d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Svenska Skämt Topicen > Kom Hit Med Dina Bästa Historier!
Prev12526272829231Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 5,950.00
Mar 24 2009 08:33am
Quote (Denilson @ Mon, Mar 23 2009, 09:43pm)
Vart var skämtet?

Var inget skämt ? Var prat om svenska JSP versionen, använd det lilla du har bakom pannbenet
Member
Gold: 340.01
Mar 24 2009 12:29pm
Quote (TonyBaX @ Tue, Mar 24 2009, 02:33pm)
Var inget skämt ? Var prat om svenska JSP versionen, använd det lilla du har bakom pannbenet

orka börja gråta
Member
Gold: 410.42
Mar 24 2009 12:33pm
On topic.

Eller vänta, tvärtom.
Retired Moderator
Gold: 226.37
Trader: Trusted
Mar 24 2009 12:37pm
En dam ringer för att beställa olja för uppvärmning av sitt hus.
När hon beställer poängterar hon att den som levererar måste vara han med den långe slangen.
När hon lagt på tänker hon efter ett tag att det kanske lät lite konstigt så hon ringer upp igen och förklarar:
- Jo det är så att jag måste ha han med den långe slangen för jag har hålet så långt upp i häcken.

En kille kommer in på en bar i New York och bär på en bläckfisk. Han sätter bläckfisken på en stol och talar om för alla i baren att det är en mycket musikalisk bläckfisk som kan spela alla instrument i världen. Världens gapskratt utbyter och folk kallar honom för idiot.
- OK, säger killen, jag slår vad om 50 dollar att min bläckfisk kan spela vilket instrument som helst.
Då kliver gitarristen i bandet ner från scenen och lämnar över sin Fender till bläckfisken. Bläckfisken tar gitarren och river av ett solo som skulle få Yngwie Malmsten att blekna. Gitarristen blev snabbt 50 dollar fattigare. Då kommer trumpetaren med sin trumpet. Bläckfisken spelar Haydns trumpetkonsert utan ett enda fel. Ännu ett vunnet vad. Slutligen kommer en gammal skotte fram med sin säckpipa. Bläckfisken fingrar på den, vänder och vrider på den för att till slut sätta sig med rynkad panna och bara stirra på den.
- Ha! Kan du inte spela på den? hånar skotten.
- Spela på den? säger bläckfisken. Jag skulle knulla skiten ur den om jag bara kom på hur fan jag får av den pyjamasen.

Efter att ha bevistat en mexikansk tjurfäktning gick den amerikanske turisten på en lokal bar i närheten av arenan. När han satt där och läppjade på sin öl, så såg han en kille som just hade fått in sin beställning. Det var två jättelika köttbullar som såg delikata ut. Turisten frågade servitören vad det var:
- "Tjurens bullar" kallas det, svarade servitören. Dom kommer från tjuren som just släpats ut från tjurfäktningsarenan.
Några dagar senare återvände turisten till den lokala baren och beställde "Tjurens bullar". Han fick in ett fat med två stycken små ynkliga bullar.
- Hovmästaren, tjoade turisten. Vad är det här? Jag såg för några dagar sedan en som hade beställt in en portion "Tjurens bullar" och de var utav en helt annan storlek!
- Tjuren, flinade servitören, min bäste herre... förlorar inte alltid!!

This post was edited by HereToOwn on Mar 24 2009 12:37pm
Member
Gold: 2,069.00
Mar 24 2009 12:41pm
Quote (TonyBaX @ Tue, 24 Mar 2009, 15:33)

lugn nu

Quote (booobaaa @ Tue, 24 Mar 2009, 19:29)
orka börja gråta

lugn nu x2

Quote (BeeFive @ Tue, 24 Mar 2009, 19:33)
On topic.

Eller vänta, tvärtom.

inget spammis här plox wub.gif

Då fortsätter vi med en vits till

En ung kille från Norrland flyttade till Stockholm och gick till det stora köpcentret för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrar:
- Har du någon erfarenhet som säljare?
- Jodå, jag har jobbat som försäljare hemma i skogarna.

Chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt så han bestämde sig för att anställa honom.
- Du kan börja i morgon, sa han till killen. Jag kommer ner efter vi har stängt i morgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Och efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat.
- Hur många affärer gjorde du idag? frågade chefen.
- En.
Då blev chefen lite fundersam och sade:
- Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om?
- 911 138 kr.
Chefen blev verkligen överraskad och sade:
- 911 138 kr !!! Vad sålde du då till honom?
- Först sålde jag en liten metkrok.
- Sedan sålde jag en mellanstor metkrok, fortsatte han.
- Därefter sålde jag en stor metkrok och sen blev det ett metspö.
- När jag frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten.

Killen hämtade andan och fortsatte innan chefen hunnit säga något:
- Då sa jag att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.
- Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer.
- Se’n visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolett Tahoe'n.

Chefen, som nu var i chocktillstånd lyckades hämta sig något och sa:
- Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja honom en Båt och en Bil?!?!?!
- Nej, nej, sa killen. Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå skulle vara förstörd!
Member
Gold: 0.60
Mar 24 2009 12:56pm
Quote (Litttle_Brother @ Tue, 24 Mar 2009, 19:41)
lugn nu

lugn nu x2

inget spammis här plox wub.gif

Då fortsätter vi med en vits till

En ung kille från Norrland flyttade till Stockholm och gick till det stora köpcentret för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrar:
- Har du någon erfarenhet som säljare?
- Jodå, jag har jobbat som försäljare hemma i skogarna.

Chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt så han bestämde sig för att anställa honom.
- Du kan börja i morgon, sa han till killen. Jag kommer ner efter vi har stängt i morgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Och efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat.
- Hur många affärer gjorde du idag? frågade chefen.
- En.
Då blev chefen lite fundersam och sade:
- Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om?
- 911 138 kr.
Chefen blev verkligen överraskad och sade:
- 911 138 kr !!! Vad sålde du då till honom?
- Först sålde jag en liten metkrok.
- Sedan sålde jag en mellanstor metkrok, fortsatte han.
- Därefter sålde jag en stor metkrok och sen blev det ett metspö.
- När jag frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten.

Killen hämtade andan och fortsatte innan chefen hunnit säga något:
- Då sa jag att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.
- Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer.
- Se’n visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolett Tahoe'n.

Chefen, som nu var i chocktillstånd lyckades hämta sig något och sa:
- Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja honom en Båt och en Bil?!?!?!
- Nej, nej, sa killen. Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå skulle vara förstörd!

@joke, didnt get it.
Member
Gold: 13.37
Den ena tegelstenen till den andra:
- Fan va snabbt du flyger
- aa
Member
Gold: 340.01
Quote (Andepen @ Tue, Mar 24 2009, 06:56pm)
@joke, didnt get it.

Men de är roligare att fiska för killen kunde inte få ett ligg med sin fru ?
Member
Gold: 0.60
Mar 24 2009 12:57pm
Quote (booobaaa @ Tue, 24 Mar 2009, 19:56)
Men de är roligare att fiska för killen kunde inte få ett ligg med sin fru ?

xd

Så ja, flummade bara över den
Member
Gold: 2,069.00
Mar 24 2009 12:57pm
Quote (Sandman423 @ Tue, 24 Mar 2009, 19:56)
Den ena tegelstenen till den andra:
- Fan va snabbt du flyger
- aa

andra gången den postas i denna topic? och den har ingen poäng, den är ju inte rolig?

Den enda poäng jag kan se, men som är väldigt dålig är typ "tegelstenar kan inte flyga"
Go Back To Svenska Topic List
Prev12526272829231Next
Add Reply New Topic New Poll