d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1202122232496Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 354.00
May 18 2013 08:28am
2-0 till Sverige emot Finland och tredje ska snart börja :)
Member
Gold: 0.90
May 18 2013 09:28am
Gutt sweden
Member
Gold: 160.00
May 19 2013 01:03pm
FAAAN VAD GÖTT ARSENAL!!!
Member
Gold: 3,552.51
May 21 2013 03:33am
Derby imorrn!! 30k sålda biljetter.. blir great!
Member
Gold: 31.00
May 21 2013 04:16am
Quote (berhemuli @ 21 May 2013 10:33)
Derby imorrn!! 30k sålda biljetter.. blir great!

Ja, Djurgården är ju i världens flow nu, så ni får se upp!

Tyvärr är jag rätt besviken på biljettförsäljningen (främst från Djurgårdens sida). Kan iofs förklaras till viss del av att vettiga biljetter på långsida kostar 450 kr, helt sjukt.
Member
May 21 2013 04:43am
Quote (LorveN @ 21 May 2013 12:16)
Ja, Djurgården är ju i världens flow nu, så ni får se upp!

Tyvärr är jag rätt besviken på biljettförsäljningen (främst från Djurgårdens sida). Kan iofs förklaras till viss del av att vettiga biljetter på långsida kostar 450 kr, helt sjukt.

Inte direkt "helt sjukt", rätt vanliga derbypriser.. Var likadant på råsunda kostade runt 400kr om man ville ha lyxen med långsida.. Sälj ut klacken förihelvete! där e ticketsen på 200kr typ.. Det enda som är överpris är några "vip platser" på etage 2 vars pris är runt 400kr för kortsida.. Men fortfarande massa kvar på "nedre" för 200kr.. Sen när ni sålt slut på dom kan jag acceptera ursäkter om att man inte vill pröjsa 400kr ^^ Men inte helt ovanligt att dif säljer en massa biljetter sista dagen typ för derbyn. Räknar med en bra klackstrid till slut. Ni har er starka kärna i mitten så blir tufft men kul!

Angående djurgårdens flow, såg jag det hända redan för 2månader sen.. Kollade i er spelschema, snackade med några polare om att det blir säkert så, dif vinner först en match och i flowen tar nästa motståndare.. Då börjar media skriva om att ni är i flow och så vidare och därav blir tredje matchen en flopp.. Nu råkade dock detta bli precis lagom till derbyt.. :D

Nä men vi som gått på derbyn i år o dar vet att det kan sluta hur som helst. oddset på tvåan är 5.50! DET är sjukt. Nästan så man lägger en tröstslant på dif. :D
Member
May 21 2013 12:41pm
Quote (berhemuli @ 21 May 2013 11:43)
Inte direkt "helt sjukt", rätt vanliga derbypriser.. Var likadant på råsunda kostade runt 400kr om man ville ha lyxen med långsida.. Sälj ut klacken förihelvete! där e ticketsen på 200kr typ.. Det enda som är överpris är några "vip platser" på etage 2 vars pris är runt 400kr för kortsida.. Men fortfarande massa kvar på "nedre" för 200kr.. Sen när ni sålt slut på dom kan jag acceptera ursäkter om att man inte vill pröjsa 400kr ^^  Men inte helt ovanligt att dif säljer en massa biljetter sista dagen typ för derbyn. Räknar med en bra klackstrid till slut. Ni har er starka kärna i mitten så blir tufft men kul!

Jag antar att jag är för van vid priserna på Stadions långsida då. Första gången jag kör långsida på derby på år och dagar nu för mig. Sedan hörde jag någonstans att DIF inte skulle få pengar för sålda klackbiljetterna, men jag vetefan.
Som du säger, går alltid många biljetter precis i slutet, men det är synd i mina ögon... Man ska vara ute i god tid, som det var i mitten av 00-talet, när alla derbyn var slutsålda veckor innan!

Quote (berhemuli @ 21 May 2013 11:43)
Nä men vi som gått på derbyn i år o dar vet att det kan sluta hur som helst. oddset på tvåan är 5.50! DET är sjukt. Nästan så man lägger en tröstslant på dif. :D

5.50 på 2 lät bra tycker jag! Det är ju alltid lotteri ändå hur det slutar, speciellt nu när DIF åtminstone har självförtroende för ovanlighets skull.

Annars kan jag rekommendera 2,75 på att Real Madrid bortaslår Real Sociedad och 1,60 på att Barcelona bortaslår Espanyol. :)
Member
May 21 2013 12:53pm
Quote (LorveN @ 21 May 2013 20:41)
Jag antar att jag är för van vid priserna på Stadions långsida då. Första gången jag kör långsida på derby på år och dagar nu för mig. Sedan hörde jag någonstans att DIF inte skulle få pengar för sålda klackbiljetterna, men jag vetefan.
Som du säger, går alltid många biljetter precis i slutet, men det är synd i mina ögon... Man ska vara ute i god tid, som det var i mitten av 00-talet, när alla derbyn var slutsålda veckor innan!

5.50 på 2 lät bra tycker jag! Det är ju alltid lotteri ändå hur det slutar, speciellt nu när DIF åtminstone har självförtroende för ovanlighets skull.

Annars kan jag rekommendera 2,75 på att Real Madrid bortaslår Real Sociedad och 1,60 på att Barcelona bortaslår Espanyol. :)

Hoppar direkt till oddsen och skulle inte vara för snabb o lägga pengarna på barca, dom har guldet klart i ligan och har lirat lite knackigt på senare tid, eller har du någon extra insider info? ^^ :P Real däremot var inte fyskam på oddset, har dock ej koll på laget längre så vettefan om det är skador/avstängningar etc. Dessutom sitter sociedad på fjärde plats med chans att behålla champions league kval platsen så dom lär ju slåss för kung o fosterland, så ändå ett varningens tecken där. Och real har inte mycket att kämpa för, förutom att avsluta säsongen bra. Men men alltid kul med odds snack.
Formstarka göteborg ger dock 2.05 borta mot gefle, det däremot är riktigt bra odds atm. Iaf i mitt tycke, även om jag har som regel normalt att aldrig spela mot gefle när dom har hemmaplan.. Lirar dock inget nu, väntar in lönen istället. Eller jo har ca 3.5€ på oavgjort i derbyt ^^

Sen tillbaka till derbyt, hörde också att dif inte får pengar för klackplåtarna.. vilket om sant är förjävligt.. Men fortfarande inte orsak nog att stanna hemma.. Dom får ju sen allt från gnaget väl? när det blir dif-AIK ^^
Men ja långsida har alltid varit dyrt på AIK matcher, derbylångsida har vart på minst 400kr, men då det alltid sålt slut ändå så har det ju fungerat ^^ Tycker iofs inte det är överdrivet att pröjsa 400kr för ett stockholms derby och ha lyxen att kunna sitta ner.. :P Pröjsade ca 380kr för skitplatser på sista hemmaderbyt på råsunda.. Hade dif klacken rakt framför mig, så pass åt vänster på östra övre satt jag då.

Member
May 22 2013 02:10am
AIK Fotboll @aikfotboll
Det kommer bli ett oerhört derbytryck ikväll. Endast 200 biljetter kvar på södra kortsidan, etage 1. ticnet.se/event/aik-djur… #AIK #Djurgården

BRA DIF!
Member
May 22 2013 02:52am
Quote (berhemuli @ 21 May 2013 19:53)
Hoppar direkt till oddsen och skulle inte vara för snabb o lägga pengarna på barca, dom har guldet klart i ligan och har lirat lite knackigt på senare tid, eller har du någon extra insider info? ^^ :P  Real däremot var inte fyskam på oddset, har dock ej koll på laget längre så vettefan om det är skador/avstängningar etc. Dessutom sitter sociedad på fjärde plats med chans att behålla champions league kval platsen så dom lär ju slåss för kung o fosterland, så ändå ett varningens tecken där. Och real har inte mycket att kämpa för, förutom att avsluta säsongen bra. Men men alltid kul med odds snack.
Formstarka göteborg ger dock 2.05 borta mot gefle, det däremot är riktigt bra odds atm. Iaf i mitt tycke, även om jag har som regel normalt att aldrig spela mot gefle när dom har hemmaplan..  Lirar dock inget nu, väntar in lönen istället. Eller jo har ca 3.5€ på oavgjort i derbyt ^^

Sen tillbaka till derbyt, hörde också att dif inte får pengar för klackplåtarna.. vilket om sant är förjävligt.. Men fortfarande inte orsak nog att stanna hemma.. Dom får ju sen allt från gnaget väl? när det blir dif-AIK ^^
Men ja långsida har alltid varit dyrt på AIK matcher, derbylångsida har vart på minst 400kr, men då det alltid sålt slut ändå så har det ju fungerat ^^ Tycker iofs inte det är överdrivet att pröjsa 400kr för ett stockholms derby och ha lyxen att kunna sitta ner.. :P  Pröjsade ca 380kr för skitplatser på sista hemmaderbyt på råsunda.. Hade dif klacken rakt framför mig, så pass åt vänster på östra övre satt jag då.

Ingen inside info här inte, men som dubbel till 4,4x så tycker jag det känns ovanligt sannolikt ;) Även lag som inte har något att spela för vill ju avsluta snyggt, fast man måste ju inte göra som ManUtd och dra 5-5...

Gbg till 2.05 (2.15 fick jag) mot Gävle är definitivt bra, den kör vi på.
Sedan kan jag glatt presentera omgångens långskott, även om jag inte tycker det är SÅ jävla osannolikt: En fyrling med Häcken (borta vs Syrianska)-Kalmar (hemma vs Öster)-Norrköping (borta mot Halmstad)-Mjällby (borta mot Åtvid) som segrare till det angenäma oddset 41.15x. Erkänn att det lockar... ;)

Det känns bara dumt att inte ge bortaklackens till egna laget på derbyn, men som du säger måste det väl gälla samma sak på höstderbyt sedan. Hursomhelst anser jag inte att det är något skäl att stanna hemma. Idag passar jag på att njuta av en av få fördelar med att jobba i Mordor Business Park - nära till bortaderbyn. 3 km promenad till arenan från jobbet känns som ett bra alternativ med tanke på den eftersatta kollektivtrafiken dit, om det nu inte regnar...
Go Back To Svenska Topic List
Prev1202122232496Next
Add Reply New Topic New Poll