d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1250251252253254820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jan 9 2012 05:38am
okej jag har hittat en störtskön app till iphone! iFitness heter den. demonstrerar övningar med bra videor. och så finns det färdiga scheman som man kan slänga in, så skriver man vad för vikter man lyfter osv. kan nog vara kul i framtiden att gå tillbaka och kolla på!
jag valde ett muskelbyggningsschema som körs 3 dagar i veckan, 1 dag vila mellan varje dag då jag tänkte köra kondition igenom att springa.
jag tyckte det var konstig uppläggning på schemat (har för mig att jag hört att man inte ska köra mage/rygg samma dag t.ex!) så därför undrar jag vad ni tror om detta:

dag1: biceps/axlar
2: kondition
3: mage/rygg/underarmar
4: kondition
5: bröst/axlar
6: kondition

det jag tycker är konstigast är att t.ex. på dag1 så har dom slängt in en magövning att börja med. samma sak på dag6. och nu när jag tittar efter lite noggrant verkar det bara vara 1 direkt mag-övning på dag3 också.... funkar det att göra så? att man kör 1 mag-övning varje pass typ :/
Member
Jan 9 2012 06:27am
Quote (Simon @ Jan 9 2012 12:38pm)
okej jag har hittat en störtskön app till iphone! iFitness heter den. demonstrerar övningar med bra videor. och så finns det färdiga scheman som man kan slänga in, så skriver man vad för vikter man lyfter osv. kan nog vara kul i framtiden att gå tillbaka och kolla på!
jag valde ett muskelbyggningsschema som körs 3 dagar i veckan, 1 dag vila mellan varje dag då jag tänkte köra kondition igenom att springa.
jag tyckte det var konstig uppläggning på schemat (har för mig att jag hört att man inte ska köra mage/rygg samma dag t.ex!) så därför undrar jag vad ni tror om detta:

det jag tycker är konstigast är att t.ex. på dag1 så har dom slängt in en magövning att börja med. samma sak på dag6. och nu när jag tittar efter lite noggrant verkar det bara vara 1 direkt mag-övning på dag3 också.... funkar det att göra så? att man kör 1 mag-övning varje pass typ :/

Ingen ben träning.. och nej det räcker inte med att springa som benträning.. ser även att schemat saknar tricepsträning om man inte räknar med bröst som triceps också.. angående magträningen så kan man träna den iprincip varannan dag eftersom magen är mycket involverad i andra övningar
Det där schemat skulle väll fungera som ett deff schema annars.. inget byggnings schema alltså...
Member
Gold: 520.83
Jan 9 2012 06:31am
Quote (Simon @ 9 Jan 2012 13:38)

det verkar kasst
ingen benträning och ingen triceps, och det räcker att träna magen lika ofta som dom andra musklerna, bättre att köra tre magövningar på ett pass än att köra en övning vid varje
är det baksida axlar på dag1?
Member
Gold: 2,945.50
Jan 9 2012 06:56am
Så som de över säger, benträning är viktig om man vill öka muskelmassa då benen står för runt 40% av musklerna i kroppen(har jag för mig, kan vara fel!).
Kör mage på din kardiodagar, då löpning bidrar mycket till mage så är det lika bra att köra mage innan/efter.
Fokusera på ben,rygg & bröst, ha sedan armar+axlar som prio nr2 då det är väldigt små muskelgruppen jämfört med de 3 andra.
Member
Jan 9 2012 07:00am
ok tack alla :D
ska plugga lite på kolozzeum och göra mitt egna/leta på ett annat istället då...
Member
Jan 9 2012 07:05am
Quote (Simon @ 9 Jan 2012 15:00)
ok tack alla :D
ska plugga lite på kolozzeum och göra mitt egna/leta på ett annat istället då...

Ska väl dock påpeka att om det funkar för dig så ska du absolut fortsätta, träning är ju så sjukt individuellt att man spyr, det som ger Rebarm0skel för en gör inget för en annan

Gjorde helt perfekt jordnötssmör nyss, lent som en bebis.

E: Whey-80 Coffee är helt jävla underbart god!

This post was edited by PlaaD on Jan 9 2012 07:05am
Member
Jan 9 2012 07:37am
Quote (PlaaD @ Jan 9 2012 02:05pm)
Ska väl dock påpeka att om det funkar för dig så ska du absolut fortsätta, träning är ju så sjukt individuellt att man spyr, det som ger Rebarm0skel för en gör inget för en annan

Gjorde helt perfekt jordnötssmör nyss, lent som en bebis.

E: Whey-80 Coffee är helt jävla underbart god!

Haha Whey-80 Coffee må vara det värsta som finns i whey väg... jag köpte 8kilo för ca ett år sedan.. vet inte vad som hände men när jag hade 2kilo kvar ca kunde jag bara inte dricka det mer, det var så vidrigt.. äckligaste proteinpulvret jag druckit.. dock var det gott i början
Member
Jan 9 2012 10:21am
Quote (bomben @ 9 Jan 2012 15:37)
Haha Whey-80 Coffee må vara det värsta som finns i whey väg... jag köpte 8kilo för ca ett år sedan.. vet inte vad som hände men när jag hade 2kilo kvar ca kunde jag bara inte dricka det mer, det var så vidrigt.. äckligaste proteinpulvret jag druckit.. dock var det gott i början

Jag köper alltid 1kg påsar ifall att något smakar äckligt, brukar köpa choklad men kanske blir coffee nu istället för det doftar även helt underbart :)

Upptäckte igen varför jag föredrar att träna ensam, en polare hängde med idag,först visste han inte vilken tid han kunde hänka så blev helt fel planerat med mat etc innan=dåligt med energi på gymmet. Sen kändes det som han vilade 40min mellan seten...
Member
Gold: 35.37
Warn: 10%
Jan 9 2012 12:41pm
inte tränat på 2 veckor för vart lov och fuckar up rutinerna :(

men imorgon ska jag börja igen, kommer bli skönt!
Member
Jan 9 2012 12:42pm
Quote (PlaaD @ Jan 9 2012 05:21pm)
Jag köper alltid 1kg påsar ifall att något smakar äckligt, brukar köpa choklad men kanske blir coffee nu istället för det doftar även helt underbart :)

Upptäckte igen varför jag föredrar att träna ensam, en polare hängde med idag,först visste han inte vilken tid han kunde hänka så blev helt fel planerat med mat etc innan=dåligt med energi på gymmet. Sen kändes det som han vilade 40min mellan seten...

Jo brukar med köpa 1kg påsar eftersom man tröttnar på allla smaker när man äter det väldigt mkt.. dock var det ngt special erbjudande just på 8k caffee smak därför köpte jag det

Jo... ^^ träna ensam är ju att föredra i längden, dock gillar jag att träna med någon fast det händer inte så ofta eftersom det krånglar alltid i längden tbh..

This post was edited by bomben on Jan 9 2012 12:42pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1250251252253254820Next
Add Reply New Topic New Poll