d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1248524862487248824895001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 3 2012 05:14am
LOL

Det kom en snubbe och frågade efter Discotolvor, min chef gräver fram 4 Chilly LP från nåt dammigt lager och säger 100 kr styck.

Man ser hur det börjar lysa i snubbens ögon, han tar allihopa direkt.

Vi anar ugglor i mossan och kollar värdet på Chillygrejjer.

100 Euro

153 Euro

205 Euro

250 Euro

Styck

Vi har aldrig orkat kolla det där för det är så sinnessjukt stjärtig musik

Jag tror vi redan nu vet vem som blir dagens nöjdaste kund :Rofl:



Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Sep 3 2012 05:16am
Quote (Svartermetalisk @ 3 Sep 2012 13:14)
LOL

Det kom en snubbe och frågade efter Discotolvor, min chef gräver fram 4 Chilly LP från nåt dammigt lager och säger 100 kr styck.

Man ser hur det börjar lysa i snubbens ögon, han tar allihopa direkt.

Vi anar ugglor i mossan och kollar värdet på Chillygrejjer.

100 Euro

153 Euro

205 Euro

250 Euro

Styck

Vi har aldrig orkat kolla det där för det är så sinnessjukt stjärtig musik

Jag tror vi redan nu vet vem som blir dagens nöjdaste kund :Rofl:


Haha, där har du en kund som kanske återkommer, men inte köper, eftersom ni då har högre priser! :P
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 3 2012 05:17am
@ Martin

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 3 2012 05:22am
Quote (PlaaD @ Sep 3 2012 12:17pm)
@ Martin

http://www.youtube.com/watch?v=-ViF6JRNjTk


Det är chefen som glömt kolla upp plattorna innan vi satte pris, mitt samvete är rent :angel:

Quote (Fil @ Sep 3 2012 12:16pm)
Haha, där har du en kund som kanske återkommer, men inte köper, eftersom ni då har högre priser! :P


Aa nää precis, sånt där misstag gör man en gång sen aldrig mer :P

Member
Posts: 92,364
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,082.42
Sep 3 2012 05:22am
Jobbet ringde i morse, jag får jobba 6 timmar den här månaden iaf! :banana:
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 3 2012 05:32am
Quote (Svartermetalisk @ 3 Sep 2012 13:22)
Det är chefen som glömt kolla upp plattorna innan vi satte pris, mitt samvete är rent :angel:



Aa nää precis, sånt där misstag gör man en gång sen aldrig mer :P


Eh det va ju bara runt 5500kr han missade, no biggie :rofl:
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Sep 3 2012 05:46am
Quote (SCXiao @ 3 Sep 2012 13:22)
Jobbet ringde i morse, jag får jobba 6 timmar den här månaden iaf! :banana:


:D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 3 2012 06:01am
Quote (PlaaD @ Sep 3 2012 12:32pm)
Eh det va ju bara runt 5500kr han missade, no biggie  :rofl:


Vi har gjort den där förut: min chef konstaterade att många ryssar frågar efter Geordie, vi samlade ihop ett fack satte 80 spänn styck.

Första ryssen som kom in tömde hela sektionen så vi höjde till typ 150, körde 150 styck ett tag samma sak där varje ryss som kom in tömde facket direkt.

Till slut kom det in en ryss och lämnade en efterlysningslista till oss där han hade skrivit upp att han kan ta 10 ex på varje Geordieplatta då kollade vi upp gruppen och det visade sig att vi borde tagit 400-500 kronor styck, man förstår att han var sugen på att köpa kvantiteter när han kan sälja dom för typ en tusing styck i Ryssland.



Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Sep 3 2012 06:08am
Quote (Svartermetalisk @ 3 Sep 2012 14:01)
Vi har gjort den där förut: min chef konstaterade att många ryssar frågar efter Geordie, vi samlade ihop ett fack satte 80 spänn styck.

Första ryssen som kom in tömde hela sektionen så vi höjde till typ 150, körde 150 styck ett tag samma sak där varje ryss som kom in tömde facket direkt.

Till slut kom det in en ryss och lämnade en efterlysningslista till oss där han hade skrivit upp att han kan ta 10 ex på varje Geordieplatta då kollade vi upp gruppen och det visade sig att vi borde tagit 400-500 kronor styck, man förstår att han var sugen på att köpa kvantiteter när han kan sälja dom för typ en tusing styck i Ryssland.


knepig bransch
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 3 2012 06:14am
Quote (Simon @ Sep 3 2012 01:08pm)
knepig bransch


Jepp :)

Det är sådär med all andrahandshandel, hur duktig man än är finns det alltid ngt man missat.

Nyligen var det ngn snubbe på Bukowskis auktionshus som hade bedömt att en vas var typ europeiskt 1900 tal och borde gå för 50,000.

Den var kinesisk, mingdynastin, gick för 1,500,000+ och då var det endå många tunga samlare som missade att den låg ute för att säljaren hade felbedömt objektet totalt.

Får jag gissa fick han sparken omgående.



Go Back To Svenska Topic List
Prev1248524862487248824895001Next
Closed New Topic New Poll