Quote (SyB_BaM @ 2 Jan 2012 20:06)
Klart man kan träna kondition efter ett styrketräningspass, 20-30 min är helt okej.
Vad fan är det med er, hur jävla lätt tror ni att kroppen börjar bränna muskler egentligen?
Klart man KAN. Men vad man kan göra och vad som är optimalt är två vilt skilda saker.
Personligen är jag dock inne på din linje. Sanningen att säga finns det så otroligt mycket fakta kring träning och tusentals åsikter om vad som är optimalt och vad som inte är det.
Man kan ju ge sig in i det träsket om man vill, jag försökte. Det slutade att jag började känna en massa onödig press och en ständig förvirring om hur man skulle lägga upp det, vad jag "skulle" äta
och när jag skulle göra det. Det sög faktiskt ut det roliga i att träna. Så av min erfarenhet är det här hela "optimal"-tänket inte sunt för att få en långsiktig träning man kan leva med.
Sålänge man vet en del grundläggande saker tycker jag hellre man ska skräddarsy det lite som man känner för, experimentera vad som känns bäst osv. Om man gillar att konditionsträna
efter styrketräningspass, gör så. Jag har gjort det det senaste halvåret då jag deffat, har inte varit några problem. Är nöjd med mina ökningar, och mest viktigast trivs jag med min träning (: