d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev11920212223156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 30 2011 06:37pm
Jag mötte precis värdshistoriens absolut sämsta zerg.

han inledde gamet med att göra 8 lings efter pool och droppa baneling nest, canclar nest när jag scoutar det med SCV och gör mer lings (???!?!!??!?!!?!??!?!?)))))

springer till min bas trots att han redan vet att jag har vägg och lämnar allihopa i min natural vilket leder till att han förlorar 12 zlings till helions.

Han svarar med att göra 20 lings trots att han har 2 spins vid nat jag grillar hans lings, han gör 10 till och dödar mina helions.

Nu sitter han på 23 drones mot mina 35 SCV's trots att jag inte har dödat en enda drone, och hans arme är typ 10 lings jag har massa marines och 2 tanks i min bas

Här känner han att det är läge att gå dubbel-upgrades + infestationpit.

När min siege / stim timing kommer 3 minuter senare ligger han 40 supply bakom.

Jag skulle ge en hel del för att få reda på hur han tänkte när han lirade detta gamet.

jag menar hur lyckas man ens ta sig till hög platinum om man tror att det är en bra ide att gå speedling all-in mot reactor-helion?

This post was edited by Svartermetalisk on Aug 30 2011 06:47pm
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Aug 30 2011 07:27pm
Quote (Svartermetalisk @ 31 Aug 2011 02:37)
Jag mötte precis värdshistoriens absolut sämsta zerg.

han inledde gamet med att göra 8 lings efter pool och droppa baneling nest, canclar nest när jag scoutar det med SCV och gör mer lings (???!?!!??!?!!?!??!?!?)))))

springer till min bas trots att han redan vet att jag har  vägg och lämnar allihopa i min natural vilket leder till att han förlorar 12 zlings till helions.

Han svarar med att göra 20 lings trots att han har 2 spins vid nat jag grillar hans lings, han gör 10 till och dödar mina helions.

Nu sitter han på 23 drones mot mina 35 SCV's trots att jag inte har dödat en enda drone, och hans arme är typ 10 lings jag har massa marines och 2 tanks i min bas

Här känner han att det är läge att gå dubbel-upgrades + infestationpit.

När min siege / stim timing kommer 3 minuter senare ligger han 40 supply bakom.

Jag skulle ge en hel del för att få reda på hur han tänkte när han lirade detta gamet.

jag menar hur lyckas man ens ta sig till hög platinum om man tror att det är en bra ide att gå speedling all-in mot reactor-helion?


jag läste ungefär de tre första orden varannan rad
hej
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Aug 31 2011 09:44am
Quote (Svartermetalisk @ Aug 31 2011 01:37am)
Jag mötte precis värdshistoriens absolut sämsta zerg.

han inledde gamet med att göra 8 lings efter pool och droppa baneling nest, canclar nest när jag scoutar det med SCV och gör mer lings (???!?!!??!?!!?!??!?!?)))))

springer till min bas trots att han redan vet att jag har  vägg och lämnar allihopa i min natural vilket leder till att han förlorar 12 zlings till helions.

Han svarar med att göra 20 lings trots att han har 2 spins vid nat jag grillar hans lings, han gör 10 till och dödar mina helions.

Nu sitter han på 23 drones mot mina 35 SCV's trots att jag inte har dödat en enda drone, och hans arme är typ 10 lings jag har massa marines och 2 tanks i min bas

Här känner han att det är läge att gå dubbel-upgrades + infestationpit.

När min siege / stim timing kommer 3 minuter senare ligger han 40 supply bakom.

Jag skulle ge en hel del för att få reda på hur han tänkte när han lirade detta gamet.

jag menar hur lyckas man ens ta sig till hög platinum om man tror att det är en bra ide att gå speedling all-in mot reactor-helion?


hahaha , måste älska såna lirare
men troligtvis har de mött typ scrubs eller folk som spelat sjukt oseriöst i sina placementmatches
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Aug 31 2011 10:48am
Lirade just två games, första gamet failade jag totalt och andra blev ett macrogame som gick hyffsat bra och vann ganska hårt i slutet :)

känner att det är macro som jag behöver träna på atm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 31 2011 12:06pm
Quote (Goss3N @ Aug 31 2011 03:27am)
jag läste ungefär de tre första orden varannan rad
hej


Mjo det blev en jävligt lång post :PP

Quote (d0oh @ Aug 31 2011 06:48pm)
Lirade just två games, första gamet failade jag totalt och andra blev ett macrogame som gick hyffsat bra och vann ganska hårt i slutet :)

känner att det är macro som jag behöver träna på atm


Najs najs :D
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Sep 2 2011 10:53am
Varför ska små smygbögar tvunget cannonrusha?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 2 2011 02:19pm
Quote (umade @ Sep 2 2011 06:53pm)
Varför ska små smygbögar tvunget cannonrusha?


Folk i dom lägre divisionerna är sjukt ostiga :)

scouta alltid som fan på två-player maps
Member
Posts: 4,878
Joined: Jul 13 2006
Gold: 105.00
Sep 2 2011 09:05pm
mår lite illa när jag ser hur dåligt jag spelar
ligger konstant på asmkt resources utan att veta vad jag ska göra av dem
failar galet hårt mot hellions, dvs springer med mina drones i en fet jävla klump och praktiskt taget offrar mina drones till dem
osv, osv
dags att göra en uppryckning
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Sep 3 2011 01:17am
Quote (Svartermetalisk @ Sep 2 2011 10:19pm)
Folk i dom lägre divisionerna är sjukt ostiga :)

scouta alltid som fan på två-player maps


ja, alltså jag brukar klara mig ganska bra mot cheese faktiskt

Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Sep 3 2011 03:35am
rofl möter en T
han blir ägd, så lyter han skiten o flyger iväg, så får man bygga void rays, varför inte bara surrenda :D
Go Back To Svenska Topic List
Prev11920212223156Next
Add Reply New Topic New Poll