d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Där Vi Officiellt Diskuterar ... Saker
Prev1217821792180218121825001Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Jul 17 2012 01:13pm
Min skola lärde mig att vara en fet slacker, jag tyckte alla uppgifter var alldeles för lätta när jag började plugget så jag gjorde klart dom direkt för jag hoppades jag skulle få svårare grejjer men jag fick istället utskällningar för att jag pajade deras läroplan.

Vi skulle läsa en bok tror jag i två månader, jag tyckte den sög hårt så jag läste ut den på tre timmar för att få en bättre bok, istället fick jag ledigt från svenskan resten av terminen.

Svensk skola / 10

Member
Gold: 1,841.07
Jul 17 2012 01:14pm
Quote (Svartermetalisk @ 17 Jul 2012 21:13)
Min skola lärde mig att vara en fet slacker, jag tyckte alla uppgifter var alldeles för lätta när jag började plugget så jag gjorde klart dom direkt för jag hoppades jag skulle få svårare grejjer men jag fick istället utskällningar för att jag pajade deras läroplan.

Vi skulle läsa en bok tror jag i två månader, jag tyckte den sög hårt så jag läste ut den på tre timmar för att få en bättre bok, istället fick jag ledigt från svenskan resten av terminen.

Svensk skola / 10

Då fick du ju ledigt och kunde läsa vilken bok du ville / 10

Jag umgicks med problembarn så lärarna antog att jag var dum i huvudet och gav mig lättare prov och aldrig möjligheten att nå högre betyg än G

This post was edited by SCXiao on Jul 17 2012 01:15pm
Member
Gold: 259.62
Jul 17 2012 01:15pm

Svensk skola / 10

true story, ungarna i nepal var ju för fan bättre att prata egnelska än svenskar i samma ålder
kinda lol
Member
Gold: 7,531.00
Jul 17 2012 01:15pm

Svensk skola / 10

Kommunal skola / 10*

Min friskola som jag gick 7-9 på var helt underbar, den var precis som du ville ha det, uppgifterna var för lätta och då löste man dom så fick man mer utmanande material hela tiden,

Föreläsningar, massa friluftsdagar, 3 idrottspass per vecka, gratis frukt (hur mkt du ville)

helt awesome.

Ah juste också fick man låna en dator i 3 år också för att använda till skoljobb men som vi använde mest till att lira pokemon/zelda på emulatorer :D

This post was edited by snoramej on Jul 17 2012 01:16pm
Member
Gold: 7,821.00
Jul 17 2012 01:19pm

Svensk skola / 10

Haha

Vi hade ett riktigt retard till lärare, jag och ett par andra grabbar såg till att hon fick sparken.

Hon var våran lärare i svenska samt franska, det hon gjorde var att släppa in oss i en datorsal, därefter försvann hon.
När vi påtalade att hon slösade våran tid fick hon värsta damprycken.. Slutade med att vi skrev en fet lista med datum på alla lektioner, vilka filmer hon hade visat för oss osv..
Sen visade vi listan för våra föräldrar, sen var det samtal med rektorn tillsammans med sagda lärare..

Jag hoppas hennes liv är ett helvete, hon sumpade våra möjligheter att lära oss franska.

Svenska språket känns det som jag behärskar.. Men det är då inte hennes förtjänst..
Member
Jul 17 2012 01:20pm
Quote (SCXiao @ Jul 17 2012 08:14pm)
Då fick du ju ledigt och kunde läsa vilken bok du ville / 10

Jag umgicks med problembarn så lärarna antog att jag var dum i huvudet och gav mig lättare prov och aldrig möjligheten att nå högre betyg än G

Det var så i alla ämnen dock, vi skulle läsa ett område i matte i en månad sen byta område.

Jag gjorde förtest på det vi skulle börja läsa, klarade av det man skulle klara efter månaden var slut innan kursen hade börjat och fick ledigt en månad.

Det var så i alla ämnen mellan ettan och sexan, jag gjorde aldrig någonting.

Member
Jul 17 2012 01:21pm
Quote (Fil @ 17 Jul 2012 21:19)
Haha

Vi hade ett riktigt retard till lärare, jag och ett par andra grabbar såg till att hon fick sparken.

Hon var våran lärare i svenska samt franska, det hon gjorde var att släppa in oss i en datorsal, därefter försvann hon.
När vi påtalade att hon slösade våran tid fick hon värsta damprycken.. Slutade med att vi skrev en fet lista med datum på alla lektioner, vilka filmer hon hade visat för oss osv..
Sen visade vi listan för våra föräldrar, sen var det samtal med rektorn tillsammans med sagda lärare..

Jag hoppas hennes liv är ett helvete, hon sumpade våra möjligheter att lära oss franska.

Svenska språket känns det som jag behärskar.. Men det är då inte hennes förtjänst..

Omelette du fromage

Min franskalärare var en efterbliven tysk som själv knappt kunde bättre, när jag hoppade av kursen i åttan kunde halva klassen bättre franska än henne

Quote (Svartermetalisk @ 17 Jul 2012 21:20)
Det var så i alla ämnen dock, vi skulle läsa ett område i matte i en månad sen byta område.

Jag gjorde förtest på det vi skulle börja läsa, klarade av det man skulle klara efter månaden var slut innan kursen hade börjat och fick ledigt en månad.

Det var så i alla ämnen mellan ettan och sexan, jag gjorde aldrig någonting.

Jag behövde i princip aldrig göra något för att klara de proven som jag fick <_<

This post was edited by SCXiao on Jul 17 2012 01:21pm
Member
Gold: 26,189.00
Quote (Svartermetalisk @ 17 Jul 2012 18:35)
En gång hade jag sex utomhus en sjukt varm augustikväll @ skånes landsbyggd men inte ens då lyckades jag få 80 myggbett

Hade nog säkert 30 dock

E: Lätt värt det dock :pPpPpPpppPPPP

Myggor lockas av kåta människor : D
Member
Quote (Fil @ Jul 17 2012 08:19pm)
Haha

Katastrof lol, folk snackar om att svenska elever ej är motiverade, undrar varför när 30 individer förväntas arbeta i exakt samma takt.

Självklart blir dom som är mer begåvade uttråkade som fan.

Quote (Yllegarnet @ Jul 17 2012 08:21pm)
Myggor lockas av kåta människor : D

So i've heard :D

This post was edited by Svartermetalisk on Jul 17 2012 01:22pm
Member
Jul 17 2012 01:27pm
:wub:

Go Back To Svenska Topic List
Prev1217821792180218121825001Next
Closed New Topic New Poll