d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1223122322233223422355001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Jul 24 2012 04:57am
Quote (Nickeee @ 24 Jul 2012 12:43)
haha wat,
här är de bara halva ord, typ.


haha men sista ordet i meningen typ. Märkt flera som säger så
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jul 24 2012 05:08am
Quote (Jewhannes @ 24 Jul 2012 12:57)
haha men sista ordet i meningen typ. Märkt flera som säger så


lite skillnad dock på luleå och jokkmokk ;)
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Jul 24 2012 05:13am
Quote (Intenso8 @ 24 Jul 2012 13:08)
lite skillnad dock på luleå och jokkmokk ;)


skitlänkar..

This post was edited by c00kie_m0nster on Jul 24 2012 05:14am
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 24 2012 05:18am
Quote (Jewhannes @ 24 Jul 2012 12:05)
Bara jag eller ligger luleå/Norrbotten dialekten sjukt skönt i halsen när man drar ut orden så där?


Avslappnat

vi chillar ba

Quote (Nickeee @ 24 Jul 2012 12:43)
haha wat,
här är de bara halva ord, typ.


Inte i Luleå :p

This post was edited by snoramej on Jul 24 2012 05:18am
Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
Jul 24 2012 07:32am
Quote (snoramej @ 24 Jul 2012 13:18)
Avslappnat

vi chillar ba



Inte i Luleå :p


mjo lite skillnad i mellan luleå och jokkmokk.
men jag har fått inflytande av farsan som kommer från sangis (by utanför kalix) så jag är väl lite slöare i talet och skär av orden lite
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 24 2012 07:32am
Tankar alla twilight-filmer

Quote (Nickeee @ 24 Jul 2012 15:32)
mjo lite skillnad i mellan luleå och jokkmokk.
men jag har fått inflytande av farsan som kommer från sangis (by utanför kalix) så jag är väl lite slöare i talet och skär av orden lite


Min farmor/farfar och pappa är från Sangis :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jul 24 2012 07:34am
Quote (snoramej @ Jul 24 2012 02:32pm)
Tankar alla twilight-filmer


Lol
Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
Jul 24 2012 07:37am
Quote (snoramej @ 24 Jul 2012 15:32)
Tankar alla twilight-filmer



Min farmor/farfar och pappa är från Sangis :)


åfan där ser man.

random story:
när vi for till luleå i lördags så passerade vi strax efter denna olycka skett. bilen såg inte fin ut.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6488587

This post was edited by Nickeee on Jul 24 2012 07:42am
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 24 2012 07:48am
japp! då är man i västerås igen på donken :)
Member
Posts: 49,732
Joined: Dec 15 2007
Gold: 7,051.99
Jul 24 2012 07:49am
Quote (Chefen @ 24 Jul 2012 14:48)
japp! då är man i västerås igen på donken :)


vad händish i västeraous då
Go Back To Svenska Topic List
Prev1223122322233223422355001Next
Closed New Topic New Poll