Quote (bomben @ 5 Dec 2011 19:22)
Om du kör knöböj+bänk dag ett och sedan dag två mark och clean+press använder du ju i princip samma muskler igen? (Mark+böj=mkt ben) (Bänk+clean&press=en del axlar)
Kör du 50 pullups, 100 armhävningar och 150 reps mage varje pass? Isf överträning...
Varför lägga in armhävningar i ett styrke pass? 20+ reps per set anses som cardio... gäller även magträning.. magen är precis en muskel som vilken muskel som helst dvs svarar bra på 6reps för styrka, 8-10 volym och 11-15 uthållighet.
Ska köra explosivträning (höga vikter 3x3) samt mycket kroppviktsträning för att det är kul och effektivt.
Ja, men att man kör marklyft dagen efter/innan knäböj gör inget, likadant med bänk och clean & press.
Körde bara en random siffra på pullups och armhävningar. Samt svårt att överträna sig med enbart sin kroppsvikt. Gjorde c:a 200 armhävningar/dag (4-5dagar/vecka) mellan mars-maj. Blev aldrig skadad/kände av någon smärta. Allt handlar om hur din form är när du gör saker
Dina siffror på magträning va dock lite lol,skulle jag köra styrka på en magövning(säg situps) så skulle jag nog behöva hålla i en 50kg för att enbart klara 6st. Brukar köra antagligen 50x3 eller 20x3 med ~15-20kg utan någon direkt vila mellan seten nu.
Jag har kört 150reps min/pass i c:a 4månader nu, funkat perfekt för mig
This post was edited by PlaaD on Dec 5 2011 12:41pm