Quote (berhemuli @ 6 Jul 2012 00:21)
Alltså vissa kollegor....
Jo, det var så här att jag började min tjänst 23.45 i XX inatt (natten mot fredag). Jag var på plats i spärren 23.40, möjligt att den byttes till 23.41 under tiden kollegan och jag skulle byta plats.
Han (kollegan) börjar då skrika åt mig om att jag är sen, låter mig inte ta över, utan försöker nå arbetsledaren via telefon för att anmäla, tutar upptaget, så han släpper mig in sen vid 23.43 ungefär. Tar mitt anställningsnummer i syfte att "senare anmäla mig till cheferna".
Vi har alltså en påtid på 5minuter vilket man REKOMMENDERAR att man är tidigare, då under 5minuter kan man byta plats, berätta om nåt är sönder på stationen etc.
Hur i helvete orkar någon tjaffsa om en jävla minut ungefär.. Såklart försöker jag komma tidigare men vissa dagar blir det i slutminuten, under mina 5år har jag aldrig sett en med punktknullande (=pilkunnussija på finska, används i finlandssvenskan, mildare form är väl paragrafryttare på svenska) kollega. Jag ska avlösa samma snubbe imorrn, kommer antingen vara på plats 30min innan eller samma tid som idag, kommer väl 30min innan men istället för att som jag brukar ta över halvtimme innan så ska jag sitta o räkna sekunderna tills det blir exakt 23.39.59 innan jag går in. helvete..
Såna personer borde (nästan) hängas.
Själv så som jag är 5 min sen, och då snackar vi 5 över 7 istället för 7 så är chefen "chill" med det om han skulle märka det.
e/ god natt nu iaf.
This post was edited by Litttle_Brother on Jul 5 2012 04:34pm