Quote (Mindring @ Tue, Sep 15 2009, 06:04am)
Vet inte om jag klardrömmer eller inte för ibland när jag får sömnparalys så kan jag typ "gå ut" ur kroppen och sen gå i en egenskapad drömvärld (rätt svårt att förklara) och det är då jag är helt skev.
sen har jag också så att jag mitt i en dröm kan komma på att det bara är en dröm och då kan jag också göra och flyga vart jag vill.. vet inte om det överstående är är obe kanske eller om det också är klardrömmar..
låter riktigt coolt att flyga runt i rymden osv

Fick panik första gången, för det var efter en sån där mind/split, visste inte alls att det gick att uppleva att vara på två ställen samtidigt så blev rätt skraj och drog mig snabbt tillbaka till min kropp som då var i paralys, sparkade runt (med drömbenen eller vad man ska säga), försökte skrika men inget kom fram, ja allt för att få kroppen att vakna eller att någon skulle höra mig och komma & ta mig ur det :P..
Har bara hamnat i sömnparalys ett fåtal gånger, inte fått panik mer än den där första. Många börjar en del astralresor från det stadiet eftersom kroppen då är så pass avslappnad (+ att man är vaken & "där") )att separerandet går ganska lätt.
När du lägger fram det så så låter det som om du faktiskt får en kort uku/obe/projektion men som snabbt övergår till drömmande.
Sägs ju också att medvetandet är ute och flyger ofta när man drömmer också, bara att man inte är medveten om det. Jag vettefan, kanske är så. Hm lutar nästan åt det, om det är tallkottskörtelns producerande av DMT som gör att man får 'hallucinationer' när man sover så borde man fortfarande vara lite trippad när man vaknar upp från en dröm. ...har säkert en del i det men det är inte hela sanningen.
Kan någon svara på det här, har vetenskapen en fullständig förståelse eller teori om vad drömmande är? Hell, det kanske är lika paranormalt som spöken och troll. =) Ska försöka ta reda på det sen...
Hehe vad tror ni gubbar, finns troll? De kanske också är en form av astralvarelser

Tänk vilka möjligheter det finns om man lyckas utveckla clairvoyance, (om det är rätt ord vet jag inte iofs), men att kunna aktivera sin astrala syn i vardagen också, så man även då kan se saker man normalt inte kan på grund av att de förekommer i för höga/snabba vibrationer. Auror (magnetfälten runt kroppen(?) ), inte bara dina egna men också andras visualiseringar/fantasiprojektioner på verkligheten, andar, you name it =)
En dag ska jag kunna det ^^