d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Part 2
Prev12425262728100Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 26,558
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,151.68
Warn: 20%
Sep 14 2009 03:40pm
Quote (Nickeee @ Mon, Sep 14 2009, 09:33pm)
:zzz:


dags å sova :)

har dock sovmorgon till klockan 12.00 imorrn B)


Om du känner att du håller på att somna, försök rycka ut ur kroppen ;) Helt klart värt! lyckades imorse med en kort ut-ur-kroppen upplevelse, fina grejer. Tar lång tid att bli bra på har jag märkt, men när man väl blir bra på det så vet jag att möjligheterna är måånga. ^^ Tror man kan få tillgång till fler existensplan utanför vår tidszon med start vid en vanlig obe. :) Hur man tar sig vidare vet jag inte riktigt, men det kommer nog till en, inom sin tid.

This post was edited by TidsL on Sep 14 2009 03:41pm
Member
Posts: 1,757
Joined: Jun 10 2009
Gold: 27.90
Sep 14 2009 03:50pm
Quote (TidsL @ Mon, 14 Sep 2009, 23:40)
Om du känner att du håller på att somna, försök rycka ut ur kroppen ;) Helt klart värt! lyckades imorse med en kort ut-ur-kroppen upplevelse, fina grejer. Tar lång tid att bli bra på har jag märkt, men när man väl blir bra på det så vet jag att möjligheterna är måånga. ^^ Tror man kan få tillgång till fler existensplan utanför vår tidszon med start vid en vanlig obe. :) Hur man tar sig vidare vet jag inte riktigt, men det kommer nog till en, inom sin tid.


Riktigt skönt när man får sömnparalys och sen liksom kan gå ur kroppen och bestämma sin dröm :D

har haft många trevliga stunder på det sättet ;)

This post was edited by Mindring on Sep 14 2009 03:51pm
Member
Posts: 26,558
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,151.68
Warn: 20%
Sep 14 2009 03:54pm
Quote (Mindring @ Mon, Sep 14 2009, 09:50pm)
Riktigt skönt när man får sömnparalys och sen liksom kan gå ur kroppen och bestämma sin dröm :D

har haft många trevliga stunder på det sättet ;)


Så din uppfattning är att uku's/obe's bara är en form av vakendröm? Eller "bara", drömmar är jävligt intressanta de med. Jag är på allvar övertygad om att man separerar en del av sitt medvetande. Har upplevt att jag stirrar upp i taket samtidigt som en del av mig skjöts upp fort i luften, så jag var bra många meter över mitt hus samtidigt som synfältet var uppdelat på nåt skevt sätt, så jag som sagt på samma gång såg upp i taket från där jag/min kropp låg.

ahh formulerar mig sämst, men du hajar
det jag upplevde (hänt ett par ggr) kallas förresten mind split, vet inte vad det heter på svenska

This post was edited by TidsL on Sep 14 2009 04:18pm
Member
Posts: 1,757
Joined: Jun 10 2009
Gold: 27.90
Sep 14 2009 03:58pm
Quote (TidsL @ Mon, 14 Sep 2009, 23:54)
Så din uppfattning är att uku's/obe's bara är en form av vakendröm? Eller "bara", drömmar är jävligt intressanta de med. Jag är på allvar övertygad om att man separerar en del av sitt medvetande. Har upplevt att jag stirrar upp i taket samtidigt som en del av mig skjöts upp fort i luften, så jag var bra många meter över mitt hus samtidigt som synfältet var uppdelat på nåt skevt sätt, så jag som sagt på samma gång såg upp i rummet från där jag låg.


Aa.. ungefär, har bara läst om klardrömmar i princip så kan inte så mycket men när man väl får det är det ju riktigt kul.. :)

så du har verkligen fått out of body experience?
Member
Posts: 26,558
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,151.68
Warn: 20%
Sep 14 2009 04:00pm
Quote (Mindring @ Mon, Sep 14 2009, 09:58pm)
Aa.. ungefär, har bara läst om klardrömmar i princip så kan inte så mycket men när man väl får det är det ju riktigt kul.. :)

så du har verkligen fått out of body experience?


Nog ett 30-40tal, ja. De flesta ganska korta
Member
Posts: 1,757
Joined: Jun 10 2009
Gold: 27.90
Sep 14 2009 04:02pm
Quote (TidsL @ Tue, 15 Sep 2009, 00:00)
Nog ett 30-40tal, ja. De flesta ganska korta


låter grymt.. hur känns det när du går osv?

för ibland är det som om jag har mina ögon nere vid höften typ och går helt snett/skevt

e: ska sova.. godnatt :)

This post was edited by Mindring on Sep 14 2009 04:09pm
Member
Posts: 26,558
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,151.68
Warn: 20%
Sep 14 2009 04:11pm
Quote (Mindring @ Mon, Sep 14 2009, 10:02pm)
låter grymt.. hur känns det när du går osv?

för ibland är det som om jag har mina ögon nere vid höften typ och går helt snett/skevt


När du klardrömmer menar du?
Vid obe's går man inte runt, eller man kan nog göra det, med hjälp av fantasin, alltså skapa en teoretisk kropp åt sig själv och "av vana" fortsätta låtsas/tro att man fortfarande är bunden av våra naturlagar etc. , men egentligen är man mer typ en punkt medvetande som flyger omkring. Allt går att flyga igenom. Det är som att man är en kameralins som svävar runt, utan begränsingar. Väggar, vatten, ja allt ska gå att flyga igenom.
Har dock inte lyckats ta mig utanför jordens atmosfär, läst om fler som försökt som upplever samma sak som mig, man förlorar skärpan och dras tillbaka till kroppen & vaknar. Tror det har att göra med att man inte är riktigt andligt mogen... eller något. Har dock varit hos ett par medium förut som var (enligt mig, antar att dom är det iaf) rätt erfarna astralresenärer som påstod sig besökt olika stjärnor m.m. Jag tror dem till 100%. i övrigt visade båda upp minst sagt intressanta förmågor. Ska plocka fram ett inlägg från ett annat forum, brb 2 min. :)

edit:

Quote (professor_knas)
Rapport: Bestämde mig igår för att jag skulle ge mig ut och resa i morse, efter flera veckors uppehåll. Mycket riktigt fick jag då chansen, det verkar som att om man bara bestämmer sig så programmerar man sig till att det ska bli så.

När jag var ute började jag sugas iväg, det var samma känsla som när man ger ett kommando att förflyttas, fast det var inte jag som gav kommandot. Jag flög ganska långt, i fem minuter kanske, svängde här och där, sedan började jag flyga uppåt. Jag har inte samlat energi på flera månader, så kvalitén var suddig och otydlig, med tillfälliga inslag av blindhet, något som ibland får mina projektioner att avslutas helt.

När jag började komma riktigt långt upp så var jag helt säker på att projektionen skulle ta slut, det har de alltid gjort när jag försökt åka ut i atmosfären tidigare. Men den här gången lyckades jag ta mig igenom, och åkte ut i rymden. Det var fantastiskt att flyga genom rymden med alla stjärnor överallt, det var som den mest stjärnklara himmel man sett, men överallt. Jag tror jag susade framåt snabbare än vad det kändes, för här och där kunde man se förtätade klungor av stjärnor, som galaxer typ. Minns inte så noga (lite dålig på det där med "shadow memory recall"). Dock fick jag fortfarande kämpa för att behålla skärpan i upplevelsen.

Åkturen fortsatte att svänga lite här och där, och jag hade en känsla av att jag var på väg till någon. Jag flög i rymden i vad som upplevdes som kanske tio minuter, och skapade mig på vägen en liten bockliknande (konstruktionen, inte djuret) grej att sitta på. Efter ett tag så färdades jag nedåt och landade på något, men fortsatte färdas framåt mycket fort, så det var som att min pall eller bock gled fort längst en yta. Sedan var det några svängar till, men jag såg målet framför mig; det såg ut som en slags plattform som påminde om en stor antik båt, alltså typ en galärbåt eller ett vikingaskepp. Längre bort, trettio meter eller så, kunde jag se någon röra sig, men det var suddigt på grund av min låga energi, och här, precis när jag kommit fram (?) tog projektionen slut :unsure:


teoretisk kropp åt sig själv är lite fel förresten... Det är snarare så att fantasin/förväntingar/tankar har en tendens att göra avtryck i astralvärlden. Jag har haft en kropp någon enstaka gång, men det är inget jag brukar tänka på så då är jag istället bara den där omkringflygande punkten av medvetande :)

Världen har inte förlorat sin magi ^^

"All thoughts are creative"

vad fan, vissa saker som jag editerat försvann igen?!

This post was edited by TidsL on Sep 14 2009 04:38pm
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Sep 14 2009 04:15pm
Godnatt gott folk!

(Btw wall of text above xD)
Member
Posts: 26,558
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,151.68
Warn: 20%
Sep 14 2009 04:16pm
Quote (Litttle_Brother @ Mon, Sep 14 2009, 10:15pm)
Godnatt gott folk!

(Btw wall of text above xD)


Jaja, tldr osv. ^^ Natti natti

This post was edited by TidsL on Sep 14 2009 04:44pm
Member
Posts: 49,232
Joined: Dec 15 2007
Gold: 2,669.00
Sep 14 2009 05:45pm
hhhhh

This post was edited by Ekaan on Sep 14 2009 06:04pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev12425262728100Next
Closed New Topic New Poll