Quote (mragguci @ 26 Sep 2014 01:54)
han är inte god retoriker, han tar bara till varo på folkets hat :>
men han har dock rätt i att man hjälper mer på plats än genom att köra som vi gör, men varför kan inte moderaterna ha detta istället??
Nog är han en god retoriker alltid, det är ju därför SD är så stora som de är.
Quote (CraZeeY @ 26 Sep 2014 07:16)
SD är inget enfrågeparti längre...
Ne det är klart om man räknar frågor dom faktiskt har koll i är det ju noll.
Quote (Fil @ 26 Sep 2014 08:15)
Så du erkänner att där finns problem. Men jag har fortfarande inte fått svar på vilket parti jag bör rösta på som faktiskt har arbetat / har sagt att de tänker arbeta mot en lösning.
Jag vet varför jag inte har fått ett svar. Du vet också.
Jag tillhör knappast Åkessons kärnväljare, i åtta år har jag gått och tänkt att det är katastrof att han får så många röster.
Riksdagspartierna har nu fyra år på sig innan Åkesson får min röst. Inte fyra år på sig att lösa problemen, utan fyra år att visa att de ser problemen och tänker göra något åt dom.
Ingen har någonsin sagt att det INTE finns ett problem?? Alla stor och viktiga frågor innebär olika komplikationer som måste lösas, detta är ju så självklart att det inte ska behöva sägas?
Jag har inget intresse av att berätta vilket parti du ska rösta på; men för att svara din poäng så hade väl sossarna den bästa lösningen det här valet, att avskaffa EBO och börja förändra systemet som finns när människorna väl är inne i landet.
Quote (Svartermetalisk @ 26 Sep 2014 10:32)
Du menar att folk som tycker att sjuklövern för en värdelös politik ska gå och rösta på det dom ogillar och hoppas att politikerna är tankeläsare?
Trollar du eller?
Ja för det finns ju bara sju partier och SD. NEJ JUSTE fan det var ju visst inte riktigt så.
Sen ska vi vara klara om en sak, det jag talat om hela vägen här är missnöjesröstare, dom som "inte är rasister" utan vill att denna otroligt onda "sjuklöver" ska märka hur jobbigt dom har det.
- Om en individ faktiskt är rasistiskt lagd eller åtminstone har en minst sagt främlingsfientlig inställning till asylinvandringen; Då ska ju den självklart rösta på SD, det är ju det dom står för, det är helt självklart det rätta valet för den personen. - Det är demokrati, jag kommer tycka den personen är mentalt handikappad och ganska vidrig, men det är min demokratiska rättighet precis på samma sätt som det han/hennes rättighet att rösta på SD.
MEN om en individ INTE är rasist eller har dessa åsikter om invandringen men ändå röstar fram ett högerextremt parti som inte har några vettiga ståndpunkter i någonting så att de kan skapa en handlingsförlamning, när vi som mest behöver friheten att förändra. Då menar jag att man är jävligt tappad och istället borde skjuta sig själv i foten istället för hela landet. Sen har ju den här personen självklart en demokratisk rätt att välja -därav våran situation idag.
Sen om någon i den här tråden är "missnöjes men inte rasist" röstare, får ni jättegärna förklara för mig vilka frågor som SD ställer upp ett starkt alternativ till förutom invandringen som du verkligen brinner för.