pm
Quote (berhemuli @ 13 Mar 2013 02:53)
Det vad jag märkte av mitt svsp spel nu på låga nivåer är att mitt spel absolut inte passar in där.. Då det är i princip omöjligt att bluffa, då alla callar med lägsta par till slut oavsett bet, eller varje färg eller gutshot stegchans, torska 3buy ins då mitt fokus var åt helvete. Reggade till 60kr touren nu som började halvtimma sen.. snart cashar där är tvåa atm.
Jag orkar inte anpassa mitt spel till top 10-15händer för att bara köra dom och maximera utdelningen där, blir för tråkigt och tar bort en del som just är roligt i pokern.. Gör dock troligen ett försök att hålla mig till 2/4 bord, tror att just där på den nivån börjar det bli mer det spel jag lirar bäst.

3kvar, har total kontroll av spelet.. får KK mot A5 snubben träffar A på rivern. Aja 10k kanske kvar i chips hade 30k, dubblar upp en gång.. är med i gamet igen.. Torskar med 94 (checkade bb) på flop 492 då han har 28 och callar höjning och turnen är 2.. är nere på typ 10k igen.. okej A8 all in, snubben har A7 träffar sjuan såklart.. åker trea.. blir 309kr. Så kvällen på svsp hamnade på plus ändå. Tycker dock jag förtjänade KK potten :( Hade haft headsuppen klar där med extrem övertag isåfall.
Member
Mar 13 2013 05:27am
Quote (berhemuli @ Mar 13 2013 01:53am)

Jepp, spelar du 10 man NL kan du typ aldrig bluffa, enda gången det fungerar är om du spelar mot en TAG

Möter du en kass spelare med VP 20-45 så glöm bluffarna, du blir alltid callad.

spelar du NL 5 eller 6 kan du vara agrro men folk kommer att syna med alla par och många draghänder så man får vara försiktig.

Quote (berhemuli @ Mar 13 2013 02:34am)
3kvar, har total kontroll av spelet.. får KK  mot A5  snubben träffar A på rivern. Aja 10k kanske kvar i chips hade 30k, dubblar upp en gång.. är med i gamet igen.. Torskar med 94 (checkade bb) på flop 492  då han har 28 och callar höjning och turnen är 2..  är nere på typ 10k igen.. okej A8 all in, snubben har A7  träffar sjuan såklart.. åker trea.. blir 309kr. Så kvällen på svsp hamnade på plus ändå. Tycker dock jag förtjänade KK potten :( Hade haft headsuppen klar där med extrem övertag isåfall.

Surt som fan :(
Member
Mar 13 2013 05:30am
Jag lirade fem-manna igår, jag gillar bord med typ 1 fisk och två pers som gillar att se floppen / höjer en hel del händer pre-flop

Då kan jag sätta massor av press på två av dom samtidigt som jag ignorerar fisken om jag inte har nötterna men igår hamnade jag vid ett bord där ingen någonsin höjde pre-flop och ingen någonsin foldade pre-flop, det var helt omöjligt att vara agro för det var alltid någon som hade någonting

This post was edited by Svartermetalisk on Mar 13 2013 05:30am
Member
Mar 13 2013 07:02am
Quote (Svartermetalisk @ 13 Mar 2013 13:30)
Jag lirade fem-manna igår, jag gillar bord med typ 1 fisk och två pers som gillar att se floppen / höjer en hel del händer pre-flop

Då kan jag sätta massor av press på två av dom samtidigt som jag ignorerar fisken om jag inte har nötterna men igår hamnade jag vid ett bord där ingen någonsin höjde pre-flop och ingen någonsin foldade pre-flop, det var helt omöjligt att vara agro för det var alltid någon som hade någonting

haha, aja jag gav upp hoppet om att lira små nivåer på svsp iaf.. Funderar på om man skulle lägga in tusenlapp där och testa med minimi buy in på 2/4 bord (160kr), fast tryckte in 750kr på bet365 nyss för betting.. Men men poker måste man ju lira! Frågan är ska jag lira på unibet eller testa en runda svsp. Är ju ändå grovt med plus denna månad, så blir nog en test till på svsp.
Member
Mar 13 2013 07:41am
En av taktikerna är att spela helt galet mot en "ny" spelare vid bordet, denna får en intryck "galning" av mig, t.ex en mindre taktisk donk, snubben går ur sin fokusbalans eller vad man nu ska kalla det, och därefter är det bara att invänta en bra hand och trycka på. Han kommer calla oavsett, oftast blir det all in på flop och double up. Annars är jag nog rätt tight, men när jag spelar händer rätt aggressiv.
Member
Mar 13 2013 07:42am
Quote (berhemuli @ Mar 13 2013 02:41pm)
En av taktikerna är att spela helt galet mot en "ny" spelare vid bordet, denna får en intryck "galning" av mig, t.ex en mindre taktisk donk, snubben går ur sin fokusbalans eller vad man nu ska kalla det, och därefter är det bara att invänta en bra hand och trycka på. Han kommer calla oavsett, oftast blir det all in på flop och double up.  Annars är jag nog rätt tight, men när jag spelar händer rätt aggressiv.

så det ska vara

Jag har liknande ide men jag försöker spela som ett dampbarn när jag sätter mig och sen coola ner allteftersom

Member
Mar 13 2013 08:10am
Mikko helt seriöst, vad gör jag i dessa lägen?

Spelare 1 höjer, spelare 2 synar, jag gör en rejäl trebet med KK, spelare 4 går allin

Är det fold eller call här?

Det känns som att varje gång jag callar är det AA

I turneringar när mörkarna är höga vet jag att det är 100 % call men cg?

Är KK + eller - EV när någon 4 bettar hela stacken?

This post was edited by Svartermetalisk on Mar 13 2013 08:12am
Member
Mar 13 2013 08:27am
Quote (Svartermetalisk @ 13 Mar 2013 16:10)
Mikko helt seriöst, vad gör jag i dessa lägen?

Spelare 1 höjer, spelare 2 synar, jag gör en rejäl trebet med KK, spelare 4 går allin

Är det fold eller call här?

Det känns som att varje gång jag callar är det AA

I turneringar när mörkarna är höga vet jag att det är 100 % call men cg?

Är KK + eller - EV när någon 4 bettar hela stacken?

Jadu, då hold em cashgames är min svaga sida är nog inte mitt svar korrekt, men jag skulle calla, då på lägre nivåer pushar folk även från spelare 4platsen med en range på JJ, QQ, KK, AA, AK. Men vad som är "rätt" vettefan. Däremot i en turnering kan jag tänka mig folda denna, då när blindsen är humana än.

Första update iaf, la in 1000kr. Har spelat en session på 2/4 hold em samt 70kr turre + 100kr s&g. turneringen åkter jag ur, vann s&g'n och plussade en del på cash..
Start: 1000kr
Br nu: 1884kr
Go Back To Svenska Topic List
Prev12526272829229Next
Add Reply New Topic New Poll