d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Part 2
Prev12526272829100Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 150.66
Sep 14 2009 06:48pm
Klockan är 02.47
Jag ska upp 06.00

hehe
Member
Gold: 0.00
Sep 14 2009 06:54pm
Quote (EmiJ @ Tue, 15 Sep 2009, 02:48)
Klockan är 02.47
Jag ska upp 06.00

hehe

ez
ska upp 7-8 jag :lol:
Member
Gold: 30.00
Sep 14 2009 07:05pm
Quote (Simun @ Tue, Sep 15 2009, 12:54am)
ez
ska upp 7-8 jag :lol:

eZ jag ska upp klockan 10, masa mig iväg till skolan för en 45 minuters lektion och sen glida iväg tills närmsta krog och häva öl.

J/K ofc så bra kan jag ju inte ha det?

Jo det kan jag faktiskt, bummer.

This post was edited by Svartermetalisk on Sep 14 2009 07:06pm
Member
Sep 14 2009 07:21pm
Quote (Svartermetalisk @ Tue, Sep 15 2009, 01:05am)
eZ jag ska upp klockan 10, masa mig iväg till skolan för en 45 minuters lektion och sen glida iväg tills närmsta krog och häva öl.

J/K ofc så bra kan jag ju inte ha det?

Jo det kan jag faktiskt, bummer.

wat, bärsar du klockan 11 på en tisdag sen då?! ;D

Bärsar du
Member
Sep 14 2009 08:53pm
Godnatt
Member
Gold: 0.00
Sep 14 2009 08:55pm
Quote (EmiJ @ Tue, 15 Sep 2009, 04:53)
Godnatt

Ska också sova nu, god natt.
Member
Gold: 1,236.28
Trader: Trusted
Sep 14 2009 09:57pm
sleepyheads
Member
Gold: 27.90
Sep 15 2009 12:04am
Quote (TidsL @ Tue, 15 Sep 2009, 00:11)
När du klardrömmer menar du?
Vid obe's går man inte runt, eller man kan nog göra det, med hjälp av fantasin, alltså skapa en teoretisk kropp åt sig själv och "av vana" fortsätta låtsas/tro att man fortfarande är bunden av våra naturlagar etc. , men egentligen är man mer typ en punkt medvetande som flyger omkring. Allt går att flyga igenom. Det är som att man är en kameralins som svävar runt, utan begränsingar. Väggar, vatten, ja allt ska gå att flyga igenom.
Har dock inte lyckats ta mig utanför jordens atmosfär, läst om fler som försökt som upplever samma sak som mig, man förlorar skärpan och dras tillbaka till kroppen & vaknar. Tror det har att göra med att man inte är riktigt andligt mogen... eller något. Har dock varit hos ett par medium förut som var (enligt mig, antar att dom är det iaf) rätt erfarna astralresenärer som påstod sig besökt olika stjärnor m.m. Jag tror dem till 100%. i övrigt visade båda upp minst sagt intressanta förmågor. Ska plocka fram ett inlägg från ett annat forum, brb 2 min. :)

edit:

teoretisk kropp åt sig själv är lite fel förresten... Det är snarare så att fantasin/förväntingar/tankar har en tendens att göra avtryck i astralvärlden. Jag har haft en kropp någon enstaka gång, men det är inget jag brukar tänka på så då är jag istället bara den där omkringflygande punkten av medvetande :)

Världen har inte förlorat sin magi ^^

"All thoughts are creative"

vad fan, vissa saker som jag editerat försvann igen?!

Vet inte om jag klardrömmer eller inte för ibland när jag får sömnparalys så kan jag typ "gå ut" ur kroppen och sen gå i en egenskapad drömvärld (rätt svårt att förklara) och det är då jag är helt skev.

sen har jag också så att jag mitt i en dröm kan komma på att det bara är en dröm och då kan jag också göra och flyga vart jag vill.. vet inte om det överstående är är obe kanske eller om det också är klardrömmar..

låter riktigt coolt att flyga runt i rymden osv :)
Member
Gold: 2,016.68
Sep 15 2009 03:00am
Quote (Mindring @ Tue, Sep 15 2009, 06:04am)
Vet inte om jag klardrömmer eller inte för ibland när jag får sömnparalys så kan jag typ "gå ut" ur kroppen och sen gå i en egenskapad drömvärld (rätt svårt att förklara) och det är då jag är helt skev.

sen har jag också så att jag mitt i en dröm kan komma på att det bara är en dröm och då kan jag också göra och flyga vart jag vill.. vet inte om det överstående är är obe kanske eller om det också är klardrömmar..

låter riktigt coolt att flyga runt i rymden osv :)

Fick panik första gången, för det var efter en sån där mind/split, visste inte alls att det gick att uppleva att vara på två ställen samtidigt så blev rätt skraj och drog mig snabbt tillbaka till min kropp som då var i paralys, sparkade runt (med drömbenen eller vad man ska säga), försökte skrika men inget kom fram, ja allt för att få kroppen att vakna eller att någon skulle höra mig och komma & ta mig ur det :P..
Har bara hamnat i sömnparalys ett fåtal gånger, inte fått panik mer än den där första. Många börjar en del astralresor från det stadiet eftersom kroppen då är så pass avslappnad (+ att man är vaken & "där") )att separerandet går ganska lätt.

När du lägger fram det så så låter det som om du faktiskt får en kort uku/obe/projektion men som snabbt övergår till drömmande.
Sägs ju också att medvetandet är ute och flyger ofta när man drömmer också, bara att man inte är medveten om det. Jag vettefan, kanske är så. Hm lutar nästan åt det, om det är tallkottskörtelns producerande av DMT som gör att man får 'hallucinationer' när man sover så borde man fortfarande vara lite trippad när man vaknar upp från en dröm. ...har säkert en del i det men det är inte hela sanningen.
Kan någon svara på det här, har vetenskapen en fullständig förståelse eller teori om vad drömmande är? Hell, det kanske är lika paranormalt som spöken och troll. =) Ska försöka ta reda på det sen...

Hehe vad tror ni gubbar, finns troll? De kanske också är en form av astralvarelser ;)

Tänk vilka möjligheter det finns om man lyckas utveckla clairvoyance, (om det är rätt ord vet jag inte iofs), men att kunna aktivera sin astrala syn i vardagen också, så man även då kan se saker man normalt inte kan på grund av att de förekommer i för höga/snabba vibrationer. Auror (magnetfälten runt kroppen(?) ), inte bara dina egna men också andras visualiseringar/fantasiprojektioner på verkligheten, andar, you name it =)
En dag ska jag kunna det ^^
Member
Gold: 1,119.20
Sep 15 2009 03:35am
Ähfan,
nu måste jag fara till skolan :(

hejdå :hug:
Go Back To Svenska Topic List
Prev12526272829100Next
Closed New Topic New Poll