Quote (Fil @ 20 Sep 2012 14:33)
Haha eller hur! Mitt första jobb var att dela ut reklam.. Började med det när jag var 13.. När jag hade gjort det en månad la jag dock av.. Fick typ 200 spänn för en månad.. Då var det över 8 timmars arbete!
Efter det klippte jag gräsmattor och lite sånt på sommaren.. När jag var 15 fick jag timanställning i ett växthus.. Det där växthuset är det värsta skitjobbet jag någonsin haft, men pengar gav det!
Fy fan för att stå i ett växthus mitt i sommaren.. Man gick där i t-shirt och shorts på vintern redan.. Det var verkligen ett helvete!
Men jag hade råd med saker som många av vännerna inte hade, det var jävligt nice

Jag hade rätt mycket tur förutom jobbet jag fick genom kommunen då som vaktmästare vilket gav 34:- / h. Men vafan, jag målade lite staket, satte upp en askkopp (<-- Tänker på stavningen som satt vid pendeltågen och antar att jag gör rätt! ) resten av tiden var det spela biljard och gå nattvarden:D Oblat och vin på arbetstid! woho!
Sen när jag blev lite äldre blev det Delicato i Segeltorp. Man fick äta precis hur mycket man ville, jag tog en näve negerbollar första dagen sen kräktes jag typ varje dag bara av doften resterande tid ( cirka 4 veckor ). Då jobbade jag på golvet och packade / petade i prinsesstårtor.
Sen när jag fyllde 18 kom jag upp ett snäpp och fick börja hantera lite degblandare etc. Jag har faktiskt fortfarande kvar ett recept på dammsugare alá Delicato hemma! Inga dåliga mängder ingredienser där inte! Typ 550 kg mjöl osv. Visste faktiskt inte vad arraksbollar / dammsugare innehöll men det är ju missbildade tårtbottnar och choklasbollar och rulltårtor och allting som blandas ihop med typ 2 liter Arrak:D
Där uppe tjänade jag bättre, jag skattejämkade och kammade hem 16.800 eller nått på 4 veckor vilket gav mig min första förstärkare! En Marshall topp + Låda, jag var kär, och den luktade ju så gott!
Ja det var tider det där! Nu sitter man på ett kontor och önskar ibland att man satt ute på sommarn och smetade på lite färg på ett staket istället:D