d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Sweubs Egna Val
Prev12021222324Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Retired Moderator
Gold: 30,896.48
Trader: Trusted
Sep 25 2014 03:48pm
Quote (Fil @ 25 Sep 2014 12:09)
http://hd.se/skane/2014/09/25/varje-vecka-behovs-1-000-nya/

Hade jag haft tillgång till den här informationen innan valet hade jag nog faktiskt röstat SD.

Det känns inte hållbart i samband med den export av våran exportindustri som faktiskt sker.

ja för att se till att regeringen inte har någon handlingskraft är ju precis det vi behöver när vi måste hantera såna otroliga mängder med människor och situationer?

(endast kommentaren över detta är till dig Fil)

De personer som "missnöjesröstat" verkar glömma är ju att deras missnöje kostar hela sverige när de lägger det på ett enfrågeparti, troligtvis blir det nu nyval eller en handlingsförlamad regering som ett resultat av detta "missnöje".

Fick det en effekt? absolut, grattis ni har bidragit till att sätta Sverige i en jävligt jobbig sits. kommer det minska invandring? ne. kommer det ge SD någon egentlig makt? som mest troligt inte ens lite.

Men det var ju tur att ert missnöje fick höras.... Kan ni gå i ide nästa val så vi kan utveckla det här landet nu? eller ska ni gnällrösta fler val?

This post was edited by Malmy on Sep 25 2014 03:48pm
Member
Gold: 7,821.00
Sep 25 2014 04:10pm
Quote (Malmy @ 25 Sep 2014 23:48)
ja för att se till att regeringen inte har någon handlingskraft är ju precis det vi behöver när vi måste hantera såna otroliga mängder med människor och situationer?

De personer som "missnöjesröstat" verkar glömma är ju att deras missnöje kostar hela sverige när de lägger det på ett enfrågeparti, troligtvis blir det nu nyval eller en handlingsförlamad regering som ett resultat av detta "missnöje".

Fick det en effekt? absolut, grattis ni har bidragit till att sätta Sverige i en jävligt jobbig sits. kommer det minska invandring? ne. kommer det ge SD någon egentlig makt? som mest troligt inte ens lite.

Men det var ju tur att ert missnöje fick höras.... Kan ni gå i ide nästa val så vi kan utveckla det här landet nu? eller ska ni gnällrösta fler val?

Inget annat parti ifrågasätter dessa volymer. Vad tycker du man ska rösta om man tycker att 57000 asylsöknade hittills i år är ett alldeles för stort tryck på Sverige? Vilka regeringspartier driver den frågan?
Retired Moderator
Sep 25 2014 04:19pm
Quote (Fil @ 26 Sep 2014 00:10)
Inget annat parti ifrågasätter dessa volymer. Vad tycker du man ska rösta om man tycker att 57000 asylsöknade hittills i år är ett alldeles för stort tryck på Sverige? Vilka regeringspartier driver den frågan?

Inga partier har drivit den frågan ännu*

Och sen är det ju faktiskt så att egentligen har vi inget problem med att ta in dessa flyktingar om vi faktiskt hade ett fungerande system för att hand om dem, avsluta EBO och få ut nyanlända till alla kommuner så att en faktisk integration kan ske.
Alltså inte bara fortsätter stoppa in folk i kommunala system som redan är överbelastade: läs Rosengård, Rinkeby, Tensta, Södertälje et cetera.

Det är klart det behövs jobb och tid för sådana förändringar, men det är ju saker som t.ex. sossarna faktiskt har tagit upp under valkampanjen, sen har dom kanske inte utvecklat den tanken fullt ut. Men vid en sån här situation behöver man mandat att kunna utföra en politik också.
Det vi skapar annars är ju bara en ond cirkel, vi röstar på SD, så låser vi upp handlingskraften så kan vi bli ännu mer upprörda på att inget görs så kan vi rösta ännu mer på SD sen.
Och sen var vi tillbaka på 30- och 40-talet >.<
Member
Sep 25 2014 04:25pm
Quote (Malmy @ 26 Sep 2014 00:19)
Inga partier har drivit den frågan ännu*

Och sen är det ju faktiskt så att egentligen har vi inget problem med att ta in dessa flyktingar om vi faktiskt hade ett fungerande system för att hand om dem, avsluta EBO och få ut nyanlända till alla kommuner så att en faktisk integration kan ske.
Alltså inte bara fortsätter stoppa in folk i kommunala system som redan är överbelastade: läs Rosengård, Rinkeby, Tensta, Södertälje et cetera.

Det är klart det behövs jobb och tid för sådana förändringar,  men det är ju saker som t.ex. sossarna faktiskt har tagit upp under valkampanjen, sen har dom kanske inte utvecklat den tanken fullt ut. Men vid en sån här situation behöver man mandat att kunna utföra en politik också.
Det vi skapar annars är ju bara en ond cirkel, vi röstar på SD, så låser vi upp handlingskraften så kan vi bli ännu mer upprörda på att inget görs så kan vi rösta ännu mer på SD sen.
Och sen var vi tillbaka på 30- och 40-talet >.<

Nej, inga partier har drivit den frågan ännu. I debatterna i TV är det bara Jimmie Åkesson som tycker att det bör finnas en gräns på hur många asylsökande vi tar emot.

Jag säger inte att jag håller med Jimmie Åkesson, definitivt inte. Men att inte ge honom en centimeter rätt bara för att ta någon politisk poäng. Så kan man inte göra om man har som ambition att driva ett land.

Ansvarslöst av de 17 % som röstade SD, eller ansvarslöst av resterande politiker som inte tar i frågan med tång?
Ja, vi kanske har kapacitet att ta emot dessa volymer asylsökande om vi har ett fungerande system för det. Det är i nuläget en akademisk fråga, ändå tar vi emot dessa volymer, och det innebär ju problem, det verkar som att du inser det när du formulerar dig på det viset som du gör.

Retired Moderator
Sep 25 2014 04:41pm
Quote (Fil @ 26 Sep 2014 00:25)
Nej, inga partier har drivit den frågan ännu. I debatterna i TV är det bara Jimmie Åkesson som tycker att det bör finnas en gräns på hur många asylsökande vi tar emot.

Jag säger inte att jag håller med Jimmie Åkesson, definitivt inte. Men att inte ge honom en centimeter rätt bara för att ta någon politisk poäng. Så kan man inte göra om man har som ambition att driva ett land.

Ansvarslöst av de 17 % som röstade SD, eller ansvarslöst av resterande politiker som inte tar i frågan med tång?
Ja, vi kanske har kapacitet att ta emot dessa volymer asylsökande om vi har ett fungerande system för det. Det är i nuläget en akademisk fråga, ändå tar vi emot dessa volymer, och det innebär ju problem, det verkar som att du inser det när du formulerar dig på det viset som du gör.

Det är klart att det finns problem, invandringspolitik är inte en liten fråga direkt och det kommer alltid finnas problem i frågor av den magnituden. Men invandringen i SIG är ju inte ett problem, det är ju något som på längre sikt livnär vårt land.
Det vi behöver göra är ju självklart att hitta lösningar på de problem som uppkommer och där kan jag hålla med om att de andra politiska partierna inte alltid varit tillräckligt framme, men att säga att vi inte ska släppa in folk som flyr för sina liv för att vi har ett dåligt system och inte vill ändra på det känns ju inte direkt hållbart.

Jag kan ge Åkesson en poäng för att han är en god retoriker, men hans partis syn på dessa frågor är i min mening inte bara ohållbara utan också rent inkorrekta i många fall. En positiv sidoeffekt av att partiet FINNS är att frågan har väckts, men det handlar snarare om en oavsiktlig effekt i min mening.
Att stänga ute flyende människor är inte en politik som jag någonsin kommer kunna skriva under på, för då ÄR vi tillbaka på 30- och 40-talet.

Edit: nu får vi fortsätta imorgon, för jak e tröt hezt.

This post was edited by Malmy on Sep 25 2014 04:54pm
Banned
Gold: 10.00
Sep 25 2014 05:54pm
Quote (Malmy @ 25 Sep 2014 23:41)
Det är klart att det finns problem, invandringspolitik är inte en liten fråga direkt och det kommer alltid finnas problem i frågor av den magnituden. Men invandringen i SIG är ju inte ett problem, det är ju något som på längre sikt livnär vårt land.
Det vi behöver göra är ju självklart att hitta lösningar på de problem som uppkommer och där kan jag hålla med om att de andra politiska partierna inte alltid varit tillräckligt framme, men att säga att vi inte ska släppa in folk som flyr för sina liv för att vi har ett dåligt system och inte vill ändra på det känns ju inte direkt hållbart.

Jag kan ge Åkesson en poäng för att han är en god retoriker, men hans partis syn på dessa frågor är i min mening inte bara ohållbara utan också rent inkorrekta i många fall. En positiv sidoeffekt av att partiet FINNS är att frågan har väckts, men det handlar snarare om en oavsiktlig effekt i min mening.
Att stänga ute flyende människor är inte en politik som jag någonsin kommer kunna skriva under på, för då ÄR vi tillbaka på 30- och 40-talet.

han är inte god retoriker, han tar bara till varo på folkets hat :>

men han har dock rätt i att man hjälper mer på plats än genom att köra som vi gör, men varför kan inte moderaterna ha detta istället??
Member
Gold: 14,327.50
Sep 25 2014 11:16pm
Quote (Malmy @ Sep 25 2014 10:48pm)

SD är inget enfrågeparti längre...
Member
Sep 26 2014 12:15am
Quote (Malmy @ 26 Sep 2014 00:41)

Så du erkänner att där finns problem. Men jag har fortfarande inte fått svar på vilket parti jag bör rösta på som faktiskt har arbetat / har sagt att de tänker arbeta mot en lösning.
Jag vet varför jag inte har fått ett svar. Du vet också.

Jag tillhör knappast Åkessons kärnväljare, i åtta år har jag gått och tänkt att det är katastrof att han får så många röster.
Riksdagspartierna har nu fyra år på sig innan Åkesson får min röst. Inte fyra år på sig att lösa problemen, utan fyra år att visa att de ser problemen och tänker göra något åt dom.

This post was edited by Fil on Sep 26 2014 12:27am
Member
Gold: 30.00
Sep 26 2014 02:32am
Quote (Malmy @ Sep 25 2014 10:48pm)

Du menar att folk som tycker att sjuklövern för en värdelös politik ska gå och rösta på det dom ogillar och hoppas att politikerna är tankeläsare?
Trollar du eller?
Retired Moderator
Sep 26 2014 06:07am
Quote (mragguci @ 26 Sep 2014 01:54)
han är inte god retoriker, han tar bara till varo på folkets hat :>

men han har dock rätt i att man hjälper mer på plats än genom att köra som vi gör, men varför kan inte moderaterna ha detta istället??

Nog är han en god retoriker alltid, det är ju därför SD är så stora som de är.

Quote (CraZeeY @ 26 Sep 2014 07:16)
SD är inget enfrågeparti längre...

Ne det är klart om man räknar frågor dom faktiskt har koll i är det ju noll.

Quote (Fil @ 26 Sep 2014 08:15)
Så du erkänner att där finns problem. Men jag har fortfarande inte fått svar på vilket parti jag bör rösta på som faktiskt har arbetat / har sagt att de tänker arbeta mot en lösning.
Jag vet varför jag inte har fått ett svar. Du vet också.

Jag tillhör knappast Åkessons kärnväljare, i åtta år har jag gått och tänkt att det är katastrof att han får så många röster.
Riksdagspartierna har nu fyra år på sig innan Åkesson får min röst. Inte fyra år på sig att lösa problemen, utan fyra år att visa att de ser problemen och tänker göra något åt dom.

Ingen har någonsin sagt att det INTE finns ett problem?? Alla stor och viktiga frågor innebär olika komplikationer som måste lösas, detta är ju så självklart att det inte ska behöva sägas?
Jag har inget intresse av att berätta vilket parti du ska rösta på; men för att svara din poäng så hade väl sossarna den bästa lösningen det här valet, att avskaffa EBO och börja förändra systemet som finns när människorna väl är inne i landet.

Quote (Svartermetalisk @ 26 Sep 2014 10:32)
Du menar att folk som tycker att sjuklövern för en värdelös politik ska gå och rösta på det dom ogillar och hoppas att politikerna är tankeläsare?
  Trollar du eller?

Ja för det finns ju bara sju partier och SD. NEJ JUSTE fan det var ju visst inte riktigt så.

Sen ska vi vara klara om en sak, det jag talat om hela vägen här är missnöjesröstare, dom som "inte är rasister" utan vill att denna otroligt onda "sjuklöver" ska märka hur jobbigt dom har det.

- Om en individ faktiskt är rasistiskt lagd eller åtminstone har en minst sagt främlingsfientlig inställning till asylinvandringen; Då ska ju den självklart rösta på SD, det är ju det dom står för, det är helt självklart det rätta valet för den personen. - Det är demokrati, jag kommer tycka den personen är mentalt handikappad och ganska vidrig, men det är min demokratiska rättighet precis på samma sätt som det han/hennes rättighet att rösta på SD.

MEN om en individ INTE är rasist eller har dessa åsikter om invandringen men ändå röstar fram ett högerextremt parti som inte har några vettiga ståndpunkter i någonting så att de kan skapa en handlingsförlamning, när vi som mest behöver friheten att förändra. Då menar jag att man är jävligt tappad och istället borde skjuta sig själv i foten istället för hela landet. Sen har ju den här personen självklart en demokratisk rätt att välja -därav våran situation idag.

Sen om någon i den här tråden är "missnöjes men inte rasist" röstare, får ni jättegärna förklara för mig vilka frågor som SD ställer upp ett starkt alternativ till förutom invandringen som du verkligen brinner för.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12021222324Next
Add Reply New Topic New Poll