d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1242243244245246820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,945.50
Jan 2 2012 11:56am
Quote (Fil @ 2 Jan 2012 19:52)
Brydde du dig ens om att läsa artikeln?
Första punkten under "När bör man konditionsträna och vilken aktivitet är bäst?"

Konditionsträna inte direkt inpå styrketräningen. Att inleda passet med konditionsträning och/eller avsluta med det direkt efter innebär inte bara negativ inverkan från de nämnda cellmekanismerna utan även en troligt negativ påverkan på styrketräningens återhämtning och/eller prestation.

Var texten stor nog för dig nu?

Tänker inte skriva en hel uppsats, för du droppar bara oneliners utan uppbackning

This. Det är en sak att du värmer upp med en lätt jogg på löpband samt en lätt jogg efteråt(jag syftar på långsamt tempo och bara någon enstaka minut nu). Du kan inte löpa i 20min stenhårt innan/efter ett gympass och förvänta dig bättre resultat
Member
Gold: 7,528.68
Jan 2 2012 11:57am
Quote (Fil @ Jan 2 2012 06:52pm)
Brydde du dig ens om att läsa artikeln?
Första punkten under "När bör man konditionsträna och vilken aktivitet är bäst?"

Konditionsträna inte direkt inpå styrketräningen. Att inleda passet med konditionsträning och/eller avsluta med det direkt efter innebär inte bara negativ inverkan från de nämnda cellmekanismerna utan även en troligt negativ påverkan på styrketräningens återhämtning och/eller prestation.

Var texten stor nog för dig nu?

Tänker inte skriva en hel uppsats, för du droppar bara oneliners utan uppbackning

http://www.youtube.com/watch?v=AKJC8GAxT5I

haha! GET EEM
Member
Gold: 13.90
Jan 2 2012 12:06pm
Klart man kan träna kondition efter ett styrketräningspass, 20-30 min är helt okej.

Vad fan är det med er, hur jävla lätt tror ni att kroppen börjar bränna muskler egentligen?

Member
Jan 2 2012 12:18pm
Quote (SyB_BaM @ 2 Jan 2012 20:06)
Klart man kan träna kondition efter ett styrketräningspass, 20-30 min är helt okej.

Vad fan är det med er, hur jävla lätt tror ni att kroppen börjar bränna muskler egentligen?

Kör på, kör 30min kardio efter alla dina fyspass så får vi se hur bra muskelökning du får så länge du inte tar extrema tillskott.
Member
Gold: 1,029.08
Jan 2 2012 12:20pm
Quote (SyB_BaM @ 2 Jan 2012 20:06)

Klart man KAN. Men vad man kan göra och vad som är optimalt är två vilt skilda saker.

Personligen är jag dock inne på din linje. Sanningen att säga finns det så otroligt mycket fakta kring träning och tusentals åsikter om vad som är optimalt och vad som inte är det.
Man kan ju ge sig in i det träsket om man vill, jag försökte. Det slutade att jag började känna en massa onödig press och en ständig förvirring om hur man skulle lägga upp det, vad jag "skulle" äta
och när jag skulle göra det. Det sög faktiskt ut det roliga i att träna. Så av min erfarenhet är det här hela "optimal"-tänket inte sunt för att få en långsiktig träning man kan leva med.
Sålänge man vet en del grundläggande saker tycker jag hellre man ska skräddarsy det lite som man känner för, experimentera vad som känns bäst osv. Om man gillar att konditionsträna
efter styrketräningspass, gör så. Jag har gjort det det senaste halvåret då jag deffat, har inte varit några problem. Är nöjd med mina ökningar, och mest viktigast trivs jag med min träning (:
Member
Gold: 3,870.00
Jan 2 2012 12:22pm
Quote (BraSma @ Jan 2 2012 07:20pm)
Klart man KAN. Men vad man kan göra och vad som är optimalt är två vilt skilda saker.

Personligen är jag dock inne på din linje. Sanningen att säga finns det så otroligt mycket fakta kring träning och tusentals åsikter om vad som är optimalt och vad som inte är det.
Man kan ju ge sig in i det träsket om man vill, jag försökte. Det slutade att jag började känna en massa onödig press och en ständig förvirring om hur man skulle lägga upp det, vad jag "skulle" äta
och när jag skulle göra det. Det sög faktiskt ut det roliga i att träna. Så av min erfarenhet är det här hela "optimal"-tänket inte sunt för att få en långsiktig träning man kan leva med.
Sålänge man vet en del grundläggande saker tycker jag hellre man ska skräddarsy det lite som man känner för, experimentera vad som känns bäst osv. Om man gillar att konditionsträna
efter styrketräningspass, gör så. Jag har gjort det det senaste halvåret då jag deffat, har inte varit några problem. Är nöjd med mina ökningar, och mest viktigast trivs jag med min träning (:

:hail:
Member
Gold: 7,821.00
Jan 2 2012 12:22pm
Quote (SyB_BaM @ 2 Jan 2012 19:06)

Om du läser texten så ser du att råden är baserade på en studie genomförd på amerikanska elitbaseballspelare under en säsongs tid.
Men din kropp kanske är bättre lämpad för att bygga muskler/öka i kondition. Vad vet jag

Såklart kan man träna kondition styrka, men ska du ha ut maximalt av det så finns det tydliga riktlinjer att gå efter. Att separera styrka/kondition med bara några timmar ger stor skillnad i vad du får ut av respektive pass.

Förr tränade jag kondition och styrka tätt inpå varandra. Men efter att ha lärt mig mer om träningslära har jag gått ifrån det.

This post was edited by Fil on Jan 2 2012 12:23pm
Member
Gold: 13.90
Jan 2 2012 12:25pm
Har man en bra diet och får tillräckligt med sömn / vila, så går det nog att träna 20-30 min kondition efter ett styrkepass.

Jag menar inte högintensivkonditionsträning, bara gå eller jogga.

Fast vad har jag att säga, har ingen erfarenhet av detta, då jag inte har tränat kondition på flera år, och har aldrig ens provat kört det efter ett styrketräningspass.
Member
Jan 2 2012 12:31pm
Quote (SyB_BaM @ 2 Jan 2012 20:25)
Har man en bra diet och får tillräckligt med sömn /  vila, så går det nog att träna 20-30 min kondition efter ett styrkepass.

Jag menar inte högintensivkonditionsträning, bara gå eller jogga.

Fast vad har jag att säga, har ingen erfarenhet av detta, då jag inte har tränat kondition på flera år, och har aldrig ens provat kört det efter ett styrketräningspass.

Alltså............
När jag hör ordet kondition tolkar jag det som något som ger dig ökar din syreupptagning=jogga,löpa ordentligt, inte som att gå till närbutiken som du får det att verka som helt plötsligt.

Member
Gold: 26,189.00
Jan 2 2012 01:22pm
Någon som har tips på bra aminosyra i kapselform?

Vad kör ni med?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1242243244245246820Next
Add Reply New Topic New Poll