d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1248624872488248924905001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 3 2012 06:17am
Quote (Svartermetalisk @ 3 Sep 2012 14:14)
Jepp :)

Det är sådär med all andrahandshandel, hur duktig man än är finns det alltid ngt man missat.

Nyligen var det ngn snubbe på Bukowskis auktionshus som hade bedömt att en vas var typ europeiskt 1900 tal och borde gå för 50,000.

Den var kinesisk, mingdynastin, gick för 1,500,000+ och då var det endå många tunga samlare som missade att den låg ute för att säljaren hade felbedömt objektet totalt.

Får jag gissa fick han sparken omgående.


Pappa berättade om ett företag jag har arbetat på tidigare, de tillverkar tapetväv i glasfiber.
De hade en produkt i sitt sortiment som de gick back med, det var inga små summor heller, cirka 500 kronor per produkt gick de back!
Så de bestämde sig för att prisa ut sig från marknaden och dubblerade priset.
Kunderna fortsatte köpa - chefen som var ansvarig för att bedöma marknaden har nu nytt jobb!

This post was edited by Fil on Sep 3 2012 06:18am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 3 2012 06:19am
Quote (Fil @ Sep 3 2012 01:17pm)
Pappa berättade om ett företag jag har arbetat på tidigare, de tillverkar tapetväv i glasfiber.
De hade en produkt i sitt sortiment som de gick back med, det var inga små summor heller, cirka 500 kronor per produkt gick de back!
Så de bestämde sig för att prisa ut sig på marknaden och dubblerade priset.
Kunderna fortsatte köpa - chefen som var ansvarig för att bedöma marknaden har nu nytt jobb!


Hahah fan va jobbigt läge ;D

Sjukt kul sånt där (när det inte händer en själv)

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 3 2012 06:24am
Quote (Svartermetalisk @ 3 Sep 2012 14:19)
Hahah fan va jobbigt läge ;D

Sjukt kul sånt där (när det inte händer en själv)


Ah, men man blir jäävligt irriterad när sådant beror på att det sitter en inkompetent jävel på sådana poster som ändå är jävligt viktiga!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 3 2012 06:32am
Quote (Fil @ Sep 3 2012 01:24pm)
Ah, men man blir jäävligt irriterad när sådant beror på att det sitter en inkompetent jävel på sådana poster som ändå är jävligt viktiga!


aa det förstår jag ^^

Kollegor som inte gör sitt jobb ordentligt är lååååångt ner på önskelistan.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 3 2012 06:36am
Quote (Svartermetalisk @ 3 Sep 2012 14:32)
aa det förstår jag ^^

Kollegor som inte gör sitt jobb ordentligt är lååååångt ner på önskelistan.


Har råkat ut för många sådana redan... Gnällspikar hela högen!
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Sep 3 2012 07:51am
robbin' the hood
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Sep 3 2012 08:13am
Quote (Simon @ 3 Sep 2012 15:51)
robbin' the hood


tjena ghetto'st
Member
Posts: 73,188
Joined: Jun 12 2007
Gold: 710.63
Trader: Trusted
Sep 3 2012 08:20am
Headache!!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 3 2012 08:28am
Herregud, sitter och diskuterar med en polare om mjölk.
Han länkar en flumstudie som är emot det och när jag grävde fram en riktigt jävla lång studie med mick & meck om hur allt funkar som va bra för det så hetsar han om att andra saker.
Han anser att mjölk är dåligt för han läste 1 studie emot det, jag försöker förklara för honom att oavsett vad man vill veta om något så lär det va 100000 studier som står 50/50 i åsikter.
Folk som inte kan diskutera ordentligt utan börjar hetsa om andra saker mitt i gör mig ledsen i ögat.
Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,082.42
Sep 3 2012 08:29am
Quote (PlaaD @ 3 Sep 2012 16:28)
Herregud, sitter och diskuterar med en polare om mjölk.
Han länkar en flumstudie som är emot det och när jag grävde fram en riktigt jävla lång studie med mick & meck om hur allt funkar som va bra för det så hetsar han om att andra saker.
Han anser att mjölk är dåligt för han läste 1 studie emot det, jag försöker förklara för honom att oavsett vad man vill veta om något så lär det va 100000 studier som står 50/50 i åsikter.
Folk som inte kan diskutera ordentligt utan börjar hetsa om andra saker mitt i gör mig ledsen i ögat.


Mjölk är bra för det är gott, case closed.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1248624872488248924905001Next
Closed New Topic New Poll