Quote (berhemuli @ Mar 13 2013 01:53am)
Det vad jag märkte av mitt svsp spel nu på låga nivåer är att mitt spel absolut inte passar in där.. Då det är i princip omöjligt att bluffa, då alla callar med lägsta par till slut oavsett bet, eller varje färg eller gutshot stegchans, torska 3buy ins då mitt fokus var åt helvete. Reggade till 60kr touren nu som började halvtimma sen.. snart cashar där är tvåa atm.
Jag orkar inte anpassa mitt spel till top 10-15händer för att bara köra dom och maximera utdelningen där, blir för tråkigt och tar bort en del som just är roligt i pokern.. Gör dock troligen ett försök att hålla mig till 2/4 bord, tror att just där på den nivån börjar det bli mer det spel jag lirar bäst.
Jepp, spelar du 10 man NL kan du typ aldrig bluffa, enda gången det fungerar är om du spelar mot en TAG
Möter du en kass spelare med VP 20-45 så glöm bluffarna, du blir alltid callad.
spelar du NL 5 eller 6 kan du vara agrro men folk kommer att syna med alla par och många draghänder så man får vara försiktig.
Quote (berhemuli @ Mar 13 2013 02:34am)
3kvar, har total kontroll av spelet.. får KK mot A5 snubben träffar A på rivern. Aja 10k kanske kvar i chips hade 30k, dubblar upp en gång.. är med i gamet igen.. Torskar med 94 (checkade bb) på flop 492 då han har 28 och callar höjning och turnen är 2.. är nere på typ 10k igen.. okej A8 all in, snubben har A7 träffar sjuan såklart.. åker trea.. blir 309kr. Så kvällen på svsp hamnade på plus ändå. Tycker dock jag förtjänade KK potten

Hade haft headsuppen klar där med extrem övertag isåfall.
Surt som fan