Quote (Snigelfis @ Sep 10 2012 08:07pm)
GlidarN^

Nån fördel måste man ju ha när man går i en pissig skola..
Rolig sak hände förut idag dock

Varning för wall of text, men väl värt, enligt mig iaf
Det finns lite bänkar utanför entrén, och maten till skolan ska levereras genom entrén, en vanlig dörr med kodlås och en knapp för automatiskt dörröppning, så satt jag och min polare där själva.. Gubben som ska leverera maten var sen, och när han kom dit tog det han ca 10 minuter att parkera, var nog hans första dag för har aldrig sett han förr, så lite stressad var han nog.
Iaf så är det en sån mini-lastbil med elektriskt "flak" eller vad man ska säga, så dom får ner allt från lastutrymmet till marken.. Så lassar han på lite vagnar, och på en av matvagnarna (rektangulärt formade, långa och smala) står en hink överfull med bestick (???+hink???), det är bestick upp till kanten och ett lager ovanpå det. Så hissar han ner allt med liften, och när det väl är nere glömmer han att han låste ett utav hjulen för att vagnen inte skulle rulla iväg, smart tänkte han.
Dock glömde han den lilla detaljen, att när vagnen ska kunna rulla så måste man låsa upp hjulet. Vilket raketforskaren inte gjorde, så han puttar på för kung och fosterland utan en tanke på det, vad resulterar det i?
Jo, hinken med bestick åker rakt ner på marken och hamnar upp och ner, här börjar jag skratta men försöker hålla mig, det är dock svårt att sluta skratta när man hör ljudet av bestick i massor som lassas ner i en låda, det underbara klingandet.
Min kompis säger åt mig att skratta, för att det är synd om gubben. Försöker hålla mig och kollar upp. Han är klar med besticken, och nu är det dags för att ge sig på nästa etapp.. Ta sig igenom dörren. Han går fram till dörren, ställer vagnen bakom sig och låser hjulet, vänder sig om och börjar rycka i dörren, och sedan inser han att det är ett kodlås, och konstigt nog så kunde han koden. Han slänger upp dörren så att den är vidöppen och vänder sig för att ta vagnen, dom flesta normala personer inser att dörren stängs av sig själv om man inte håller upp den, dock inte denna stackare. Han står då med en vagn framför sig och en stängd dörr, den synen i kombination med vad han tidigare gjort blir för mycket för mig, jag brister ut i ett högt och odiskret skratt, han börjar se lagom sur ut, samtidigt som min kompis sitter och skrattar ännu högre.
Nu har han dock förstått principen med att för att dörren ska vara öppen och man ska få in vagnen i samma veva så måste man använda knappen för automatiskt dörröppning, så än en gång låser han hjulet, låser upp dörren med koden och trycker på knappen, låser upp vagnen och ska dra den genom dörren. Med tanke på att det är lite uppförsbacke precis där han står, och en hög metallist vid dörren så rycker han till lite i den tunga vagnen, vilket får 4-5 gafflar att åka ut från lådan i rycket, ner på marken. Ljudet av bestick mot marken.. Skrattat som inte riktigt lagt sig sen innan blir ännu högre, den stackars gubben börjar bli frustrerad och ska nu dra vagnen över listen med ett hårt ryck. Dålig idé. Hinken med bestick välter en gång till, och där står han och plockar i bestick igen, varpå jag nu vrider mig av skratt. Det var väldigt väldigt värt att maten var sen för att få uppleva det där, allt inom loppet av 90 sekunder, var som tagit ur en dålig kortfilm..