Quote (Simon @ Sep 3 2012 01:08pm)
knepig bransch
Jepp

Det är sådär med all andrahandshandel, hur duktig man än är finns det alltid ngt man missat.
Nyligen var det ngn snubbe på Bukowskis auktionshus som hade bedömt att en vas var typ europeiskt 1900 tal och borde gå för 50,000.
Den var kinesisk, mingdynastin, gick för 1,500,000+ och då var det endå många tunga samlare som missade att den låg ute för att säljaren hade felbedömt objektet totalt.
Får jag gissa fick han sparken omgående.