d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1227722782279228022815001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jul 28 2012 04:09pm
Quote (snoramej @ 29 Jul 2012 00:06)
Vad får dig att tro att jag är påläst? Jag går elprogrammet på gymnasiet, jag har inga planer att plugga vidare på högskola, vad förväntar du dig egentligen?

Det där är ju bara löjligt. Som sagt, bättre kan ni.


Jag har aldrig sagt att du är påläst. Det har du väl aldrig heller påstått. Har inte försökt flejma dig heller. Har bara trollat.

En empirisk undersökning är alltså en slutsats jag drar på grund av erfarenheter ur mitt liv. Alltså intryck jag har gjort efter att ha hört folks åsikter och därefter tagit reda på vad de grundar sig på.
Med andra ord: en empirisk undersökning är så gott som aldrig tillförlitlig. Den är så gott som alltid vinklad, medvetet eller omedvetet, och den grundar sig på statistik, som är mer eller mindre tillförlitlig.

Jag försökte skoja med dig, men du kopplade inte. Vill inte påstå att jag har varit löjlig.. Råkade bara skämta med dig på en nivå du inte förstod
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 28 2012 04:10pm
Quote (umade @ 29 Jul 2012 00:09)
Jag menar att man inte ska ha åsikter om saker man inte vet något om. Det är ganska dumt att säga att något eller någon är dålig på något när man inte vet.


Som sagt, jag trodde inte han hade förbättrats någonting, tydligen så har han förbättrats en hel del, förstår egentligen inte varför du gör en så stor grej av det?


Quote (Fil @ 29 Jul 2012 00:09)
Jag har aldrig sagt att du är påläst. Det har du väl aldrig heller påstått. Har inte försökt flejma dig heller. Har bara trollat.

En empirisk undersökning är alltså en slutsats jag drar på grund av erfarenheter ur mitt liv. Alltså intryck jag har gjort efter att ha hört folks åsikter och därefter tagit reda på vad de grundar sig på.
Med andra ord: en empirisk undersökning är så gott som aldrig tillförlitlig. Den är så gott som alltid vinklad, medvetet eller omedvetet, och den grundar sig på statistik, som är mer eller mindre tillförlitlig.

Jag försökte skoja med dig, men du kopplade inte. Vill inte påstå att jag har varit löjlig.. Råkade bara skämta med dig på en nivå du inte förstod


Tack. "Överklassen" visar än en gång sin höga klass.

This post was edited by snoramej on Jul 28 2012 04:10pm
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jul 28 2012 04:11pm
Det är inte kul att skoja med någon som inte förstår att man skojar.
Högstadiet all over again :<
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jul 28 2012 04:12pm
Quote (snoramej @ 29 Jul 2012 00:10)
Som sagt, jag trodde inte han hade förbättrats någonting, tydligen så har han förbättrats en hel del, förstår egentligen inte varför du gör en så stor grej av det?




Tack. "Överklassen" visar än en gång sin höga klass.


Är inte överklass. Råkar bara ha en hyfsad vokabulär tack vare att jag alltid tyckt det är roligt att läsa.
Umade fattade att jag skojade verkade det som.. Är han också överklass då?

Quote (umade @ 29 Jul 2012 00:11)
Det är inte kul att skoja med någon som inte förstår att man skojar.
Högstadiet all over again :<


Du ba retas hela tiden!

:angry:

This post was edited by Fil on Jul 28 2012 04:12pm
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 28 2012 04:14pm
Quote (umade @ 29 Jul 2012 00:11)
Det är inte kul att skoja med någon som inte förstår att man skojar.
Högstadiet all over again :<


Quote (Fil @ 29 Jul 2012 00:12)
Är inte överklass. Råkar bara ha en hyfsad vokabulär tack vare att jag alltid tyckt det är roligt att läsa.
Umade fattade att jag skojade verkade det som.. Är han också överklass då?


Man kan ju säga att

Jag har förlorat min respekt för er båda. Otroligt patetiska "skämt" och inlägg i övrigt.
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jul 28 2012 04:15pm
Quote (snoramej @ Jul 29 2012 12:14am)
Man kan ju säga att

Jag har förlorat min respekt för er båda. Otroligt patetiska "skämt" och inlägg i övrigt.


Om detta är ett countertroll är jag mäkta imponerad.
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 28 2012 04:16pm
Quote (umade @ 29 Jul 2012 00:15)
Om detta är ett countertroll är jag mäkta imponerad.


Har jag någonsin varit seriös? Kanske är jag som skämtar på en högre nivå än er? Ingen vet.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jul 28 2012 04:16pm
Quote (snoramej @ 29 Jul 2012 00:14)
Man kan ju säga att

Jag har förlorat min respekt för er båda. Otroligt patetiska "skämt" och inlägg i övrigt.


Äh, du leker bara kränkt. Luktar troll långväga
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jul 28 2012 04:19pm
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 28 2012 04:19pm
Quote (Fil @ 29 Jul 2012 00:16)
Äh, du leker bara kränkt. Luktar troll långväga


Go Back To Svenska Topic List
Prev1227722782279228022815001Next
Closed New Topic New Poll